"fina" kommentarer
Usch vad taskiga kommentarer ni stött på! Ja, folk kan verkligen vråka ur sig underliga saker ibland.
Nu finns det ju ingen godtagbar ursäkt för en far att säga som Maljors gjorde, men en tanke bara; för att vara den som bjudit på generna så blir det lite som att skjuta sig själv i foten att säga att avkomman ser illa ut *ler lömskt*
Gamla människor kanske inte alltid begriper att en ung individ har börjar betrakta sig själv med mera värderande ögon (för dem ären 12-åring en unge och inget annat, även om jag själv som tolvåring definitivt skulle ha tagit hemskt illa uppöver tjock unge-kommentaren).
Det är ju inte så smart, men en -om än liten- tröst kan möjligen vara att de inte begriper bättre en sån gång (Eller?).
Själv hade jag svårartade komplex för bysten under hela uppväxten för min betydligt slankare äldre syster brukade ända upp i 25-årsåldern (hennes alltså) skratta åt hur fula mina bröst såg ut när de började växa i puberteten (jag fick större än henne, och att de med det hängde mer var tydligen mycket festligt). Inte särskilt slugt alls, undrar om hon skulle uppskatta ifall hennes döttrar fick såna komentarer av någon idag? *skakar på huvudet och förvånas*