Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Försöker komma ikapp lite i tråden (missat massor idag ser jag):

Verkar som en helt perfekt cermoni Gotland!

Vår meny är helt klar sedan ett tag tillbaka och vi ska sittande 3-rätters middag. Kämpar för fullt med att få ner sittningstiden och ett minimum är tydligen 3.5 timme så det blir planen. Vår meny är (lite förkortat):
    *Langustinesoppa med tigerräka
    *oxfilé, med rödvinkokta smålökar och potatisterrine
    *sorbé till efterrätt
    Därefter kort paus och sen bröllopstårta, kaffe och avec.

Era menyer lät verkligen jättegoda och så nu blev jag hungrig!

• ~vinterbrud~

Äsch vad trist:
    nu fick jag precis ett återbud från en gammal gymnasiekompis + hennes man. De ska på ett ANNAT bröllop i Stockholm samma datum vi gifter oss. Tänk om det är någon av er här i tråden!
    Grrr; ni har snott mina gäster!!

• ~vinterbrud~

Ha ha ha - gud vilket roligt inlägg i gästboken Gotland!
    Jag fick också ett inlägg i min gästbok som jag garvade lite åt. Jag har ju rätt sparsamt med information på min sida eftersom jag faktiskt inte vill lämna ut något om mig och då fick jag kommentaren typ "oj vilken utförlig presentation - lämnar inget åt fantasin här inte".

Kul förresten att få "klämma lite" på brudklänningen - gick det bra med ärmen du skulle sy på?

Nu är förresten bröllopstårtan avsmakad och vi har bestämt vilken vi ska ha: det blir "vit chokladmousse med jordgubbskompott" som fyllning. MUMS!

• ~vinterbrud~

FÖRSTA MÖHIPPAN (för oss i denna tråd alltså) -åh vad roligt det lät Gotland!
    Usch nu blev jag lite nervös för du gifter dig ju veckan EFTER dig vilket måste betyda att jag borde vara beredd fr.o.m nu.
    FAST - jag har faktiskt räknat ut att det inte borde bli hippa för mig i december utan den blir ganska säkert i januari. Min tärna vet nämligen att jag med kort varsel kommer åka bort en av helgerna i december så det har nog inte varit någon idé att planera något i december.

• ~vinterbrud~

Hej johsjo - välkommen!
    Var i landet ska du gifta dig?

Oj, har du redan träffat prästen? Jag gifter mig före dig och vår präst bokade in möte med oss 3 veckor innan vigseln (i januari). Då ska vi välja psalmer etc men även "öva" i kyrkan - prästen tykte det var bättre att göra den ganska nära inpå vigseln. Alla präster väl olika antar jag.

Idag beställde vi vigselringar!
    Usch vad svårt det var att bestämma storlek! Blev nojjig över att ringen skulle bli för liten så jag säkert tagit för stor storlek. Men jag ska prova dem en gång till innan de sätter in stenarna så jag har chansen att ändra mig.

Julklappar - suck! Har ständig idétorka. Mamma och pappa får varsin DVD-film. Kusinerna får varsin flaska champagne (det är ju ALLTID gott iallafall). Sen tog fantasin slut.

• ~vinterbrud~

Precis!!

OSA gick ut igår för oss.
    Saknar svar från 2st (m respektive) av min m2b:s barndomskompisar - suck! Fast de är tydligen lite virriga, men tänk om de inte fick inbjudan (vore rätt trist). Nåja, det är min m2b:s sak att prata med dem... Snart kan vi börja med bordsplaceringen iallafall - vilket PUZZEL!

• ~vinterbrud~

Jag har redan börjat fundera på bordsplaceringen, vem som skulle passa brevid vem osv.
    Till 70-80% av gästerna är det ganska lätt, men sen finns det ju vissa som är helt OMÖJLIGA att placera märker jag. Min m2b har en kusin som är såååå tråkig (grå, tråkig typ. 40 år och singel - har aldrig haft ett förhållande ens!). Vem ska få "straffet" att sitta brevid den människan?!
    Dagens i-landsproblem

• ~vinterbrud~

Håller med Sarah81 - bra gjort att fixa renovering + bröllopsplanering!

Idag kom biljetterna och alla pappaer på vår bröllopsresa (vi betalade allt förra veckan) - ÅH VAD DET SKA BLI HÄÄÄRLIGT!

Ringde och beställde bröllopstårtan idag. Fick frågan om jag ville ha ett brudpar i marsipan ovanpå tårtan. Vill man ha det - dvs ska ni ha detta?
    Jag sa nej, vill inte ha något sånt... Vore kul att höra hur ni tänkt?

• ~vinterbrud~

Usch vilken svår situation ct!!
    Spontant och rent känslomässigt så skulle jag nog vilja göra som du säger; säga åt marsalken att inte ta med den nya tjejen.
    Men förnuftmässigt så tycker jag nog ändå att ni faktiskt ska bjuda in marsalkens nya respektive (om du anser att deras relation är seriöst nog och inte bara en "fling"). Risken är nog annars att marsalken tar väldigt illa upp och tillslut bojkottar er bröllop. Och i slutändan så är det ju inte den nya tjejens fel att det blivit som det blivit.

Exet till marsalken har alltså tackat nej. Har du prata med henne sedan ni tackat nej?
    Om ni fortfarande är vänner och umgås så skulle jag lägga alla korten på bordet och berätta för henne hur du känner och att du känner att du måste bjuda marsalkens nya och fråga hur hon känner då. Sannolikt kommer hon aldrig ha mage att säga att du INTE får bjuda den nya flickvännen utan hon kommer förstå din situation.

• ~vinterbrud~

Jag tycker du gör rätt c t.

En annan fråga om bröllopsgäster och just honnörsbord;
    jämnställer ni ingifta mostrar/fastrar etc med biologiska mostrar/fastrar? Visst sätter väl man de biologiska släktingarna närmast och mer avlägsen/ingift släkt längre ifrån?
    Usch ju mer jag tänker på det ju svårare blir det. Får nämligen inte plats med alla vid just honnörsbordet och måste dra en gräns.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...