BUDGET?
Vi kommer ha ungefär 450 gäster. Vi har inte gjort upp en budget...men jag kan tänka mig att bröllopet kommer att gå på 150000-200000 kronor.
Vi kommer ha ungefär 450 gäster. Vi har inte gjort upp en budget...men jag kan tänka mig att bröllopet kommer att gå på 150000-200000 kronor.
Haha...ja det är nästan bara släktingar också!
Nej vår resa är inte heller inräknad i den summan. Men som sagt vi har ännu inte räknat men jag satt och räknade lite för mig själv och ungefär 200000 kr var den summan jag kom upp i.
Sofia-När är ert bröllop?
Oj jag glömde räkna med vissa saker i den summan...
jag glömde musiken,maten,kläderna och smycken!och säkert myckcet annat..haha...
Nej men det känns som om jag och min fästman borde sitta och planera detta, jag känner att vi inte har kommit någon vart alls!
Iallafall där jag kommer ifrån, så köper man många festklänningar och byter så att folk kan se. Jag behöver minst 8-10 klänningar. Jag har redan köpt ett par stycken, en från Eddy K bla.
Så med alla mina klänningar och guld, Så kommer vi säkert komma upp i 350.000-400.000 kronor!
Sofia08- ja jag hade ingen aning om hur mycket det kommer kosta...jag bara räknade lite men hade glömt en hel del! Min man bor tyvärr inte här :( så det känns omöjligt att planer något! Sedan kommer vi ha bröllop i Betlehem...så här kan jag inte heller gör nått!
Vi har olika fester innan själva bröllopet...det är därför jag behöver så många klänningar...sedan en vecka efter bröllopet, då jag hälsar på mina föräldrar för första gången då jag är gift (enligt tradition så ska man inte gå hem till ens föräldrar på en hel vecka) så ska jag ha en svart klänning på mig...det symboliserar typ att man är ledsen att man lämnat dem...
Så vi har många traditioner att följa, men det är superkul! :D
Virvel- Ja man får oftast pengar som gåvor...en tjej jag känner kom upp i 180000 kronor! Hoppas vi också kommer få nått sånt hehe :D
Sofia- Ja det kan hända haha...gifter man sig tre gånger har man kommit upp i 300000 kr! hahah...nej men det är bra att man får pengar! Jag skulle inte vilja ha presenter exempelvis till mitt hem, då jag är ganska petig och vill att allt ska matcha. Då är det ju roligare att kunna handla vad man vill för de pengarna istället.
Ja jag har varit där nere, då det är mitt hemland. Så jag vet på vilket hotell vi ska ha festen och vigseln kommer att äga rum i Jesus födelsekyrka, vilket är en udnerbar upplevelse. Allt jag någonsin drömt om! Har bild på kyrkan i mitt galleri. Ungefär så vill jag ha kyrkan dekorerad också...
Virvel- Haha :) Men vad brukar ni vanligtvis få i bröllopspresenter?
Sofie- Ja det är från en kompis bröllop, de är väldigt duktiga på att dekorera där borta. De får allting att se underbart ut!
Virvel- Det är ju iallafall bra att kunna önska sig vad man vill ha i presenter. Vi har också en typ av en box som folk lägger sina kuvert i. Sedan brukar vi ha en gästbok, där gästerna kan skriva ett par ord till brudparet....