Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vi kommer också skicka ut våra i mitten på oktober, har äntligen bestämt hur de skall se ut, nu skall de bara göras också
Vi kommer också skicka ut våra i mitten på oktober, har äntligen bestämt hur de skall se ut, nu skall de bara göras också
Hej!! Gifter oss också 080202. Börjar närma sig nu och va har bara planerat i två veckor.
080105 ToU (Västra Götaland
080105 abbie80 (Örnsköldsvik
080105 Bzzz (Dalarna
080105 jempan_ (Östergötland
080105 Trettondagsafton (Stockholm
080112 Lillgrisen
080117 LasVegas08 (Las Vegas)
080119 Malin46
080119 sarah81
080126 Qozze (Åre
080126 Addiz
080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
80126 Baltasar
080126 FruKnas
080202 CmD
080202 Offis
080202 Gotland-08 (Visby
080202 LillHjärtat (Västernorrland)
80202 Oz-080202 (Australien
080202 Vinterbrud-08 (Luleå)
080202 Edli (Västra Götaland)
080208 jenjacob (Vinslöv)
080209 Miamaja (Vadstena)
080213 Mysflikkan (Kungälv)
080216 jennysnartfru (Stockholm)
080216 _golden_ (Gävle)
080216 ja2007 (Strängnäs)
080216 Strawberryhoney
080216 frussan (Dalarna)
080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)
080223 Akvavit (Dalarna)
080223 Snöbrud
080225 c t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
080229 Skottdagen 2008 (Kiruna)
080229 Emindith (Eskilstuna)
Skriver in oss i listan.
Började prova klänningar igår, jättekul. Hittade två fina men vill kolla mer innan jag bestämmer mig. Hoppas på en tur till göteborg nästa vecka.
Har fått ett litet problem med inbjudningskorten. Kyrkan kan inte bokas före november eftersom de då får sin kalender :(
måste ringa och tjata på dem så de kan skriva in bokningen i alla fall. Måste ju veta tid nu.
Har bokat festlokal, bröllopsresa, tärna och bestman, är nästan färdig med inbjudningskorten, servering. Mycket kvar att göra, men det går framåt.
Snöbrud08
Den är jättefin den fårn halens, den skall jag också fundera på. Den kan man ju använa efteråt också om man skall vara lite finare.
Snöbrud 08
Tänkte bara upplysa dig om att de nu sänkt priset på kappan på halens, om du inte sett det.
Har också beställt den kappan, kom igår, jättesnygg men den är lite stor, tänkte byta storlek men nu var de slut, så jag får ha den som den är. Tror den passar bra till min klänning som är lite åt champange-hållet i färgen.
Snöbrud 08
Konstigt att inte du fått den än, beställde du något annat samtidigt som kanske inte finns på lager? Jag beställde 7/11 och fick den 13/11.
Skottdagen2008
Är också lite orolig över hur det kommer bli med klänningen, min är också en storlek förstor men det var den redan när jag provade. Ändringarna igår i priset och förhoppningsvis vet de vad de gör.
Åhh, vad skönt för dig jennysnartfru.
Vi skall antagligen åka till tyskland och handla drycker till festen på fredag, annars är det band (eller annan musik) till festen som känns mest akut. Nästa vecka skall vi till göteborg och kolla kläder till brudgummen (igen) och träffa organisten. Sedan är det väl dags att börja fundera på festprogram. Tiden bara rinner iväg nu...
Har också funderat på hur man skall få färg, är också rädd att det skall färga av sig så det får nog bli solarium ett par gånger. Har aldrig testat spraytan, hur länge sitter det och färgar det fortfarande av sig efter några dagar?
Precis så var det för mig med ct, den väldigt enkla klänning utan släp och ingen slöja, byttes mot en klänning med långt släp, pärlor och broderier samt en lång slöja.
Vi var i tyskland och handlade alkoholdrycker till bröllopet i fredags.
Vi skall ha tre rätters, antagligen blir huvudrätten från catering medan vi gör för- och efterrätten själva. Serverings-"personal" har vi fixat själva genom bekanta och föräldrars bekanta. Det stället vi tänker ha catering ifrån hade personal för 295 kr/timma så där sparar vi en del.
Menyn bli antagligen:
Skaldjursröra på kavring
Pepparstekt fläskfilé med potatisgratäng (även om jag läste att det är helt ute)
frosen cheescake (fölingekaka)
Gotland08: Har du gjort ljushållarna i ditt galleri själv?? Var fick du tag på glasen i s f?? Hade tänkt att göra sådana i silver, har sånt "tyg" från ikea.
Fanns panelgardiner i sånt "tyg" för ett par år sen, de tänkte jag använda till ljuslyktor istället. En fråga till... hur fäster du tyget på glaset??
Vi skall ha ett cellostycke spelat av m2b:s syster eventuellt tillsammans med hans andra syster på klarinett. Var hos organisten igår, känns som en del bitar föll på plats.
Åh vad mysigt det låter med adventspyssel. Jag sitter på jobbet, jobbar 12 timmar idag, skall i alla fall försöka få upp stjärnor och stakar i kväll. Är ledig nästa vecka, hoppas att det blir lite tid över till julpyssel då. I morgon är det dags för den årliga traditionen att sjunga på sjukhuset, en mysig tradition som uppskattas av många. Efter det skall jag hem till mormor och prova min klänning med den nyinköpta undekjolen.
Hej Aroma!
Finns det inget ställe du kan hyra servetter av?? Vi skall ha catering och de hyr även ut dukar och servetter. Men det kanske blir lika billigt om man hittar på IKEA eller något på rea. Känner igen det med all stress, var nära magsår ett tag men såg till att lunga ner mig och skära ner på andra saker, bl a studier och köpte vissa grejor istället för att göra själv.