Inlägg från: gottfrid |Visa alla inlägg
  • gottfrid

Bröstförstoring och träning

Hejsan!

Jag opererade mej för tre år sedan,då jag är ett träninsfreak började jag tidigt att träna. Först spinning step-up mm efter ca 10 dagar.Men hoppade över armhävningar.
    Styrketräning efter ca tre v. Med mycket lite vikt vid bröstmuskelträningen.
    Min läkare sa att det finns inget man inte kan göra efter 2 mån.
    Tvärtom ska man göra saker för att vänja muskeln vid sitt nya läge.Man känner när det inte känns bra jag lovar haha. Och då får man ju sluta.
    Jag har lagt in under bröstmuskeln via armhålan.

• gottfrid

snuttungen

Det är jättebra med mina "tuttar".De sitter inte långt isär.Jag vet inte om det är skillnad när man lägger in via armhålan som jag gjorde.Jag körde inte igång med värsta styrketräning utan tog det lungt. Armhävningar var svårt i början ,det gick bara inte, men små små från början.Jag var nog tillbaka till samma vikter efter 6 mån.
    Min läkare sa att använd musklerna stretcha o töj mycket så att musklerna blir längre annars om man inte gör det så kan musklerna bli för korta( du har ju ändå stoppat något mycket större bakom dem)tillföljd att man drar ihop sig framåt.Så sträck på er o stretcha.Och använd musklerna för att vänja dem vid sitt nya läge.
    Jag tyckte det lät logiskt så så har jag gjort. Med lite sunt förnuft.Men som jag skrev innan man känner om man gör något som inte är bra.
    Men har era läkare sagt annat så måste ni lyssna på dem.

Svar på tråden Bröstförstoring och träning