Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

"fina" kommentarer

Usch vad taskiga kommentarer ni stött på! Ja, folk kan verkligen vråka ur sig underliga saker ibland.

Nu finns det ju ingen godtagbar ursäkt för en far att säga som Maljors gjorde, men en tanke bara; för att vara den som bjudit på generna så blir det lite som att skjuta sig själv i foten att säga att avkomman ser illa ut *ler lömskt*

Gamla människor kanske inte alltid begriper att en ung individ har börjar betrakta sig själv med mera värderande ögon (för dem ären 12-åring en unge och inget annat, även om jag själv som tolvåring definitivt skulle ha tagit hemskt illa uppöver tjock unge-kommentaren).
    Det är ju inte så smart, men en -om än liten- tröst kan möjligen vara att de inte begriper bättre en sån gång (Eller?).

Själv hade jag svårartade komplex för bysten under hela uppväxten för min betydligt slankare äldre syster brukade ända upp i 25-årsåldern (hennes alltså) skratta åt hur fula mina bröst såg ut när de började växa i puberteten (jag fick större än henne, och att de med det hängde mer var tydligen mycket festligt). Inte särskilt slugt alls, undrar om hon skulle uppskatta ifall hennes döttrar fick såna komentarer av någon idag? *skakar på huvudet och förvånas*

• Sister of the Night

Snofsan förresten - jag tycker inte alls att du ska "bita ihop och hålla käften" - även äldre hundar måste få chansen att lära sig var andras gränser går!
    Du har din självklara rätt till ett respektfullt bemötande, och om det nu är så att hon inte begriper att hon sårar så borde hon ha förstånd att uppskatta att du (vänligt med bestämt) förklarar att Neeeej, det där tyckte du inte alls var trevligt att få höra!

• Sister of the Night

Snofsan

!!

Men om det är någon tröst så är det ju ett större tecken på eftersatt uppfostran att ta sig "rätten" att kläcka korkade kommentarer om andra. Att inte tåla att bli emotsagd när man gör fel ska vi bara inte prata om... *skickar lite pepp!*

• Sister of the Night

Snofsan

Säg det en dag efter bröllopet
    Det går ju utmärkt att slå en signal från flygplatsen

• Sister of the Night

Snofsan

Moahahahahahahahaaaaaa!!!

Svar på tråden "fina" kommentarer