Får ingen hjälp. Övergiven och ensam.
Snowsee
Du är verkligen stark som kan tala öppet om dina problem det visar på att du redan har kommit en lång väg. Ätstörningar har juh väldigt sällan med mat att göra egentligen utan det är ett underliggande problem, en typ av ångest som man försöker dämpa genom att självmedicinera sig med mat på ett eller annat sätt.
Hade själv problem som ung. Jag valde att lösa det genom att kasta ut min våg och koncentrera mig på mig själv. Det är inte vikten som är det viktigaste utan jag. Det tog lång tid att komma till den insikten och jag fick kämpa länge men nu kan jag kolla mig i spegeln och känna mig nöjd med att vara jag och jag trivs i min kropp. Har fortfarande inte vägt mig för jag är rädd att jag kommer stirra mig blind på siffrorna.
Jag kan varmt rekommendera Mia Törnbloms (hon som har program på tv3 med rene nyberg) bok "Självkänsla nu". Där finns lite redskap som man själv kan använda för att förändra sitt tänkande. För min erfarenhet är att man måste ändra tankarna för annars kommer man bara flytta det destruktiva beteendet över på något annat, t ex alkohol, shopping osv.
Alla har olika vägar att gå för att nå sina mål, så mitt sätt kanske inte alls fungerar för dig.
Lycka till!