BUDGET?
Vi har en budget på ca 60-70000kr exkl. resan. Med resan blir det 100-120000kr nånting. Runt 75 gäster och klänningen kostade 7600kr inkl. underkjol.
Vi har en budget på ca 60-70000kr exkl. resan. Med resan blir det 100-120000kr nånting. Runt 75 gäster och klänningen kostade 7600kr inkl. underkjol.
Vi betalar 2900kr från fredag kl. 18.00 till söndag kl. 12.00.
Normen för vad ett bröllop kostar?
Nja, det skulle jag nog ta med en nypa salt. Möjligtvis med bröllopsresan inkluderad, men inte ens då skulle jag våga säga att det är normen. Normen för ett "mellanklass" bröllop med resa kanske, men sen finns det ju "budget"- och "lyxklass" också.
Äh, svamligt värre blev det här. Hur som helst så är det väldigt många som lägger bra mycket mindre än 100000kr på sitt bröllop
Lokaler I stan är ju alltid dyrare än en liten bit utanför. Kolla upp bygdegårdar i närheten, de brukar vara billiga, www.bygdegardarna.se.
Om vi skulle gifta oss i Göteborg så skulle jag vilja vara på Skansen Kronan
Ja, Stora Holms är otroligt vackert också, mitt drömställe typ
Jag önskar att våra föräldrar kunde/ville hjälpa till ekonomiskt, men mamma har varit sjukskriven en längre tid, pappa förstår sig inte på sånt där och M2Bs föräldrar har inte sagt något. Men vi klarar oss bra ändå
Jag frågade faktiskt mina föräldrar (mamma + hennes sambo) över en middag, och det var så EXTREMT jobbigt för mig att göra det. Men de sa ju nej som sagt, eftersom mamma varit sjukskriven så länge. Men de kommer att hjälpa till jättemycket med praktiska saker istället och det är värt massor!