Inlägg från: SacredHeart |Visa alla inlägg
  • SacredHeart

BUDGET?

Vi tänkte bjuda den närmsta familjen och våra närmsta vänner, så totalt en 40-45 pers. Vi har satt vår budget till ca 100.000 kronor, inklusive bröllopsresan. Det som förmodligen blir dyrast på vårt bröllop är våra kläder, som vi ska låta sy upp.

• SacredHeart

Astriden: min klänning kommer gå loss på ca 15000 *skäms lite* och hans kläder runt 8000 (ingen av oss vill hyra ngt som ngn annan haft på sig...)

• SacredHeart

Resan har vi inte beställt ännu, eftersom vi gifter oss först om ca 1 år :-P men min m2b är en riktig "brat" så det blir inget B & B iaf :-P

• SacredHeart

Starchick: Jag vet hur du menar ni bor på lite mindre ort, eller läste jag fel..? Då kan ju t.ex. hyran för lokal bli lite mindre och så...Jag själv hade velat haft lite mindre flashigt bröllop, men som jag sa, min m2b är lite av en brat och han skulle aldrig i livet ha t.ex. pappersservetter med tryck på som man kunde få lite billigare osv... Men men, han kommer att få jobba ihop till den största summan :-P
    Vad gäller klänningar, så har jag kollat runt men jag har inte gillat ngn klänning (de har sett ut att vara maränger, för min del..)Hade jag hittat min klänning, i de färger som jag vill ha och det stuk jag vill ha den i, för en billigare penning så hade jag självklart valt det. Inget snack hehehe

Svar på tråden BUDGET?