• Visa08

Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2

Är det ingen mer som saknar denna länk, tyckte den var toppen!!

Vad ångrar ni-efterklok....
    Här kommer förhoppningsvis fortsättningen! :D

Jag gifter mig nästa år så jag har inte hunnit ångra något än men vill gärna ha massor av tips och kloka ord!! :) :)

Hoppas många hittar hit igen!

Här är förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2326992.html

• Svar på tråden Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2
  • davidanne

det enda jag kan säga är att jag inte ångrade något.... löjligt va??

gör eran dag precis så som ni tror att ni vill ha den och sen när det väl är dags bara släpp allt ni är huvudpersoner inte funktionärer!!!

KOM I HÅG DET!

kramar från en SÅÅÅ lycklig fru!

• Visa08

Låter toppen!

Vad lät du andra göra på ditt bröllop? Jag vill gärna ha tips om vad vi kan be om hjälp med för att kunna njuda av vår dag.
    Vi ska ha 2 tärnor+2 marsalkar samt antagligen ett värdpar.

• fruh2

Ta hjälp av:

Kantor
    Vaktmästare
    vigselvärdar/mastress of ceremonies
    festvärdar
    välkomstvärdar
    toastmasters
    bar ansvariga
    foto ansvariga

osv osv

Man behöver inte välja alla, utan beroende på vilken typ av fest man har plockar man ut de roller som passar.

• davidanne

jag vet faktiskt inte vem som gjorde vad... vi hade en kordinator som styrde upp allt och sen så var våra föräldrar fantastiska.

vi hade givetvis en toppen toastmaster som gjorde ett jätte jobb!!

Jag tror att det löser sig ändå utan att strukturera så in i tusen... vi hade ett stort och påkostat bröllop och ändå då kände jag att jag vågade släppa allt!

Det löser sig alltid till det bästa, jag hade inte trott att jag skulle skriva detta för en månad sen

• Visa08

Tack, det är jättebra att få lite tips. Så lätt att missa något bra annars :)

• Mrs Hearn

Fast jag ar valdigt organiserad sa kan jag sa har i efterhand tycka att det hade varit skont med lite mindre stress/saker att gora (vigsel o fest program) dagarna fore sa jag kunder njuta mer.

• Toratenshi

Jag hade en otrolig bröllopsdag, men jag önskar att jag själv hade pratat med kantorn att inte hela brudmarschen skulle spelas. så vi stod där framme jätte läge innan musiken tog slut. Och vaktmästaren som puttade in mig och min pappa aaaaldeles för tidigt. men det gör inte så mycket, det ser galet roligt ut på bröllopsvideon eftersom vi även är filmade framifrån och man ser mitt minspel , jag har gummi ansikte *fniss

• Fröken Figo

Davidanne, jag såg era bilder, de var jättefina!

Får man fråga vad allting kostade? Och kordinatorn? Jag funderar på om vi kanske skulle satsa på det också eftersom vi bor utomlands... Var det värt det?

• catte

Jag ångrar att jag åkte nercabbat till kyrkan! Katastrof för frillan

• davidanne

tack så jätte mycket

ja du, i frågan vad kalaset kommer att gå på så vet jag faktiskt inte ännu
    vi har en ungefärlig summa men vet inte vad slutnotan blir *tycker synd om mamma och pappa*

kordinatorn funkar så att man "lejer" ut de bitar maninte vill göra själv, ex fotograf jagandet, musik ect...

mycket smidigt, rekomenderar det starkt!!

kram
    Fröken Figo skrev 2007-09-07 16:31:46 följande:

Davidanne, jag såg era bilder, de var jättefina! Får man fråga vad allting kostade? Och kordinatorn? Jag funderar på om vi kanske skulle satsa på det också eftersom vi bor utomlands... Var det värt det?
Svar på tråden Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2