Inlägg från: jeeksa080823 |Visa alla inlägg
  • jeeksa080823

Södertäljebrudar!

Vilken lokal ska ni kolla?

• jeeksa080823

Även jag tipsar om alla tiders. De är jättebra! Vi ska ha dem på vårt bröllop.

• jeeksa080823

Ta det lugnt, pumpkin, andas..

Har du kollat lokaler i mörkö/oaxen?

• jeeksa080823
    fdLadye skrev 2007-09-26 18:28:34 följande:
    okej då får man ta färjan då...undrar hur ofta den går...Jag skulle fortfarande vilja gifta mig i kärnbo kyrkoruin i mariefred den är så cool.Men det kanske är lämpligare på mörkö om man ändå ska vara på oaxen...Jag ska prata med sambon. Han måste ju få vara med på ett hörn...
    Om jag inte minns helt fel så kan färjan gå nån extra gång om man ber (betalar) om det.
  • jeeksa080823

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2007-09-27 15:00:42 följande:

Tro vart man kan kolla upp färjorna då?
    Har faktiskt ingen aning om var man hittar det, men jag vet att när vi började planera bröllop så var oaxen ett av alternativen och då vet jag att jag läste det någonstans..
    Tyvärr kommer jag inte ihåg var. Senil var namnet...
  • jeeksa080823

Jag har inte begärt offert från dem ännu. Men när pratade du med dem, det kanske tar några dagar?
    Har ni bestämt nån specifik meny/buffé eller kan man ta in offert bara allmänt beroende på gästantal mm?

fdLadye skrev 2007-09-28 09:54:33 följande:
    Nu har jag bokat om kyrkan till den 19 juli! hihi...Ibland är jag ju för företagsam...Skickade alla tiders matlagare någon offert via mail till er?För det skulle dom göra till mig. Men den har inte kommit än.Jag undrar om det är för att jag har krångligt namn eller vad det kan vara....
  • jeeksa080823

fdLadye: Har du fått offerten ännu?

• jeeksa080823
    fdLadye skrev 2007-10-01 20:26:43 följande:
    Nope ...jag vet inte om det är det att jag har krånglig mail eller nått. Jag har rätt krånglig stavning på mitt namn.Men endå...ska nog försöka ringa i morgon igen...De är ju supertrevliga i telefon.
    Lycka till!
  • jeeksa080823

fdladye:Vilken kyrka blev det nu för er?

• jeeksa080823

Där har jag aldrig varit. Är det en "riktig" kyrkoruin utan tak och så?

• jeeksa080823

Kollade dina bilder och det såg ju jättehäftigt ut!

• jeeksa080823
    OmorfiaX skrev 2007-10-16 13:17:08 följande:
    Hej Södertäljebrudar! En fråga, om man ska vaxa sig (ben, armhålor och intimt) i stan, vilket ställe är det som gäller då?Jag gifter mig i december men jag är också gravid och kommer att behöva hjälp på hårborttagningsfronten om några månader..
    Jag har själv inte provat men en kompis till mig brukar vaxa sig på ett litet ställe som ligger i Paradisgränd, om du vet var det ligger, tror att de har fotvård och annat där också. Hon är nöjd med det stället.

Pumpkin: När det gäller hår så rekommenderar jag helhjärtat Hårteamet som ligger vid kyrkan. De är riktigt duktiga och brukar göra håruppsättningar odyl till bröllop.
  • jeeksa080823

Pumpkin: Ja jag rekommenderar dem för klippning också. Jag går själv där Jätteduktiga tjejer som jobbar där, de har inte nåt drop in utan det är lugn och mysig stämning.

• jeeksa080823

Komnmer faktiskt inte ihåg, men de är lite dyrare tror att det ligger runt 400-500 kr. Jag färgar och gör alltid slingor när jag är där så det blir oftast runt 1300-1500 för mig.
    Även om de är dyrare så känns det mer värt än att gå till nån billig, har provat flera frisörer i stan som jag varit missnöjd med bla dessa hårsalonger med elever, rekommenderar ej dem!

Gillade även hårimperiet men i och med branden i Lindex så försvann även den frisörsalongen, tyvärr.

• jeeksa080823

Hair Creations, var ligger det?

• jeeksa080823
    OmorfiaX skrev 2007-10-22 03:15:03 följande:
    Tack för vax-tipset Jeeksa!
    Det var så lite
  • jeeksa080823

Så även ni ska ha Bäckstugan. Vi med! Hade också tänkt Taxinge kyrka först men bytte till Tveta eftersom den blir närmare festlokalen. Båda är ju jättefina!
    Hur många gäster har ni tänkt ha?

• jeeksa080823

Vi har satt en gräns vid 60. Är uppe i 55 nu så nu ska vi komma överens om vilka som ska få de sista platserna

Har ni bestämt vem som ska fotografera?

Svar på tråden Södertäljebrudar!