Inlägg från: Mica o Krille |Visa alla inlägg
  • Mica o Krille

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

jennysnartfru skrev 2007-10-07 22:54:36 följande:
    antingen på calligraphen.se eller panduro kanske
    Ok tack!

Vad ni har gjort grejjer.. Ligger lite efter ser jag. Men kyrka ringde jag idag o lämna medd. Jag rinnger imorn igen.
    Hindersprövning o val av efternamn är gjort, ska skickas in imorn. Har fått hem rispåsarna (jättefina), köpt diadem, bet klänningen (väntar på att den ska komma bara), fixat gästlisten, valt kock (min moster), valt tärnor o berättat för dem, färgtema klart (samlar på mig småsaker redan nu).
    Tårtan ska jag göra.

Har pratat med min väninna om hennes son vill gå med min dotter före mig som näbbar, kommer bli så sött!

Så vi har mkt kvar.

I helgen ska vi åka båt o köpa alkohol. Imorn ringer jag som sagt kyrkan igen, hoppas på att få åka dit o titta snart. I helgen ska jag också åka med tärnorna o kolla på klänningar åt dem o så sk ajag kolla om de vanliga skoaffärerna har några fina vita skor. (Mna drömskor kanske är för dyra...)

Och mkt mkt mer.
  • Mica o Krille

Jag har bokat kyrka o lokal idag! Imorn ska vi dit o titta på den o lokalen!!! Wei!

• Mica o Krille

vinterbrud -08 skrev 2007-10-09 22:05:16 följande:

Finns i mitt bildgalleri :)
    Verkligen jättefin!
  • Mica o Krille

Väntar fortf på min.... Ååååååh kom nuuuuu!

• Mica o Krille

Detta är "klart":

Bröllopet blir i össeby-garns kyrka, datumet är spikat, bokade det idag! Samtidigt så kommer vi ha dop för Isaac.
    Klänning är köpt (väntar på att den ska komma på posten), tiara köpt, vi har valt krilles kläder, köpt rispåsar, skrivit på hindersprövning o val av efternamn- ska skickas in imorn. Tärnor, marsalk o näbbar valda. Inbj kort valda men ska bara beställa efter vi fått hem gratisprover o tittat på kvalitén. :)
    Har bestämt lite av dek på bord som består av konfettihjärtan i vinrött, luciaglitter o röda värmeljus. Vi har färgtemat i vinrött o silver (känns vintrigt).
    Fotograf -nästan bestämt vilken vi ska ha. (Det blir en privatpers, billigare så)
    Vi kommer ha buffé, min moster lagar maten. Jag ska göra tårtan.
    Min syster är toastmaster tillsammans med hennes karl. Jag ska sminka mig själv, min syster hjälper mig med håret o en väninna med naglarna.
    Brudbukett vald.

Imorgon ska jag iväg, eller VI, o titta på kyrkan o lokalen.

Det kommer bli ett litet bröllop men med det lilla extra.

Hmmm.. Undra om jag glömt nå... Allt detta har jag fixat på mindre än en vecka, börja i tors.

• Mica o Krille

är detta bra pris för en pers fotograf, hon har det som hobby o har fotat lite andra bröllopspar.!?

fotografering i kyrkan samt separat session före eller efter, samt 1 st 30x40, 3 st 15x20 och 10 st 11x15 samt en CD med samtliga bilder i webstorlek - allt detta för 3000 kr.

??? behöver hjälp, har inte sån stor koll.

• Mica o Krille
    Skottdagen2008 skrev 2007-10-09 23:38:13 följande:
    Ingen aning, vi tar bilder i studio och har inte ens tänkt tanken på andra alternativ.
    vad kostar det?
  • Mica o Krille

Vi måste tänka på andra alternativ pga att vi har en liten budget.

• Mica o Krille

Har tittat på kyrkan nu o vad besviken jag blev o lokalen blev jag ännu mer besviken på.. Buhu, Vill inte gifta mig där. Vi ska titta på en annan kyrka!

Jag har kontaktat han som säljer min klänning nu, enligt payson (man bet genom det när man köper på tradera, för att vara säker på att man inte blir lurad) så har han noterat där i lör att klänningen skulle skickas o då får jag 8dar på mig att få varan o kontrollera den o sen antingen godkänna så han får pengarna eller inte o skicka tillbaka klänningen o få tillbaka pengarna.
    Kontakta hnm om vad för kollinr den har så jag kunde kolla vart klänningen var.
    Men nu i ett mail säger han att han inte har skickat den ännu!!! Fast han har noterat det!!! Åååh nu är jag arg o extremt besviken!!

Skrev ett mail om att dagarna snart gått ut o fråga varför han noterade det. Jäkla SkIT!

• Mica o Krille
    Qozze skrev 2007-10-10 18:49:47 följande:
    vinterbrud-08: Vilken fin klänning, den satt verkligen som ett smäck! Mica och krille: Oj vad ni har legat i, bra gjort!! Trist att du inte är nöjd med bokningarna. Vad är det som inte är bra?Vi har precis bokat fotografen, skönt att ha det avklarat med! Det blir en 2 h foto-session före vigseln. Kvällen får vi be gäster fota lite. Ska kolla med pappa också, han är rätt så duktig på att fota.
    Skönt att ha avklarat med fotografen. Det blev vi också idag, det är ju faktiskt ganska svårt att välja!

Nej kyrkan var inte fin, blev chockad för kyrkor brukar alltid vara fina. Och lokalen den var så himla skabbig, plus att den var skohovsformad, jag vill helst bara ha en fyrkantig lokal.
    Det var synd.. Vi ska titta på en annan nästa fredag. Så nu får jag antagligen ringa o avboka kyrkan o lokalen.. Trist, det var så roligt att det var klart, men men.
  • Mica o Krille
    Trettondagsafton skrev 2007-10-11 08:14:14 följande:
    Mica o KrilleVar bor du? Ibland kan kyrkor vara fula och se ut som parkeringshus och ibalnd är de små, vita och söta...Gå in på www.svenskakyrkan.se och titta på kryrkor i ditt närområde - där brukar finnas bilder också. Annars kan man ju få lite tips av invigningsår etc.
    Ja, det såg verkligen ut som nåt parkeringshus. Bor i sthlm vallentuna, ska kolla länken, tack så mkt.

Nikis? Vad e det o vad ska ni göra där? =)
  • Mica o Krille

Vallentuna kyrka är JÄTTE fin, har varit i den många ggr. Men det är så stor o vi har inte bjudit så många. Vi vill ha en liten mindre o mysig.

Tack för hjälpen också..

Össeby-garns kyrka heter den, och ja den är jätte trist!

Jaså, träffas irl o prata bröllop.. Men vart ligger nikis då? Man kanske kan komma, när var det o så?

• Mica o Krille
    Akvavit skrev 2007-10-11 20:46:25 följande:
    Men Vallentuna kyrka känns inte så stor tycker jag...På pappas bröllop var vi bara ca 50 pers i kyrkan, och det kändes inte tomt, den är så pass mysig ändå.Har ni varit där och känt efter?Lycka till!
    Ja visserligen, men det känns lite tråkigt att gifta sig där eftersom hans bror gjorde det nu i sept. kanske är lite fånigt av mig men..
  • Mica o Krille
    Akvavit skrev 2007-10-12 16:18:48 följande:
    Mica o Krille,Jag förstår precis vad du menar...det kanske är fånigt, men jag är lika fånig själv. Vi funderade lite på att gifta oss i Rättvik, men ett av skälen till att jag inte ville det var just också det - att hans bror gifte sig där för ett år sen. Fånigt, men men...Men på sidan jag visade här ovan, www.svenskakyrkan.se/vallentuna/Kyrkor_och_hu...finns ju tex Frösunda kyrka, den ser ju liten och mysig ut? Eller nån av de andra....
    Jo, frösunda ser jätte mysig ut! Jag funderar lite på markims kyrka också. Vi ska titta på angarns kyrka nästa fre, den finns inte med som kyrka på karta eller nåt men den finns där.. Mysko.

Jennysnartfru, hm. Våra kort kostar bara 100:- för 25 st. Får hem prover näsa vecka. DET är billigt.
    Får se va det är för kvalité bara. Men deras motto är att vara billigast än billigast.
    www.optimalprint.se
  • Mica o Krille
    jennysnartfru skrev 2007-10-12 21:43:51 följande:
    Våra håller en hög kvalité fast med en standariserad text layout, inga rosetter eller liknande och endast ett enkelt ark, inte sånt där vikbart som många har. 100kr st låter ju bra.
    Nää, det är 100 kr för 25 stycken, inte för 1st.
    Om inte jag missupfattat det helt nu.. (inte ovanligt )
  • Mica o Krille

Jag får lämna denna tråd tyvärr, vi har ändrat datum. Vi ska hifta oss den 26 April istället, Krille kände sig lite stressad o ville hinna spara mer pengar. Och stressad redan nu ska man inte vara! Men det gör inget, det får bli ett vårbröllop isället!

Hoppas ni får fina bröllopsdagar o lever lyckliga i alla era dar!!

Kram!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...