• Silverax

Några septemberbrudar kvar?

Hallå!

Finns det några kvar??
    Har inte följt några andra trådar utan kommer in på upploppet.

Jag gifter mig om 10 dagar!!!! Alltså 22/9 i Stockholms stadhus.

Planeringsmässigt ligger jag ganska bra till. Skulle behöva ut och shoppa lite småsaker men det går inte med sjukt barn.

Bordsplaceringen är i stort sett klar. Festprogram skulle svärmor göra. Hur jag nog kunde gå med på det? De frågade iof sig inte utan sa bara att sånt behövde jag inte tänka på.Så nu fasar jag för ett fult och tråkigt program, troligen fyllt av härliga allsånger, blä!

Hur går det för er, om det nu finns kvar några brudar i september??!!

• Svar på tråden Några septemberbrudar kvar?
  • thalia82

jodå, tio dagar kvar för mig med.
    i Balingsta kyrka utanför uppsala ska vi gifta oss.

Ska göra klart festprogram (saknas några efternamn på några flickvänner, sista ändringarna på bordsplaceringen ska bli klar och så) och vigselprogram (har inte namn på en av killarna som ska sjunga. svågern och tre av hans kompisar, en fick lämna återbud, så det letas med ljus och lykta efter en ersättare).
    Ska gå in skorna lite mer oxå, men sen börjar det bli klart med det mesta som kan förberedas mer än ett par dagar i förväg.

• Mrs  B

Gifter mig på lördag!!!!!!!

Imorgon ska vi hämta ringarna och på fredag är det dags för de sista bestyren.........

• thalia82

Spännande mrs B!

Hur har planeringen funkat för er annars? har det blivit stressigt på slutet, eller tycker ni att det flytit på bra ändå?
    Alla säger till mig att jag inte ska ta på mig för mycket, att det blir jättemycket på slutet, men jag har inte märkt av nåt! är det nåt jag glömt? :-S
    De stressmoment jag märkt av är inget jag kan påverka, resten känns lugnt.

• september22

Gifter mig också 22/9.

Har en hel del kvar att fixa men jag är i allafall ledig nästa vecka. Vi har ingen transport från kyrkan, festprogram och bordsplacering är inte heller klart. Lite småsaker måste jag nog handla med. Behöver öva lite på valsen och framförallt fixa en valslåt som vi gillar.

Tur att jag har en så snäll lillasyster som också tagit ledigt nästa vecka för att hjälpa mig med allt :)

Konstigt nog så känner jag mig ganska lugn..

• September mys

gifter mig den 29/9
    känner mig klar med allt men ändå är det 1000 saker kvar.. lusig känsla...

• Tuss78

Shit.... vad jobbar ni med? Lyxigt att kunna vara ledig en hel vecka! Gifter mig den 22, och har ledigt på fredagen och måndagen efter bröllopet.

• majsanna

Gifter mig på lördag!!!
    Det mesta är färdigt.

• September mys

sambon ska ta en vekas ledigt inna bröllopet för att varva ner, han har jobbat dygnet runt känns det som sen tar han några dagar efter också. jag som är egenföretagare kryssar hur jag vill och känner för det i kalendern

• sept 07

Gifter mig på lördag, far runt som en skållad katt för tillfället. trots att jag har semester och har fixat det mesta i förväg, men det finns alltid något att göra!
    Lycka till alla!!!

• thalia82

Själv slutade jag plugga i våras, försökte få tag på jobb över sommaren, men bor man i en liten stad utan körkort är det inte lätt. Jobbar på intagningsprov till ett par utbildningar jag ska söka till i januari, men annars har jag inget jobb för mig, utom fixar med bröllopet då.

Vår bordsplacering krisar rätt rejält för tillfället. Vi hade den klar med alla gäster som tackat ja MEN...
    Prästen meddelar att hans höstschema ser annorlunda ut än vad han trodde från början.
    Min morfar har astma som är rätt jobbig på höstarna, och han är rätt bra på att försöka hitta ursäkter för att slippa större tillställningar. men när han väl kommer iväg på dem har han alltid jättekul...
    min farmor har varit rätt hängig ett tag, men inte riktigt dålig ändå. Bara orkeslös. hon lades in på sjukhus förra veckan, i tron om att det var nåt fel på lever eller gallan. I dag visade det sig att det är en tumör. De vet inte om den är godartad än, och det pratas om en operation i slutet av nästa vecka...

till råga på allt har en av servitörerna, som oxå skulle sjunga både i kyrkan och på festen, fått körtelfeber. men det är bestmans uppgift att hitta någon ny. Han har kontakterna. De som ska sjunga är gamla körkompisar till honom.

Svar på tråden Några septemberbrudar kvar?