Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Tack allihopa, vad ni är gulliga! Nu har vi fått mer besked om morfar. Det var tydligen inte hjärtinfarkt som de trodde först utan hjärtsvikt i kombination med vatten i lungorna. Det är betydligt bättre med honom nu men fortfarande är han ganska så svag och ligger kvar på sjukhus ett tag. Jag har hela tiden varit medveten om just morfars hälsa men vi har hoppats att han skulle hålla sig kry så pass länge att han hinner vara med på vårt bröllop. De ser väldigt mycket fram emot det och har sagt att de kommer om de bara är friska - jag är ju dessutom det första barnbarnet som gifter sig så det är nog lite speciellt även för dem. Alla vet att han är gammal och skröplig så nu får vi väl ta en dag i taget framöver...

En positiv nyhet är i alla fall att min allra äldsta barndomsvän kommer (vi bor 65 mil från varandra och träffas därför ganska sällan numera) och hon har nu dessutom lovat att sjunga på vigseln, så det är jag superglad för!

• Qozze

Ja, det är skönt att det inte är lika akut med morfar om än att han inte mår så bra. Vi får hålla tummarna för honom så att han håller sig kry ett tag till.

Vi har inte bestämt vilka låta som solisten ska sjunga, men vi har gett henne några förslag. Det känns som om hon själv måste känna sig bekväm med vad hon ska sjunga också. Sen så får hon ju gärna komma med egna förslag om hon vill. Hon skulle lyssna och fundera lite. Angående ingång och utgång har vi inte heller bestämt oss än, men till utgång ska det bli något sprudlande som man blir party-sugen av

jenny: fy vad trist med fel datum. Tur att så många upptäckt det ändå. Och ni har ju god tid på er att rätta till det.

Annars har vi nu skickat in hindersprövningen till skatteverket så den kommer väl tillbaka om nån vecka.

Och ikväll var jag och kikade på underkläder med syrran. Hittade en axelbandslös bh som satt riktigt bra så den köpte jag. Visserligen inte sådär jätterolig, den var helt slät, men hittar jag inget annat så får det bli denna. Jag hittade visserligen en torelette med trosor som var det snyggaste jag haft på mig i den vägen. Det var verkligen asläckert! Men smakar det så kostar det, drygt 3000 spänn.... Gah! Känns lite jobbigt att lägga ut så mycket på underkläder även om de var så snygga så de är kvar i butiken än så länge...
    Vi ska ta en sväng till Details i helgen också så kanske vi hittar något bra där med. Håll tummarna!

• Qozze

~vinterbrud~: Ja, syrran föreslog ett par läckra trosor med så jag får kanske ta till det om jag inte hittar något annat

• Qozze

skottdagen: Ja, kanske somnar man av utmattning. Men det är ju en ny dag morgonen efter... Sen så kan man säkert hitta snygga trosor som också är sköna, jag såg ett par idag som var både snygga och sköna, men de passade inte till bh:n

• Qozze

Snöflinga: Det låter som en alldeles utmärkt tid för inbjudningar och OSA! Vi har 8 veckor mellan OSA (25 nov) och bröllop (26 jan) men vi är på annan ort så det krävs lite extra planering.

• Qozze

Sarah: Åh, vad roligt!!! Har du några bilder som man kan få se? Är ju nyfiken ju...

• Qozze

Sorry, såg just att klänningen fanns i ditt galleri. Vad fin den var!! Passar perfekt till ett vinterbröllop!

• Qozze

Vi har också två barn (3,5 och snart 2 år) så det blir till att fixa det mesta på kvällstid och när barnen vilar. På helgerna får man planera in egna dagar om man ska fixa nåt men det funkar ju. m2b var ut igår med sin best man och kollade kostymer och frackcoat - de provade massor men har inte bestämt helt ännu. Men det lutar tydligen åt en snygg ny kostym.

Våra dekorationer är lite hemliga för oss. Men det kommer att dukas med vita dukar och servetter med massor av ljusstakar i glas. Sen blir det svarta/silver fest-häften (i samma stil som inbjudningarna) och något rött och mer silver på borden. Systrarna ska fixa dekorationerna så jag vet inte exakt hur det kommer att bli. Litar på att det blir snyggt i alla fall!

Hindersprövningen kom tillbaka godkänd i veckan så nu är det med avklarat. Skönt!

• Qozze

Vi har haft våra inbjudningar ute i snart en månad (en månad kvar till OSA) och hittills har ca 1/3 svarat officiellt. Endast två stycken har tackat nej hittills och det är min kompis som ska ha barn bara ca en vecka efter bröllopet så det var ganska väntat. Fast jag vet "inofficiellt" att fler kommer att tacka ja, de ska kolla med barnvakter, boende etc. Jag håller med om att det är frustrerande att inte veta men samtidigt förstår man ju att folk väntar, speciellt som det kan vara lite svårt att fixa med allt runt omkring. Får ge oss till tåls en månad till helt enkelt

Akvavit: Jag tänkte faktiskt på frimärkena när vi skulle skicka iväg inbjudningarna. Allt var så snyggt med kuvert etc och så satte man på fula frimärken. Tänk om man hade haft lite framförhållning och skaffat snygga frimärken istället!!!

Nu har vi fått hem ringmått för att prova ut storlekar på ringar. Skoj. Snart så beställer vi ringarna!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...