Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Gotland: Perfekt. Såg precis att den gamla tråden var stängd och så finns det plötsligt en ny!

c t: Nja, nu blev det ett litet missförstånd. Jag ska inte sjunga för m2b på vigseln (det skulle jag aldrig klara utan att grina ögonen ur mig, och rösten skulle aldrig hålla heller, sen är jag inte tillräckligt duktig enligt mig själv). Däremot försökte jag sjunga en låt som jag tycker vi ska ha med för han var inte säker på hur den lät. Det var "I folkviseton" som jag gärna vill ha som allmän sång, dvs som alla sjunger gemensamt. Det är en jättefin låt som de flesta kan. Sen vilka solosånger vi ska ha är oklart. Jag har alltid varit väldigt svag för "Come what may" som Gotland ska ha. Men vi får se hur det blir.
    Celine Dion och Il Divo med "I belive in you" såg jag faktiskt härom dagen på YouTube och gillade den också. Annars håller jag med om Sonja Aldens senaste med.

Snöbrud08: Vi kommer inte att bjuda med barnen officiellt på inbjudan, men skriver att de som vill får ta med dem (men de får då anmäla det i samband med sin egen inbjudan). Vi har våra egna barn med och förmodligen alla deras barnvakter. Vi ser hellre att gästerna tar med sig sina barn än inte kommer alls. Alla måste ju nästan vara borta över helgen och det kan nog vara kinkigt med barnvakt över en så lång tid.

JennyochTobias: Jag gick på Gudlav Bilderskolan (som den hette då, tror att den har bytt namn nu - det är den oranga plåtburken med gigantiska pennor utanför), teknisk linje. Fast jag är -74 så vi har nog knappast träffats där.

Vi kommer att bjuda 64 personer, sen får vi se hur många som tackar ja och hur många barn som kommer till. Som mest kan det bli ett 20-tal barn men jag tror snarare att det blir kring 50 vuxna och kanske 10 barn.

• Qozze

Åh, jag var bara tvungen att kolla upp vår meny, det var så längesen jag kollade. Hade visst fel med hjort till varmrätt, det blir renfile. Så här se menyn ut i "finare" format:

Gin och enbärsgravad rödingfilé på rostad sparris med getostcreme

Reninnerfile med rostade rotsaker och sötpotatis med Kanelsmaksatt rödvinssås

Hallontäckt Hjortronpannacotta med champagnesorbet

*mums*

• Qozze

Ja, det var otroligt gott när vi provåt det med. Ska bli roligt att se vad alla gäster tycker.

Jag har fått kontakt med den nya fotografen också. Nu ska vi bara fundera på vem vi vill ha (och är beredda att betala).

Våra ringar kommer vi att ta lite längre fram. M2b vill vänta till vi vet bättre alla övriga kostnader (han tycker att den ring jag vill ha är lite väl dyr... fast han tycker den är superfin). Får se om jag kan dra in på något annat så jag kan få den ringen...

• Qozze

Gotland: Var tvungen att leta upp låten på YouTube och lyssna jag med, jättebra! Men det är nästan en låt som man ska ha två solister på, en manlig och en kvinnlig. Hmm, det kan bli problem för min del.
    Vad roligt att du har lagt ut foto också, så man får se hur du ser ut

Sarah: Vad ska ni har för ringar?

Akvavit: Det verkar som om ni har grym koll på planeringen trots att det blev ändringar. Och man vill ju inte ha en festplats som eventuellt kan dra sig ur så jag förstår att ni har alternativ! Det skulle jag med ha skaffat mig i ett sånt läge.

• Qozze

Sitter och letar låtar på YouTube. Var bara tvungen att höra hur "only Time" lät när jag ändå håller på. Den kommer att bli superbra för er i ruinen Gotland!

• Qozze

Hallå tjejer! Här är man borta en helg och så har man MASSOR att läsa när man kommer tillbaka!

Sarah: Vilken fin titan-ring du hade hittat. Funderade ett tag på titanringar med men den jag gillar bäst är i vitt guld. Känns inte som om jag kommer att vilja ha någon annan nu

Vad skoj det låter med lite bubbel och en träff med er andra (ja, att träffa i alla fall er som bor i Stockholm). Jag hänger gärna på! Skriver in 19 oktober i almanackan.

I helgen har jag och mina systrar planerat en hel del bröllop men vi hann även med en massa rosa bubbel och en utekväll tillsammans. Vi had everkligen skitroligt! De kommer att bli sååå bra som toastmadames & tärnor. Så nu har de förhört sig om hur vi har tänkt och vad vi vill ha och inte ha och sedan tar de vid med själva planerandet av festen. Vi kommer inte att få veta så mycket alls om vad som händer där och de kommer också att göra festprogrammet. Själva fixar vi inbjudan, vigselprogram, hemsida och lite annat smått och gott. De ville också fixa dekorationer till festlokalen så vi fick säga till om vilka färger och stil som vi vill ha. De tyckte att jag skulle ägna lördag förmiddag åt att vila och sedan göra mig vacker (med dem då)
    Gaaahh, vad spännande. Jag kan knappt hålla mig! Men nu känns det i alla fall som om vi har mer struktur på det hela och vem som ska göra vad.

Apropå fotograf så har vi kommit på lite andra tankar. Vi kommer nog att bara köra på en kortare foto-session och låta goda vänner fota festen. Nu är det "bara" att välja ut den fotograf som passar bäst. Har lite svårt att bestämma oss. Det blir nog bra vilket som, ingen av dem är ju dåliga

• Qozze

~vinterbrud~: Hotellet fixar grunddukningen och sedan fixar systrarna dekorationerna. Så grunddukningen kommer att bli vitt och sedan ljus i glas-ljusstakar och sedan dekorationer i silver och rött (med svart/silver på festprogrammen, samma stil som inbjudningskorten)

snöbrud08: Just det ja, jag glömde ju att berätta om korsetten. Ja, jag provade den i helgen när jag hade hjälp med snörningen. Man fick en jättefin midja i den men det verkar som om den ska sitta lite under bysten (ingen plats för den egentligen). Man måste nog ha en separat BH som lyfter upp lite annars kommer man att bli alldeles platt. Så jag tror att det blir bra om jag hittar en axelbandslös BH till. Måste förstås prova det igen.

jennysnartfru: Vad skoj att bli provsminkad! Hur gör ni andra som har långt till salongen som ni ska använda. Förutsätter ni bara att det blir bra eller provsminkar ni dagen innan eller nåt?

c t: Stort grattis till nya lägenheten, vad roligt!! Nu lär du få fullt upp fram till årsskiftet

Gotland: Vilken snygg ring!

• Qozze

~vinterbrud~: Sorry, jag var kanske ute och cyklade lite där. Men det var väl egentligen menat till alla

JennyochTobias: Vi har inga förlovningsringar så för oss blir det "bara" vigselringarna.

Måste bara få skriva av mig lite. Jag fick precis ett mail från Little Coral att de har skickat min klänning idag! IIIH, vad spännande. Det tar väl några dagar tills den kommer men jag hade inte väntat den förään om tidigast en vecka. Sååå spännande!

• Qozze

Såklart! Jag fixar bilder att lägga upp så fort jag kan.

• Qozze

Vilken aktivitet det har blivit i tråden! Man hinner ju knappt med längre...

Massor av frågor, tar dem i oordning:

Betalningen av bröllopet sköter vi själva, har sparat en del och gör det nu i hösten med. Har lite kvar att få ihopmen det hinner vi.

Den 19:e är uppskriven i almanackan. Ska bli skojigt att träffas och snacka IRL med er

Hemsida till bröllopet fixar vi själva som en del av vår egen domän. Den är inte ute ännu, vi tänkte lägga ut den samtidigt som vi skickar inbjudningarna, dvs om ca en vecka.

Inbjudningskort gör vi själva, bilder finns i mitt galleri. Svarta blev dom

Vi gifter oss borgerligt och kommer att komma in tillsammans. Vad andra gör eller inte gör struntar jag faktiskt i. Folk gö väl som dopm vill, och jag med! Däremot är det förvånade hur mycket känslor det rör upp. Ungefär som frågan om barn på bröllop

I helgen blir det både nöje och jobb. Ska på en spa-dag med ett par kompisar i morgon och så måste jag in en sväng till jobbet tyvärr. Och m2b ska jobba på söndag (han har helt plötsligt fått obligatorisk helgtjänst, ändrade arbetstider ) så då får jag väl hitta på något med barnen.

Vet inte om jag missade något nu men jag lär ju hitta hit igen

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...