Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Åh nej vad trist med fel datum i inbjudningarna!
    Men det är ju sånt som händer och huvudsaken är att det går att rätta till.

• ~vinterbrud~

Just nu tror jag det blir:

IN; Medelssohn
    UT: A Trumpet Vountary

2 sånger av solist (solist+gitarr).

• ~vinterbrud~

Jag har hittat dessa länkar till psalmer (vigselpsalmer):
    www.svenskakyrkan.se/trollhattan/psalmer/visgelpsalm.htm
    www.svenskakyrkan.se/marsta/vigsel/psalmer.htm

Jag skulle vilja ha dessa två:
    PSALM 861:1-4 (Din skönhet som i vintern bor)
    VIGSELPSALM (melodi: den blomstertid)

Qozze: den axelbandslösa jag köpte är inte heller så "kul" (vanlig vit, slät) men den satt bra. Tänkte försöka hotta upp det med ett par väldigt snygga trosor istället.

• ~vinterbrud~

Och när man äääntligen köpt en bh så får man jaga vidare... och försöka hitta de "Optimala Trosorna"...! Det här letande tar aldrig slut (förrän dagen man gifter sig såklart).
    Men idag köpte jag ett par benvita fingervantar på HM

Vi fick tillbaks vår Hindersprövning förra veckan. Min käre m2b byter till mitt efternamn!

• ~vinterbrud~

Nanna_3000

Har för mig att psalmen bara heter "Vigselpsalm" och finns i nya psalmboken (ej gamla).
    Klipper in texten nedan om du ej har den:

Melodi: "Den blomstertid".
    Text: Christina Lövestam

På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är. Du lever mitt ibland oss i glädjen nu och här. Vi prisar dig som skapar och känner allt som sker.Förnyare av livet, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek som får djupna, förlåta och förstå, om kärlek genom dagar då mörkret skall förgå, om goda, ljusa dagar då lyckan vänligt ler, om trohet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek och gemenskap som rymd och frihet bär, om möjlighet att växa till dem vi innerst är, om hem där barn och vänner oss band i livet ger, om glädjen i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

Om kärlek stark som döden och liv som föder liv, om aktning för varandra och nya perspektiv, om ömhet från ditt hjärta som allt med kärlek ser, om godhet i vår kärlek, till dig, vår Gud, vi ber.

• ~vinterbrud~

Wow - vilken klänning Sarah81!! Blir riktigt häftig på vinterbröllop (vad kul!)

Jennysnartfru;
    (såg din fråga ovan). Jo det finns "tillhörande trosor" som är som bh:n "vanlig, vit och slät" och jag tycker ju tyvärr det känns lite alldagligt. Därav att jag försöker göra det lite festligare med trosor med tex mer spets itstället. Har hittat ett par jättesnygga, helt i spets som faktiskt passar bra till.

Spännande med bebisen abbbie80 - det är första barnet om jag förstått rätt?

• ~vinterbrud~

ja2007: kul att hitta örhängen - hur ser de ut?

• ~vinterbrud~

Japp, jag har. Nåt som strular?

• ~vinterbrud~

Du ser ut att redan ha fått svar på din fråga (såg den andra tråden)

• ~vinterbrud~

Måste stå samma namn på biljetten som det gör i passet - det är det viktigaste.
    Åker du 2 dagar efter bröllopet så hinner du inte byta efternamn så då ska du åka i ditt nuvarande namn (antar att du ska byta eftersom du frågar?).
    Det är inga problem att du gift dig och bytt namn i folkbokföringen den dag vigseln skett - bara du har samma namn i passet som i biljetten.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...