• Kaffemoster

Får ingen hjälp. Övergiven och ensam.

Först vill jag säga att det är starkt gjort av dig att söka hjälp. Det är ett stort första steg, även om du inte fick tag på rätt person. Låt inte detta försöka stoppa dig från att fortsätta skaffa hjälp. Håller med ovanstående, att en Dietist är nog inte vad du behöver. Du vet säkert vad du bör äta och i vilka mängder. Det här handlar mer om beteende som Lilla Damen så bra beskrivit ovanför.
    Har själv hetsätit emellanåt under många många år .. men anser att jag har kontroll över det. Dock så kan man kanske inte säga att man har kontroll då man faller i gropen då och då. När min man upptäckte att jag smet in på toa för att stoppa fingrarna i halsen .. så satte han stopp för det och vaktar mig noggrannt. Så nu när jag vet att jag måste behålla vad jag äter, så är jag lite mer försiktig. Men när jag är själv hemma, kan jag fortfarande smälla i mig kopiösa mängder för att sen göra mig av med det ..
    Nu var det dock länge sen ...
    Min man visade mig en artikel om allvarliga problem som man kan få om man kräks ofta .. hur det kan orsaka cancer i strupen osv .. Det fick mig att tänka till lite grann .. och fundera på vad jag egentligen pysslar med.
    För mig handlade det om äta kakan och ha kakan kvar, dvs. jag ville kunna äta vad som helst men ändå gå ned i vikt. Funkade utmärkt med denna metod .. MEN ...
    Det är givetvis olika för olika personer, men skulle tro att i grund och botten har det att göra med självkänsla och att man inte accepterar sin kropp ...
    Du kanske kan beskriva lite mer om ditt problem, så kan vi här på forumet fungera som ditt stödforum.
    Rekommenderar också att läsa på internet om hetsätning. Det finns säkert massor av forum för personer med samma problem.
    I allmänhet så tycker jag att man måste nästan bota sig numera .. Om man inte läser på själv om sina åkommor (inte bara hetsätning, utan också andra problem) så kommer man ingen vart .. Läkarna (iallafall här i USA) är så stressade att dom inte lyssnar till vad man har att säga ... och är inte pålästa om biverkningarna till de mediciner dom skriver ut ... Här i USA är läkarna säkert under stress från sjukhusets vinst strävan .. undrar vart vi är på väg ...

Svar på tråden Får ingen hjälp. Övergiven och ensam.