• stenbruden

Göteborgsbrudar 2008

Någon som ska gifta sig i juni 2008? Från Götet kanske?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:26
    Nästa BT träff är fredagen den 2/11!

stenbruden och astriden är på! Vore kul om ALLA kommer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 12:36
    ~ bröllop gbg - 24 november, Aschebergska Eken
    ~ Astriden - 5 April, Stora Holms Säteri
    ~ BarbaBruden - 10 Maj, Masthuggskyrkan
    ~ LindaochLinus - 17 maj, S:t birgittas kapell
    ~ Majsis - 31 maj, Rådhuset
    ~ 31 maj 2008 - 31 maj, Tofta Bränneri
    ~ Stenbruden - 6 juni, Aspenäs Herrgård
    ~ malinlars - 7 Juni S:t birgittas kapell
    ~ 080628 - 28 juni, Tofta Bränneri
    ~ stjärngudinnan - 5 juli, Kungslena kyrka
    ~ Joji - 12 Juli, Onsala kyrka
    ~ MrsD - 19 juli, Lysekils Kyrka
    ~ NYC Brud i Gbg - 2 aug, Skärhamns kyrka
    ~ B & S - 8 aug, centrala GBG
    ~ Valkyriana- 8 aug, Kapellet stenungsund
    ~ Fröken Plommon - 9 aug, Säve Kyrka
    ~ fru augusti 2008 - 23 aug, Hanhals kyrka
    ~ Amor Eterno - 30 Aug, Kungälvs Kyrka - Fest - Aschbergska Eken

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008
  • Astriden

Förr va det så att om man bar rött i kyrkan vid vigsel som kvinna hade man haft en affär men brudgummen..
    Jag som är lite skrockfull skulle absolut gått på silver.

Grund & Barba, you got mail.

• Grundsund

Jag har nu också hört det där med rött men det var först för ca 6 månader sedan. Blev förvånad att man aldrig hört det förut. Kollade därför upp detta och vissa folk har kanske hört det men inte många. Läste dessutom i Magdalena Ribbings (En av Sveriges största på vett och etikett får man väl säga) bok om bröllop och röd klädsel. Hon hade aldrig hört detta och började därför luska och hon tyckte bara att det var ett löjligt påhitt och uppmanade istället tjejer att bära rött. Jag är också skrockfull så om någon kommer i vitt eller svart så blir jag riktigt besviken men rött har jag bestämt sedan väldigt länge så jag blev glad när jag läste MR´s bok

Våga bära kärlekens färg tjejer!!

• bröllop gbg

Hej alla!
    kastar mej in efter en tids bortavaro. det närmar sej med stormsteg för oss, bara 18 dagar kvar, huva!

Behöver hjälp med det här med strumpor. Det visade sej att jag inte kunde ha min nyinköpta torsolett under klänningen, den syntes nämligen igenom. Så nu blir det en stabil och diskret behå med lika diskreta trosor till istället. problemet blir då hur jag gör med strumpor. oroar mej för att om jag har strumpbyxor så kanske linningskanten kommer att synas igenom, det blir ju liksom alltid en liten kant eller bubbla där... och om jag ska ha stayups så kommer jag säkert att gå och oroa mej för att de ska kasa ner under kvällen och behöva gå och dra i dem... och strumphållare är ju ofta så utsmyckade med spets och dylikt att det kanske blir svårt att hitta en som inte syns igenom klänningen... HJÄLP!! hur ska jag göra och var hittar jag bra strumpor eller strumpbyxor? ska man ha vita eller?

• Grundsund

Hej Bröllop Gbg,

Jag skulle gå och köpa mig några par med stayups och promenera runt i de närmast dagarna så att man märker om de hasar ner eller ej. Du har säkert någon kjol du kan ha på dig till vardags? Du behöver ju inte köpa samma färg som de du ska ha på bröllopet, se till att de är samma sort bara. Ge det ett par dagar så har du ändå 2 veckor kvar att finna en annan lösning om det skiter sig.

Lycka till!

• stenbruden

VA? Har aldrig hört det där med rött förut! Det va nytt..
    Ja silver låter mer o mer lockande faktiskt.. blir mer neutralt och ljusare/lättare toner.
    Tack Astriden

Oj bröllop gbg, PIRRIGT värre nu va?!! Du måste ju givetvis rapportera här sen hur allt gick, behöver man ens skriva det

Lite dilemma du har.. Jag skulle nog kolla efter strumpebandshållare som är i siden eller liknande för att undvika spets, det finns! Men den har ju andra utstickande detaljer.. Stay-ups utan hållare har alltid fungerat för mig, men se till att absolut INTE smörja in dina ben (just där) bara. Då glider dom ner lättare. Det måste liksom fästa mot huden.
    Strumpbyxor är ju INTE så hett annars tycker jag så jag hade nog slängt mig ut i underkläder affärerna och letat efter bra stay-ups eller diskret strumpebandshållare. Kolla inne på NK.

Färgen är svår... Jag funderar på champange färgade, vita känns kalas när man var liten för mig. Kanske finns ch färgade med vit kant så det passar ens vita underkläder?!

Lycka till!!!!!!!!!!

• stenbruden

Det var ju en bra idé Grundsund med att prova olika stay-ups sorter!

• Astriden

Åh, vilken jättebra ide Grund!

Annars så finns det massor av diskreta, mycket enkla strumpeband att köpa oxå

• stenbruden

Grund
    Bra idé med tärnklänningen också!! Du är ju full med dom Gött!!

• Grundsund

tja , man får försöka

nä, Såg det på ett annat bröllop ( inte stayupsen alltså hahaha)

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2008