Överraskning - överlämnande
Jag har sedan några månader tillbaka jobbat med ett "jag-collage". Ett häfte med layout och utklipp som har med mig att göra. Det innehåller rubriker som "Personligt", "Jag är jag", "I handväskan", "Gillar", "Prövat och testat", "Jag har aldrig..." m.fl. På slutet finns en sida där jag klistrat fast ett kuvert i vilket jag skrivit ett öppet & kärleksfullt brev.
Jag tänkte ge det här collagehäftet till min pojkvän, och tror verkligen att han skulle tycka om det innerligt, och lusläsa vartenda ord jag klippt ut. Men mitt lilla problem är att jag inte vet hur jag ska överlämna det.
Vi ses någon till ett par gånger i veckan då vi bor på varsin sida stan (Stockholm). Jag har några förslag:
* Posta - det är överraskande om en sådan grej kommer med posten, exempelvis på onsdag när han kommer hem från mig.
* Ge det till honom personligen för att se hans reaktion. (Men samtidigt vill jag att han bläddrar igenom det i sin takt och hittar brevet och läser det i lugn och ro.)
* Jag smugglar ner det i hans väska när han åker på onsdag (men med risk för att han hittar det när han packar något annat innan han åker... Jag bor ju bara i en etta, har lite svårt att komma åt hans väska när som - så kan tyvärr inte göra det precis innan han går om han inte råkar gå på toaletten just då. Och det är ju inte direkt så att jag brukar rota i hans väska i vanliga fall, så han skulle ju reagera om jag gjorde det
Vilket alternativ skulle ni köra på? Har ni något bättre alternativ?
Tack för hjälpen!