Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Oj, vilken aktivitet
    Jag vill gärna göra en SB till m2b, men även för att det vore kul för egen del att ha kvar. Man kommer knappast att få till snygga smakfulla bilder själv. Har också letat lite på nätet och hittat en som jag tycker verkar bra, men har inte bokat tid ännu. Vet inte vad jag skulle ha på mig då. Mina underkläder till klänningen är ju inte sådär superskoj....

Idag har vi OSA. Vet dock inte om alla har svarat ännu, ska kolla med syrrorna. Fick veta i helgen veta två par till som inte kommer tyvärr. De verkar tycka det är för besvärligt att ta sig till. Och det får vi ju acceptera som har lagt det så långt borta, men det känns ju lite tråkigt för vi hade gärna sett dem på vårt bröllop.

• Qozze

Vad skoj att ni har bokat SB! Jag kollade in den henne som du ska använda Gotland och det var ju jättefina bilder. Jag ska kontakta en annan tjej som jag letat upp på nätet. Får se vilken det blir. Hoppas kunna göra den i mitten av december eller senast i börjn av januari (hoppas man hinner få bilderna då).

Vi hade OSA igår och det är 6 personer som inte har svarat, men annars så får vi tyvärr inte riktigt så bra uppslutning som jag hade hoppats (27% av de vuxna gästerna har tackat nej hittills...). Det verkar som att många tycker att det är besvärligt att åka så långt för vårt bröllop och då tackar de hellre nej vilket jag förstås tycker är tråkigt. Samtidgt så måste man ju räkna med att det kan bli så när man väljer att göra som vi gör, men man hoppas ju ändå i det sista att "alla" ska komma. Ni andra som har ert bröllop långt bort, Gotland och c_t, hur vilken uppslutning har ni fått?
    Måste försöka fokusera mer på de som faktiskt har tackat ja, och som vi ju är jätteglada över att de vill komma, men samtidigt är jag ju lite besviken därinne nånstans. Vi tyckte ju att vårt koncept var så himla bra.

Nu ska vi i alla fall försöka fixa klart allt annat med trycksakerna och planeringen inför middagen. Våra ringar är klara och kommer väl vilken dag som helst. Sminkning har jag fortfarande inte bokat, måste försöka göra det denna veckan. Kanske kan man köpa lite nya lyxiga underkläder för de kuvertavgifter som nu faller bort

• Qozze

Ja, det känns faktiskt lite trist. Så istället för ett hyfsat "stort" bröllop så blir det nu ganska litet (istället för 65 blir det väl max 40 nu, fast de flesta vill ta med sina barn i olika åldrar så det lär nog bli livat ändå).
    Du ska inte känna dig tokig för att ni har fått ja från många gäster, det är ju jättekul ju! Jag var bara nyfiken för att veta om man "borde" räkna med att det blir få, men det behöver man alltså inte.
    Alla gäster som kommer är ju såna som vi verkligen, verkligen vill ha där (tyvärr har några sådana också tackat nej) så vi får det säkert superbra ändå. Och som sagt, nu får jag väl kanske ta och unna mig den där superdyra torseletten med trosa inför SB istället?

Apropå SB, det kanske är fullbokat hos flera innan jul om man ger bort såna i julklapp? Hmmm, får ta tag i det redan i morgon.

• Qozze

c t: Vad trist, jag vet precis hur det känns. Ni verkar ha ungefär liknande stort borfall som oss. Fick svar från två till idag - återbud. Så nu är det bara 4 kvar som inte har svarat. Tror att åtminstone 2 av dem tackar ja, men de andra 2 är tydligen tveksamma så där blir det nog nej också. Jag vet att man inte ska tänka så mycket på det, men när det är människor som man tycker så mycket om kan man int hjälpa att bli besviken när de inte kommer. Det känns nog bättre om några dagar när man har hunnit smälta det och kan fokusera mer på festen. Syrran (som tar emot anmälningarna) säger i alla fall att de som har tackat ja är jättepeppade och tycker att det ska bli superskoj, och det låter ju väldigt lovande!

~vinterbrud~: Åh, vad gott att proväta tårtor! Vi kommer inte att ha tårta, men nog vore det allt gott. Vi ska ha lyxiga praliner till kaffet istället.

Trettondagsafton: Ja, jag är konstant blek - även på sommaren - så det blir nog att köra hyfsat naturell.

• Qozze

ILuv2BwU: Vilken fin låt. Vi har inte bestämt solosngerna ännu, men det blir förhoppningsvis två stycken, och en allmän sång - "I folkviseton". Pappa är en duktig musiker men han sjunger allt i dansbandtempo (spelar i mindre lokalt dansband) så sången ska min barndomsvän stå för

• Qozze

Gotland: Du är så klok, klart att man helst vill ha peppade människor på sitt bröllop. Tack! Det känns faktiskt mycket bättre nu när man hunnit smälta allt lite.

Jag kommer inte att ha slöja, det blir smycken (typ kristaller) i håret istället. Jag har inte hittat dem ännu, men jag ska leta mer i helgen.

Åh, vad gott det låter med alla menyer. Speciellt Akvavits meny lät super, den liknar lite det som vi ska ha

*Gin och enbärsgravad rödingfilé på rostad sparris med getostcreme
    *Reninnerfile med rostade rotsaker och sötpotatis med Kanelsmaksatt rödvinssås
    *Hallontäckt Hjortronpannacotta med champagnesorbet

Vi har inte valt viner till ännu, men vi får säkert bra tips av kocken. Förmodligen blir det något liknande som vi hade till provsmakningen (fast nu kommer jag förstås inte ihåg vad de hette).

Nu har jag fått tag på ett par olika fotografer till SB. Som du sa Gotland så är det svårt att få tider nu - speciellt på helgerna, men jag får försöka smita från jobbet nån dag eller komma senare så ska det nog lösa sig. Får se till att välja den fotograf som är närmast

• Qozze

Det ska jag göra. Mitt förstahandval var tyvärr fullbokad till och med januaris slut så jag fick leta vidare, men nu tror jg att jag har fått ett par napp
    Krya på dig, inte kul att vara sjuk!

• Qozze

c t: Det låter som om du har det riktigt körigt. Du får nog bli "inlåst" hos pappa ett tag för att äta upp dig Håller med Gotland, du kan ju bara skaffa nåt litet pynt för att känna advents-stämning. Det har jag själv gjort när jag inte har "känt nån mening" med att köra hela kitet. *kram*

Gotland: Åh, vad kul att du har fått din hippa. Den lät verkligen superbra! Jag skulle hoppas att jag får en liknande Var inne på stan idag med syrran för att hitta lite saker till bröllopet (hittade tyvärr inget alls, men det var massor av folk på stan) och på Åhlens såg vi ett hippe-gäng. Syrran säger inget men jag vet att hon har gett m2b's best man en lista med telefonnummer för aktuella till svensexan så hon håller säkert på att fundera ut nåt fuffens för mig också.

Annars har jag satt upp adentsstakar idag, blev jättmysigt. Ska ta lite glögg med m2b senare ikväll

Våra föräldrar har föresten inte träffats nån gång, och de kommer inte heller att göra det innan bröllopet. Vi har försökt, men det är inte så lätt när de bor 120-150 mil från varandra (och min dessutom är skilda och har nya partners). Men de är alla sociala så det blir nog inga problem. Hade vara varit kul om de har träffats åtminstone en gång innan.

• Qozze

Kan tänka mig det. Det låter som en möhippa i min smak. Jag vill verkligen inte bli utklädd och sälja kondomer på stan, men jag förutsätter att syrran vet det. Bara att få vara med alla vänner och att de får lära känna varandra låter så mysigt!

Jag försökte hitta underkläder till SB, smycken till håret och en resegarderob till klänningen. Hittade inga underkläder som var riktigt bra så då åkte vi tillbaka till det stället där de var så dyra (men supersnygga och satt som ett smäck), men tror du inte att de var slut i min strlek då! Och jag som ska fotas på tisdag... Hon skulle försöka beställa hem men jag måste nog se om jag kan flytta fotograferingen, jag vill ju ha de nya snygga på bilden
    Hårsmycken hittade vi inte heller så nu ska syrran göra dem själv åt mig (hon har tid över och är väldigt pysslig). Resegarderob var slut också dit vi gick och sen stängde alla brud-butiker Bättre lycka en annan dag. Men vi hade jättetrevligt i alla fall trots att jag knappt spenderade en krona. Får åka iväg igen en annan dag

• Qozze

Var i en liten butik på Drottninggatan (typ 75 eller nåt, ganska långt upp), de hade bra sortiment men inget som passade 10% på min kropp - i, alla fall inte när det gäller vitt/ljust, det fanns dock massor i diverse färger också. Details på mäster samuelsgatan hade mest Bh och ingen torsolette (som jag helst vill ha). Mitt tips, om man vill åka utanför stan, är Trosshoppen i Väsby C, superbra service och bra grejer. Där hittade jag den som jag vill ha (men som tyvärr alltså var slut idag). Så jag hoppas att hon kan ta hem igen - håll tummarna!

• Qozze

Nä, men jag brukar alltid lyckas shoppa "bra" med syrran, men idag gick det inte. Men men, det tar vi nog igen med råge nästa gång

• Qozze

Oj, vad länge sen jag var här sist. Har haft massor att göra. Ska läsa ikapp senare.

Måste bara få skriva av mig lite. Tidigare ikväll gick jag in på hemsidan på det hotell där vi ska ha festen - och vad får jag se? Jo, på första sidan har de en text om att verksamheten ska tas över av någon annan från 2 januari!!! Och vi har inte hört ett endaste knyst om detta! Vårt bröllop är ju bara 6 veckor bort (och bara tre veckor efter ägarbytet). Vad kommer att hända nu? Jag känner mig lite upprörd och skulle behöva coola ner mig lite. Har provat att ringa dem men såklart svarar ingen så här dags. Vi hade ju bestämt meny och allt med kocken... nu kanske han inte ens finns kvar. Nån som har erfarenhet av såna här byten? Antar att nya ägare inte vill skippa en färdig bokning, men vad händer med priserna och allt annat som vi har kommit överens om? Vad gör jag?? Ska såklart ringa i morgon bitti...

• Qozze

Hej alla, och tack för omtanken, det värmer Vi fick magsjuka barn här direkt efter så det har varit lite stökigt ett tag...

Jag fick verkligen lite panik där. Jag fick i alla fall tag på hotellet och de påstår att det inte är så dramatiskt som det verkar (men de kunde inte förklara varför de inte meddelat oss). Flera företag i byn har gått ihop till ett större för att få bättre lönsamhet och all personal ska vara kvar på vårt hotell *pust* Vi vill verkligen inte ha någon annan kock, han var så himla bra! Men nu har vi fått bekräftat att han är kvar. Däremot så kommer de som vi bokat och planerat hos (ägarna) sluta på hotellet och nya ägare ta över, men de har lovat att stanna kvar och ordna de bokningar som de har gjort, och speciellt vår bröllopsfest innan de försvinner helt. Jag har fått namnet på den som blir ny ägare så jag ska även ringa dit och få det bekräftat, men jag blev i alla fall betydligt mindre orolig. De allra flesta gästerna har ju bokat boende och resa så man vill inte att det ska bli strul med det. Jag ska ringa nästa vecka igen för att färdigställa planerna, och allt runt omkring. Hoppas allt går bra med det.

Annars ska jag göra SB på måndag, är lite nervös så håll tummarna

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...