Själv slutade jag plugga i våras, försökte få tag på jobb över sommaren, men bor man i en liten stad utan körkort är det inte lätt. Jobbar på intagningsprov till ett par utbildningar jag ska söka till i januari, men annars har jag inget jobb för mig, utom fixar med bröllopet då.
Vår bordsplacering krisar rätt rejält för tillfället. Vi hade den klar med alla gäster som tackat ja MEN...
Prästen meddelar att hans höstschema ser annorlunda ut än vad han trodde från början.
Min morfar har astma som är rätt jobbig på höstarna, och han är rätt bra på att försöka hitta ursäkter för att slippa större tillställningar. men när han väl kommer iväg på dem har han alltid jättekul...
min farmor har varit rätt hängig ett tag, men inte riktigt dålig ändå. Bara orkeslös. hon lades in på sjukhus förra veckan, i tron om att det var nåt fel på lever eller gallan. I dag visade det sig att det är en tumör. De vet inte om den är godartad än, och det pratas om en operation i slutet av nästa vecka...
till råga på allt har en av servitörerna, som oxå skulle sjunga både i kyrkan och på festen, fått körtelfeber. men det är bestmans uppgift att hitta någon ny. Han har kontakterna. De som ska sjunga är gamla körkompisar till honom.