Inlägg från: ja2007 |Visa alla inlägg
  • ja2007

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

oj nu var det länge sen man var "aktiv" här, massa skoj att läsa igen!
    nu har vi iaf skickat ut alla inbjudningar, så det är dags nu till helgen att lägga ut lite bilder på korten vi skickat ut.
    allt rullar på, men matbiten måste jag nu ta tag i så den blir helt klar känner jag!

jennysnartfru: vi ska på maskerad i helgen, ska bli riktigt kul!

• ja2007

nu har jag lagt ut bilder på inbjudningskorten
    och alla har vi skickat ut denna vecka, känns jätteskönt att på något sätt blivit "av" med det, det blir mer verkligt när nu alla ens när och kära får ta del av detta!!!

• ja2007

Jennysnartfru: Tack! En kompis till oss har gjort dom, jag hade en idé och hon fixade ner det på papper så att säga.

Ang datumet så tog vi också ett som passade. Vi visste att vi ville gift oss i början av året, och började därefter spåna på datum som passade, till slut landade vi på 16:e feb

Nu ska jag fixa iordning mig och m2b - vi ska på 30 års fest/maskerad ikväll! Barnvakt är ordnat hela natten, så imorgon blir det dessutom soooovmorgon, nice!

Trevlig lördag alla Vinterbrudar!

• ja2007

Jennysnartfru: Förresten, vad tog du examen i?

• ja2007

Funderar lite här... vad ska ni ha för vickningsmat?
    Vi funderar på en klassiker, dvs korv och bröd

• ja2007

En annan enkel rätt som gör sig bra på storkok är ju chilli con carne med vit bröd till.
    Kanske lite slafsigt när alla är finkläda, men gott!

• ja2007

vinterbrud: vi kommer ha ett band som spelar på bröllopsfesten! ska bli riktigt kul att dansa och ösa järnet till

• ja2007

Done:

Kyrka och festlokal fixat
    Inbjudningskorten utskickade
    Bröllopsnatten bokad på hotell
    Fotograf bokad
    Smink + hår ordnat
    Klänningen håller på att sys
    Skor till brudgum köpt
    Ordnat m kläder till brudgum, bestman + tärna
    Catering bokat
    Köpt servetter + ljuslyktor till lokalen
    Bestämmt ring, beställa i december.
    Håller på att göra festprogrammet just nu.

To do:
    Fixa skor + underkläder till mig
    Ordna med något smycket till klänningen
    Välja ut en brudbukett
    Resa till Tyskland och inhandla alla alkohol
    Beställa tårtan
    Betställa cake-top (ska ha i marsipan en "speciallare")
    m2b nya underkläder
    ordna med fina kläder till sonen
    ordna med ev. barnvakt till sonen (har vi inte bestämt riktigt än hur vi gör)
    fixa bordsplacering
    ornda med transport från kyrkan till festlokalen.
    hindersprövning

tror jag fått med allt.. men det kommer säkert både trevliga och otrevliga överraskningar innan den 16 februari

• ja2007

Åh måste bara dela med mig om nåt som är helt OT bröllop; Jag har fått jobb idag! Som enhetschef för ett äldreboende. Känns jättekul och spännande men det kommer garanterat stjäla tid från bröllopsplaneringen hmm..

• ja2007

Jag har en liten som fyller 2 i december och jag kan säga att just nu är det inte mkt planerande på gång alls... har dessutom börjat på nytt jobb sen en vecka tillbaka och det gör ju att man är helt slut när man kommer hem på em.
    MEN jag sprang på "mina" örhängen som jag ska ha till klänningen (köpte dem också) bara sådär på stan.. skönt, en sak mindre att tänka på och till helgen åker jag och m2b till Tyskland och köper alkoholen till bröllopet - ska bli mysigt med en liten miniresa bara vi två också.

• ja2007

Oj vilken aktivitet det är här inne!!! Själv hinner jag vara här idag då jag är hemma och vab:ar... att ett jobb ska kunna stjäla så mycket tid från ens bröllopsplanering *hmpf*!

Nåja, även om jag inte vart aktiv i tråden på länge så har iaf en hel del gjort på bröllopsfronten!
    I lördags beställde vi min ring - längtar tills man får bära den på riktigt!
    Ordnat med serverignsperonal, bara barnvakt som måste ordnats - har slängt ut en förfrågan på dagis om någon ur peronalen kan tänka sig. Dom är ju sonen vana med, alla anda som han är van med är ju med på festen!
    Ordnat med kläder till m2b och hans bestman, så fina dom blir!
    Festprogrammet är halvklart.. känner att det får man ta tag i under julledigheten, man måste ju också känna sig motiverad!

Ni alla här verkar iaf ha kommit väldigt långt, till och med en hippa är avklarad, kul !!!

• ja2007

vinterbrud: vi ska ha marsipanfigur, tycker dom "traditionella" caketoparna är tråkiga och då både jag och m2b dyker ska vi ha ett dykpar på tårtans topp!

• ja2007

Igår gjorde jag och min m2b ett första utkast till bordsplaceringen. Kändes skönt att ha fått ner alla på en stol så att säga och sen så får vi peta lite vart efter i det såklart. Men det kändes bra, har haft lite ångest av att vi inte tagit tag i det.

• ja2007

Halloj tjejor!
    Har köpte nya "Allt om bröllop" och på s.59 hittade jag fantastiskt finna lyktor att ha på bordet - MEN det står ju inte vart dom är ifrån, någon av er som vet vart man kan köpa dem?

Har mailat till tidningen också, men inget svar än och jag är otålig

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...