Inlägg från: Cantaton |Visa alla inlägg
  • Cantaton

Överraskning - överlämnande

Jag har sedan några månader tillbaka jobbat med ett "jag-collage". Ett häfte med layout och utklipp som har med mig att göra. Det innehåller rubriker som "Personligt", "Jag är jag", "I handväskan", "Gillar", "Prövat och testat", "Jag har aldrig..." m.fl. På slutet finns en sida där jag klistrat fast ett kuvert i vilket jag skrivit ett öppet & kärleksfullt brev.

Jag tänkte ge det här collagehäftet till min pojkvän, och tror verkligen att han skulle tycka om det innerligt, och lusläsa vartenda ord jag klippt ut. Men mitt lilla problem är att jag inte vet hur jag ska överlämna det.

Vi ses någon till ett par gånger i veckan då vi bor på varsin sida stan (Stockholm). Jag har några förslag:

* Posta - det är överraskande om en sådan grej kommer med posten, exempelvis på onsdag när han kommer hem från mig.

* Ge det till honom personligen för att se hans reaktion. (Men samtidigt vill jag att han bläddrar igenom det i sin takt och hittar brevet och läser det i lugn och ro.)

* Jag smugglar ner det i hans väska när han åker på onsdag (men med risk för att han hittar det när han packar något annat innan han åker... Jag bor ju bara i en etta, har lite svårt att komma åt hans väska när som - så kan tyvärr inte göra det precis innan han går om han inte råkar gå på toaletten just då. Och det är ju inte direkt så att jag brukar rota i hans väska i vanliga fall, så han skulle ju reagera om jag gjorde det

Vilket alternativ skulle ni köra på? Har ni något bättre alternativ?

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Överraskning - överlämnande
  • Cantaton

Mm justja, det förslaget hade jag ju också. Glömde jag skriva

Ja, visst är jag här av anledningar än arbete. Dock är det inte aktuellt med förlovning eller giftemål än Men drömma kan man väl. Jag är så avundsjuk på alla brudar här

• Cantaton

Nyfiken lär han bli. Tur att han inte är lika nyfiken av sig som jag Då skulle det bli svårt.

• Cantaton

Miss Lovely, det har jag faktiskt inte... Och inte har jag någon digitalkamera. Kanske kan försöka med webbkameran om du vill se.

• Cantaton

Det blev inte vidare bra kvalitet, så tyvärr ser man inte så bra, men du kan få ett hum om det iaf. Kan jag maila dej bilderna?

• Cantaton

Tack :)

Nej, GIVETVIS får du ta den rakt av - byta ut lite namn och ord o sånt bara. Men det tar låååång tid, så börja tidigt! Jag har inte letat efter speciella ord som jag tänker att "De beskriver mej, dem ska jag ha", utan jag har bläddrar i tidningarna o klippt ut de ord som har med mej att göra på ett eller annat sätt. Så på så sätt har helt andra ord kommit med än de jag hade använt om jag hade beskrivit mej med ord ur huvudet.

• Cantaton

Det var mest roligt :) Det som var frustrerande var att städa upp de gånger jag behövde plocka undan. När det är lim här och var, små utklipp över hela golvet o bordet, tidningar i travar o.s.v. Men det var mysigt att göra i övrigt.

Ni kan ju ha om gästerna, om vigsel- o festlokalen, drömmar inför framtiden, milstolpar i ert gemensamma liv.. m.m.

Nu ska jag sova. Kan hjälpa dej att spåna mer längre fram.

• Cantaton

MissLovely, jag gick på ditt förslag. Jag överlämnade det inslaget i paket imorse, och sa att han inte fick öppna förrän han kom hem (vilket är ikväll). Han blev nyyyfiken. Men jag tror att han klarar det.

• Cantaton

Mm. Han tyckte att det var jättefint och undrade när jag hade haft tid att göra allt det där.

• Cantaton

Ja det gjorde han, och han var glad att han hade fått tid att titta, läsa och skratta för sig själv innan han delgav mig sina tankar. Han berättade vad han tyckte var roligt, vad han inte visste sedan tidigare, vad han verkligen tyckte att jag hade prickat rätt o.s.v. Och så frågade han vad vissa layoutmaterial var och så. Så han hade verkligen analyserat varje detalj.

Ett frieri lär det inte bli snart. Vi studerar båda två, och tror att ett bröllop kan ligga tidigast 4 år fram i tiden. Och han är en sådant söt traditionalist (finns det ett sådant ord) som vill gifta sig inom ett år efter frieri - så jag får nog åtminstone vänta 3

Dessutom tycker han inte att jag har tid och ork att planera att bröllop (vilket är sant). Och så oroar han sig för vad jag ska se fram emot och planera när ett bröllop väl skulle vara genomfört. På det svarade jag "ett dop, eller två", varpå han höll upp fem fingrar.

• Cantaton

Har redan delgivit SFL denna länk, men kan vara kul för er andra också. Det är min systers bästa kompis' (tillika min ledarkollegas) pojkvän som har vunnit ett pris på Magnus Ugglas hemsida, som är att inför sina ovetande vänner be Uggla dra åt --- (vet inte hur känsligt filtret är).

Tjejen och den asiatiska killen är mina ledarkollegor båda två. De känner sig grundlurade ;)

www.magnusuggla.nu/start2.swf

• Cantaton

Oups, det där hamnade i fel tråd, hihi.

Ja, vi lär väl det. Men oja vad han är kär, och ljuvlig.

• Cantaton

Roccos. Jag kan maila om du vill? De är bara tagna med webbkameran, men ger väl ett hum om iaf. Känns för privat för att lägga ut på nätet för vem som helst att beskåda.

• Cantaton

Jag satt på mormors land förra sommaren o kände starkt för att vara kreativ. Hon hade tre höga travar med tidningar, ända tillbaka till 1988 tror jag. Så jag fick för mig att göra ett collage. Visste inte om jag skulle ha ett tema, eller färg eller... O då tror jag faktiskt att det var efter någonting som mormor sa som jag kom på att jag skulle göra ett om mig själv (ego)

Klippte ut en massa grejer den sommaren. Sedan hamnade det på is, och i våras tog jag upp det igen. Klippte mer. Och nu under hösten har jag klistrat och sorterat. Från början var det faktiskt ingen baktanke med collaget - att jag skulle ge det till vacker-vacker eller så. Det var något som växte fram. Och det är nog bra, för det är nog lättare att vara ärlig om man inte tänker sig någon läsare. Däremot har jag hela tiden haft tanken att han ska få det under den period jag har hållit på med själva klistrandet.

Det har varit rätt lärorikt :)

Svar på tråden Överraskning - överlämnande