• Loanne

Får ingen hjälp. Övergiven och ensam.

Mycket sorgligt att man kan bli bemött på detta sätt!
    Nu vet jag ju inte var du bor, men vill tipsa dig om Capio Anorexicenter, du kan läsa mer på www.capioanorexicenter.se. (De behandlar alla typer av ätstörningar och inte bara anorexi!)
    Är rätt säker på att du kommer bli bättre bemött och hänvisad till rätt ställe av dem.
    Lycka till!

• Loanne

Lilla damen:

Nej, nej, nej! Har man en ätstörning funkar det inte alls att "känna efter" när man är hungrig! Man har då tappat uppfattningen om vad "riktig" hunger är för något! Det GÅR inte längre att lita på kroppens visdom, som du skriver.

Tvärtom - man måste "lära om" och vänja kroppen vid regelbundna måltider! Frukost, lunch, middag och 2 mellanmål, det är tallriksmodellen som gäller och måltiderna ska vara på bestämda tider så att man lär sig känna efter igen hur det känns när omsättningen kommer igång, man börjar då så småningom känna "riktig" hunger igen.

Vi vet mycket väl idag vad kroppen behöver och hur ofta, och det är det jag beskriver ovan som gäller vid alla typer av ätstörningsbehandling!

• Loanne

Lilla damen:

Jag menade inte att vara otrevlig, ber om ursäkt om du uppfattade mitt inlägg så!

Ville bara tala om det jag vet, är insatt i hur den svenska ätstörningsbehandlingen går till. Och den är verkningsfull!
    Dessutom är det på det sättet jag beskriver som Snowsee med största sannolikhet kommer få hjälp här i landet.

• Loanne

Jättebra gjort av dig att söka hjälp igen!
    Visst kan det ta emot att börja prata om sina problem, men tänk på att det är första steget mot att börja må bättre.
    Hoppas verkligen att detta leder till att du får rätt hjälp nu!
    Lycka till!

Svar på tråden Får ingen hjälp. Övergiven och ensam.