Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Inte så mycket nytt på min front.
    Fler och fler tackar jag till vår bröllopsinbjudan (jättekul!).

Annars sitter jag och klurar på låtval till vigseln, men hittar inga bra låtar (om jag gillar dem så hatar min sambo dem etc etc). Och så måste jag hitta någon musiker som kan spela och sjunga, helst en kille.
    Har ni några musikkontakter får ni jättegärna meddela mig (uppträdande i kyrka i innerstaden, Stockholm).

Kanske ska försöka hinna iväg till en annan Twilfit-butik i helger och leta underkläder i min storlek. Nu är jag avundsjuk på c t igen som köpt sina...

• ~vinterbrud~

Ser ut att ha varit lugnt vår tråd under helgen.

Jag letar vidare efter låtar att ha under vigseln, men tror jag har 3 st kandidater nu (berorende på vad för typ av musiker vi får tag på).

Hur gör ni med musik under bröllopsfesten (till dansen):
    hyr DJ, spelar via dator, live-band??
    Vi funderar på att hyra DJ, och behöver tips på bra sådan i Stockholm! Hojta till om ni kan rekommendera någon!

• ~vinterbrud~

Gotland:
    har lagt upp några bukettbilder i mitt fotoalbum på BT (o försökt göra det publikt så det funkar för alla att kolla).
    Där ligger 2 st buketter m ljusrosa o vita rosor - är det nåt sånt du tänkt dig?

Jag kan inte bestämma mig för om jag enbart ska ha röda rosor, eller som Gotland (ljusrosa oc vita). Båda är jättefina...

• ~vinterbrud~

Sarah81: ni gifter er en vecka före oss såg jag. Oj, börjar det REDAN bli dags att beställa hindersprövning?! Tiden går så himla fort....
    Kul att få hem vigselringarna! Hur ser de ut?! (bilder!)
    Jag beställer nog mina i november.

Mica och Krille; vad menar du med "konstris"?
    Vanligt grötris är annars med som oftast används...

• ~vinterbrud~

Blir det verkligen fläckar på kläder av detta damm från ris?
    Jag har varit på väldigt många bröllop och tvivlar på att alla gäster har tvättat riset de kastar på brudparet (ofta medtaget själva). Och inte har jag sett några fläckar på brudparets efteråt kläder heller.

• ~vinterbrud~

Det ena måste väl inte utesluta det andra?
    Jag vill ha tomtebloss OCH riskastning

För övrigt är jag också en stoooor djurvän och trodde också tillför något år sedan att fåglarna blev sjuka av ris. Men när jag nu läst på lite så inser jag att det är rätt orimligt. Det är inga problem att kasta vanligt ris.

• ~vinterbrud~

Snygg inbjudan!!
    Jag lägger min röst på den utan dikt. Blev snyggare rent lay-out mässigt tycker jag (luftigare).

• ~vinterbrud~

Apropå det här med ris och fåglar:
    www.faktoider.nu/ris.html

Tomteblossen tror jag man hittar nästan överallt, speciellt när det närmar sig jul (såna där extra långa brukar kallas för typ "balkong-tomtebloss eller liknande).

• ~vinterbrud~

Måste man beställa blanketterna för hindersprövning?
    Finns ju blanketter att ladda ner från skatteverkets hemsida nämligen. Vad fick ni för information ni som ringt och beställt blanketter? (mica och krille + qozze)

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...