Inlägg från: vinterbrud -08 |Visa alla inlägg
  • vinterbrud -08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Hej på er brudar!!

Var ett tag sedan jag skrev något här nu. På tal om dukningen måste tipsa om otroligt fina snökristaller som man kan göra och ha på borden. Har gjort dessa förr, blir otroligt fina.

Har en bild på vår sida: lindamarcus.weddingannouncer.com/
    Klicka på förberedelser - lösen: linmar - sedan förberedelser igen.

Recept har jag med om någon vill ha.

• vinterbrud -08

Skriver ner receptet för den som vill ha:

till ca 20 snökristaller
    250 g florsocker
    2 stora äggvitor
    1 tsk vatten

Till garnering:
    socker
    silverkulor

Häll florsocker, äggvitor och vatten i en matberedare och kör maskinen i 10 minuter. Blir massan för tjock tillsätter du mer vatten. Häll upp massan i en spritspåse.
    Rita upp snökristaller på ett papper. Lägg ett smörpapper över och spritsa ut massan till snökristaller. Pudra med socker och garnera med silverkulor.
    Låt snökristallerna ligga och torka i tre dagar.

• vinterbrud -08

Gotland08 - Vilken otroligt fin ring!!

Jag håller på vänta på min klänning, beställde den hos dreambride för ca 5 veckor sedan. Hoppas den kommer snart!!! Skickade också inbjudningarna denna vecka.

Jo, nu är det inte så länge kvar tills man kan skicka in om hindersprövningen. Vet alla hur ni ska göra med efternamnen? Vi funderar på att ta mitt efternamn eftersom det är väldigt ovanligt, vi är ca 9 personer som heter det, än så länge..

• vinterbrud -08

c t Styrkekram från mig med!!!

Tänkte höra om någon här beställt en klänning från dreambride. Hur lång leveranstid har de egentligen? Har väntat över 6 veckor nu.

• vinterbrud -08

Vi skickade också ut våra inbjudningar i veckan. Kul med alla kommentarer:) Fler och fler tackar nu ja!!

Fick ett mail från dreambride i onsdags och min klänning är nu skickad. Hoppades på att den skulle komma idag men den har inte kommit så jag får vänta till på måndag *suck*

• vinterbrud -08

Vi kommer ha långa tomtebloss istället för ris. Blir ju rätt mysigt i mörkret.

• vinterbrud -08

Kul att ni gillar idén om tomtebloss!

Vi tänkte köpa längre tomtebloss som har en brinntid på ca 3 min, kallas partybloss. Finns att köpa när det börjar närma sig nyår. Går också att beställa.
    Vi tänkte att gästerna ska få tända dom strax innan vi kommer ut. Blir nog mysigt, sen blir det häst och släde!!

• vinterbrud -08

JoM08:
    Vi gifter oss i Gammelstad, Luleå

• vinterbrud -08

Det blir ca 50-60 gäster och vi kommer ha festen på mässen, f21.

Vart gifter ni er?

• vinterbrud -08

Skickade ut inbjudningarna förra veckan! Annars har vi kommit ganska långt i planeringen. Har beställt klänningen, köpt en cape, kollat ut ringen, bokat solist till kyrkan, börjat fundera på blommor, bokat meny för catering, börjat spåna på hur vi vill ha dukningen/programmen.
    Älskar verkligen och planera, kan bli sittandes länge på bt och få tips och råd.

Hur långt har ni kommit?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...