Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Skönt med examen jennysnartfru! Du har säkert sagt det redan men vad tar du examen i?
    Håller även med dig om att det är lite tyst i tråden.

Jag sitter iallafall och funderar lite på om och hur jag ska fixa till naglarna på bröllopet (är 2 månader kvar nu). Har urusel kvalité på mina naglar och de går lätt av, så jag funderar på om man ska försöka fixa till dem på nåt sätt (tex gelénaglar). Frågan om man ska gå redan nu och förstärka dem så de växer själva, eller göra fejkade långa naglar?

Abbie80; jag har inga mallar till vigsel- eller festprogram, men har sparat några ex jag hittat här på BT. Kan maila dem om du vill.

• ~vinterbrud~

Abbie80 - jag mailar dig under dagen idag (olika program)!
    Vilken typ av frisyr är du ute efter? Hur långt hår har du idag?
    Jag letar också frisyr och kan inte riktigt bestämma mig, men är nu nere i 2 alternativ iallafall

Jennysnartfru - tusen tack för tipsen!! Har aldrig provat nagelförlängning eller förstärkning. Gör aldrig något ALLS med naglarna (mer än måla genomskinligt lack på dem då och då).
    Trivs inte alls i lååånga naglar, utan högst några mm. Vill mest att de ska se välvårdade ut och vara lika långa allihop. Men då vet jag att jag ska gå iväg redan nu och testa gelénaglar och att jag ska be om så tunna som möjligt.

• ~vinterbrud~

Gotland08 (och ev c_t):
    ni som köpt MS-klänningar; har ni varit och provat några i Stockholm och då i vilken butik?
    Har en väninna som letar just MS-klänning och jag vet inte vart de säljer dessa, mer än Prinsessa i S-tälje.

c_t: skönt att du mår bra efter op.! Inte kul att se ut som man fått spö, men det läker ju fort hoppas jag.

Ska tjuvkika på din klänning också Snöflinga!

• ~vinterbrud~

Snöflinga: jättefin klänning!

Tack c-t och Gotland ang MS-klänningarna

Abbie80 - varsågod och hoppas de hjälper!

c_t: nej, det är inte alltid det finns festprogram på bröllop (det väljer man ju själv). Fast de flesta jag varit på har haft det (dock inte alla alltså), men är jätteolika vad de innehåller. Du kan såklart strunta i detta!
    Angående innehåll i festprogrammet; Jag är själv lite trött på alla "ordningsregler, barn- och kärlekscitat" i Festprogrammet pga det har funnits i nästa alla festprogram jag sett och bröllop jag varit på (dvs mina vänner har redan läst dessa 78 ggr). Jag och m2b kommer därför endast ha menyn + gästpresentationer i vårt program. Om vår toastmaster vill lägga till sånger så får han ordna ett sådant blad, men för vår del kan vi skippa sångerna.

Vi kommer även ha vigselprogram till kyrkan, men det kan man såklart också skippa om man inte vill eller orka göra detta. Det kommer innehålla namn på tärna, marsalk, präst, organist och solisten. Sedan ordningen på själva vigsel (från inmarch till utmarch).

Idag var vi och kollade på vigselringar - ska beställa dem nästa helg! Vi kommer båda göra om våra förlovningsringar f.ö.

Bara 2 månader kvar nu (för mig)! Känner faktiskt att vi har allt under kontroll.

• ~vinterbrud~

Snöbrud-08 - åh vad bra att kappan från Haléns blev så bra!! Den såg snygg ut på bilderna minns jag.

c_t; krya på dig. Vikten hämtar du snabbt igen när du blir frisk (för tanken var väl inte att du skulle banta inför bröllopet - du har ju perfekt figur i din svarta klänning!).

Var och pratade med en blomsteraffär idag och frågade när jag skulle beställa brudbukett etc. De skulle ha fullt upp med julblommor i december så de bad mig komma in den 7 januari. Fick pris på bukett också, ca 800 kr (i centrala Stockholm!). Totalt går brud-, tärnbukett,+ 2 corsage på ca 1300-1400kr. Skönt att ha koll på detta också.

• ~vinterbrud~

Nej det är inte kul att bli för mager (lyxproblem för de som vill gå ner i vikt men jag vet också hur det är - man tappar aptiten också när man går ner för mkt i vikt).
    Fast jag tror inte du bör ha svårt att gå upp i vikt igen efter detta: du opererades väl förra veckan? Då är det nog mest vätska du tappat. Det man rasar snabbast i vikt är oftast lättast att lägga på sig igen.
    Annars så får du äta MYCKET köttgryta Försök äta en massa mellanmål också - risifrutti, mackor med ost och oboj - ja allt som är riktigt GOTT (och smått onyttigt).

• ~vinterbrud~

Gotland; vad spännande att du ska göra en SB - och modigt!! Du har helt rätt inställning.
    När ska du ta korten?

Idag är det 9 veckor kvar! På måndag 9 veckor kvar till bröllopsresan - längtar jättemycket efter värme, sandstränder och paraplydrinkar
    jennysnartfru: har glömt vart ni skulle åka?

Har kommit på en ny grej jag måste ta tag i:
    BRUDVALS! Kommer inte på någon bra valslåt. Min kille kan inte dansa så wienervals kan vi glömma men jag hinner nog lära honom vanlig vals iallafall. Vill ha något mer en bara vanlig "tryckare". Har ni några bra låttips till mig?

• ~vinterbrud~

Hej svejs!

Oozze och ct - förstår helt att det känns tråkigt när fler än man räknat med tackar nej. Men man måste ju försöka vara positiv och glad åt de som tackat ja och faktiskt kommer!
    Hittills har inte så många tackat nej men jag bler SÅÅÅ besviken när en av mina kompisar tackade nej. Tog flera dagar att smälta att hon inte skulle komma. Nu försöker jag istället glädjas åt de 65st som tackat ja (väntar på svar från 8st till). OSA går ut på lördag.

Vilken otroligt många som tackat jag till ert bröllop Gotland!
    Ska bli roligt att höra hur din fotografering går efter 4 januari - har du valt underkläder än?!

Och tack förresten för alla tips angående vals. Har inte bestämt mig än..

Ikväll ska vi förresten provsmaka bröllopstårtor - mums!

• ~vinterbrud~

Jag ogillar verkligen solarium (har inte solat det på många, många år) men faktum är att jag bestämt mig för att sola solarium typ 2ggr veckan innan bröllopet för att slippa vara blå-vit på kroppen på bröllopsdagen.

Brukar alltid köra BUS, och det ser jättebra ut i vanligt ljus, men upptäckte nyligen att man ser gulaktig ut på foton!
    Kanske bara är just det märket jag använder, men vill inte chansa och se ut en gulbeta på bröllopsfotona!
    Har aldrig provat spray-tan.

Min BUS färgar förrestan av sig på kläderna och jag tror nästan alla sådana produkter (cremer etc) gör det. Troligen även spray-tan. Brudklänningen kan allså bli missfärgad när man använt detta (svårt att få bort i tvätten).

• ~vinterbrud~

Dags för en uppdatering av "vår lista" med datum och plats, samt uppfräschning om vilka som hänger i tråden.
    Hittade senaste listan på s30! Har strukit en hel del namn på de som inte är aktiva i tråden, men det är bara att lägga till sig om jag missat någon. Här är iallafall vi "aktiva" (som gjort inlägg under november):

080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 Trettondagsafton (Stockholm)
    080105 Wembi
    080119 sarah81
    080126 Qozze (Åre
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 FruKnas

080202 Gotland-08 (Visby
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå)
    080202 Edli (Västra Götaland)
    080216 jennysnartfru (Stockholm)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080218 Nanna_3000 (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080223 Snöbrud08
    080225 c t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    080229 Skottdagen 2008 (Kiruna)

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...