Inlägg från: starchick |Visa alla inlägg
  • starchick

BUDGET?

Vi är 70 pers och vår budget slutar på 40000 kr =) Ingen resa inräknad då iofs!

• starchick

Maten kommer att kosta ca 13000 plus minus nån tusenlapp eller så. Då är det buffe,bröllopstårta och folk som tar hand om avdukning och ansvariga för att sätta fram mat osv.

Mina kläder kostade, inkl slöja,underkjol,skor osv 3150 kr. Hans vet vi inte ännu men han hyr och vi räknar med max 2000 kr.

Sprit blir ca 5000 kr. Lokal 1000 kr för hela helgen.

• starchick

Vet inte om jag skulle säga normen....personligen tycker jag det är väldigt mycket för ett bröllop. vårt kommer som sagt kosta 40000 kr och vi har inte snålat direkt.
    Tycker att 100 000 verkar dyrt, skulle jag lägga så mycket så skulle det bli väldigt lyxigt....
    Sen bor jag ju iofs i en mindre stad...eller stad vet i tusan...samhälle är väl mer rätt och här är ju allt billigare.

Framför allt skiljer det väldigt mycket på catering-priser, frisör och make-up mellan ett litet samhälle och en storstad.

• starchick

Vi har inte försakat något för våra 40 000 heller. Däremot får vi band väldigt billigt då min m2b är musiker och har en del kontakter + väldigt bra pris på mat + lokal..... Som sagt, vad det kostar är helt och hållet upp till en själv, om man väljer att lägga 25000 på mat eller 12000....eller 10 000 på en klänning eller 3000....man sätter sina egna gränser. Trots att min klänning kostade 3200 kr totalt har jag fått precis den jag vill ha, den ser inte billig ut, det är ett bra märke, eden bridals.... vad långt det blev haha...men vad jag menar är att bara för att ett bröllop kostar 40 000 ist för 100 så är det inte på nåt sätt ¨så att vi har valt bort grejer eller har ett tråkigare,dåligare eller mindre flashigt bröllop än nån annan

• starchick

Jepp det stämmer, vi bor i herrljunga,ingen storstad direkt
    Vi ska ha pappersservetter med våra namn och datum tryckt på...inte så dyrt men blev väldigt fint

• starchick

20000 kommer inte min ring att kosta haha..... Tror det blir max 3-4000 kanske =) men den jag har kollat ut e fin, vitguld med en sten bara =)

• starchick

Det var verkligen ett bra pris =)

Alla andra här inne, betalar era föräldrar något? Mina svärföräldrar kommer att stå för all mat, det är verkligen till stor hjälp!

fruaugusti07 skrev 2007-09-17 19:36:23 följande:
    slutnotan för vårt bröllop blev 36 000 och vi hade 80 gäster!
  • starchick

Astriden: När gifter du dig?

• starchick

Det är samma med min mamma och pappa, dom har inga möjligheter att hjälpa till ekonomiskt! Men det är skönt att man får lite av svärföräldrarna med, vilket vi faktiskt inte hade räknar med, det kom som en glad överraskning

Astriden: Vi bestämde ju datum nu i somras och hade jag bestämt ett datum så långt fram som tills 2009 så hade jag nog spruckit av otålighet på vägen Det är väldigt kul att planera iaf och det är skönt att ha gott o tid på sig!

• starchick

Ja man får ju ta den tid på sej man behöver, inte kul att stressa!

Pumpkin:det är värt otroligt mycket med all praktisk hjälp man kan få, tänk vad mycket tid allt tar....tur att man har hjälp då!

Svar på tråden BUDGET?