Inlägg från: Akvavit |Visa alla inlägg
  • Akvavit

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Ja, stövlarna är kritvita! Funderade också lite på det där, men jag tror inte det spelar så stor roll. Det är ju (förhoppningsvis) vit snö ute, och då får de väl matcha snön istället för klänningen
    Skillnad kanske inne sen...
    Jag bestämde mig i alla fall för att strunta i det!

• Akvavit

jennysnartfru ,
    Jag såg dem och funderade faktiskt på dem, men ville hellre ha klacken. Dessutom, så här i efterhand, så blev det faktiskt till och med billigare att beställa från ebay. Även om det innebar en del osäkerhet för storlekar och så

• Akvavit

~vinterbrud~
    Spännande! Du måste såklart lägga in en bild när de kommer!

Vi har haft våra inbjudningar ute en vecka och redan har 24 av 70 svarat! 2 st har tackat nej.

• Akvavit

~vinterbrud~
    Du får jättegärna länka till boleron, jag kanske också är intresserad om den är fin
    Funderar annars på att sy själv, men det beror på vad jag hittar i butik...

• Akvavit

Förresten, m2b ska ha frack, och han köpte sin när han var best man åt sin bror, så det är klart.

I fredags var vi hos guldsmeden och beställde vigselringar. Det var jättekul, och den kommer inte alls se ut som jag tänkte mig....ska bli så spännande att se den klar. M2b ska också ha en till ring, antagligen. De ska göra en i alla fall så får vi se om han ska ta den...

Vi har inte pratat med prästen, det ska börja en ny präst där i december som vi antagligen kommer få, så vi har ingen aning om vem det blir än.

• Akvavit

Vi ska definitivt ha festprogram! Det kommer innehålla meny, lite info om taxi och annan allmän info. Några sånger, kanske lite kul info om oss och absolut en bordsplacering och kort info om alla gäster.

På de bröllop jag har varit på har jag tyckt att det är kanonbra med presentationerna, särskilt om man inte känner så många. Tycker inte alls att folk bara sitter med näsan i programmen, utan tvärtom hjälper folk som kanske inte känner varandra att hitta något att prata om. Dessutom kan man när folk håller tal kolla lite snabbt vem som håller talet och vilken relation till brudparet personen har.

• Akvavit

Jättefin hemsida! Har ni kodat den eller använt något verktyg?

• Akvavit

Vi kommer ta m2b's efternamn. Det är fint och mitt namn spelar inte så stor roll, det är inget speciellt.

• Akvavit

Bzzz,
    Var det den från ebay? Vad är det för storlek ooch vad vill du i så fall ha för den?

• Akvavit

Brud0801,
    Kul att du gillar mina stövlar!
    Jag har inte sett några liknande i butik, det var därför jag beställde från ebay. Men det var mycket enklare än jag trott, snabb leverans och billigt, så jag kan rekommendera dem, åtminstone denna ebay-butiken

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...