Inlägg från: 080315 |Visa alla inlägg
  • 080315

Mars-April 2008

Nu hittade jag hit. Vi gifter oss den 15:e mars som kanske framgår. Vi började planera så smått i somras men jag fick ett riktigt frieri för några veckor sedan. Vi kommer ha ett litet bröllop med närmaste familjen och ha en kominerad bröllops- och 40-års fest lite senare i vår när vi kan vara ute i trädgården. anledningen till att vi valt mars är mest av praktiska skäl. Min sambo fyller som sagt jämt och vill fira det utomlands någonstans, eventuellt New York och då passar vi på att ha bröllopsresa också. Eftersom det blir en liten familjär tillställning kände vi att det inte spelade så stor roll heller om det är fint väder och vi kan vara ute och sånt.

Just nu sitter jag som klistrad framför datorn mest hela tidenfast jag egentligen borde plugga

• 080315

Jag börjar fundera lite på min klädsel. Jag hade tänkt ha en väldigt enkel brudklänning med smala axelband och ganska urringad både fram och bak. antar att jag även måste ha någonting ovanpå om jag inte ska frysa ihjäl, typ sjal eller bolero eller nåt sånt. Sen funderar jag på vad jag ska ha på fötterna också. Vanliga brudskor tänkte jag väl egentligen, men det kanske inte är väder för det i mitten på mars. Vad ska ni ha?

Antar att det inte är ett bekymmer om man ska gifta sig i Thailand ...

• 080315

Den var jättefin, Nataluskan. Och vad kul att åka ner och reka lite, då kankse det känns lite närmare. Jag är också inne på en Alfred Angelo, fast det är egentligen en tärnklänning, men den satt som en smäck och passar bra till vårt enkla bröllop, känner jag.

www.alfredangelo.com/index.cfm

Jag lyckas inte klistra in länken på rätt sätt, men modellen är i alla fall 6709, fast i ivory då. Tänkte att jag kan piffa upp mig själv med lite smycken och blommor i håret i stället. Tror att det blir mer "jag".

• 080315

Vi har inte bokat fotograf än, men jag inser att det är hög tid att göra det. Det känns ju som en av de viktigaste sakerna. Helst skulle jag vilja ta korten utomhus, men det kanske är lite riskablet i mitten på mars. Det kan ju vara jättefint, men det kan ju vara hur slaskigt och trist som helst också. Vi måste nog ha en inomhus back-up-plan, men helst inte i en studio för det tycker jag känns lite tråkigt. Hur har ni andra tänkt?

Samma sak som med skorna, antar att detta inte är ett problem i Thailand ...

• 080315

MrsFellerA, jag spanade lite i ditt galleri. Vilken jättefin klänning (den vita), var kommer den ifrån? Jag trodde att jag hade bestämt mig, men jag börjar vela lite, känner jag. Det finns ju verkligen hur mycket fint som helst att välja mellan. Dessutom kommer det ju nytt nu, vilket är besvärligt för en velpotta som jag .

Nä, nu måste jag nog gå och få min skönhetssömn...

• 080315

Låter som en mysig helg, Nataluskan.Veckorna går fort, det är bara fredag och måndag, tycker jag. Jag har tenta nästa vecka så jag måste plugga hela helgen. Egentligen har vi massa saker som vi måste göra i huset och trädgården, men det får vänta.

Jag kollade på ring i veckan och jag tror att jag har hittat "den rätta". Hurra!! Ska suga lite på det och kolla runt lite till, men jag har hela tiden haft ett ungefärlig idé och trodde att det skulle vara enkelt att hitta. Vanlig modell i vitguld med lite rundad skena och brillianter på rad. Visade sig att det inte var så enkelt i alla fall. Man vill ju att det ska kännas hundra eftersom den ska sitta där hela livet sen.

MrsFellerA, ja det var den jag menade. Jättefin. Fast jag vill nog gärna köpa min klänning i en affär där man kan klämma och känna och framför allt prova. Det är ju dessutom så himla skoj .

• 080315

Nu har jag äntligen kommit ur tentaträsket för den här gången och kan ägna lite tid åt viktigare saker . Som tex att sitta framför BT i parti och minut.

Jag trodde att jag hade hittat min ring, men nu har jag verkligen hittat MIN ring. Stor förälskelse från min sida.

Tänkte att jag skulle börja ge mig ut på skojakt snart också. tänker att det är bra att ha skor klart när det är dags att börja lägga upp klänningen. Är det någon som vet om man kan ha underkjol under en enkel empire-skuren klänning som liksom faller rakt ner. Det kanske bara ser konstigt ut? Tänker att det skulle vara trevligt med lite vidd i kjolen, liksom.

Många frågor! Hur går det för er andra? Ska vi göra en liten lista över när och var vi ska gifta oss? Jag börjar

080315, Bromma kyrka (Stockholm)

• 080315

Men kolla, nu börjar vi ju bli några stycken. Vad skoj! Vad långt ni har kommit!

Nataluskan. Vad säljer dom på Zizzi? Tror att tentan gick okej i alla fall, tack. Ringen såg jag hos en liten guldsmed med egen tillverkning och han gör en liknande till mig men som passar till min förlovningsring. Den är dock i samma stil som Engelberts "låga noveau med briljantslipade diamanter" men bredare och med lite större stenar .
    www.engelbertstockholm.se/products/default.asp&CatID=10372

Jag brukar vara dålig på att länka grejer så vi får se om det funkar.

Yoyo78, vad kul att slå ihop firandet. Vi hade svaga planer på det eftersom min sambo fyller jämt, men vi fick inte ihop det riktigt.

• 080315

Hmm, det var alltså butiken som var liten, själva guldsmeden var nog ganska normalstor har jag för mig .

• 080315

Här har vi legat lite lågt med planeringen en stund. Jag har dock ägnat mycket tid åt att plöja igenom mååånga bröllopstidningar som jag köpte på köp/sälj här på BT. Det finns ju inte så mycket att köpa i affärerna nu, men det är ju så skoj att bläddra i tycker jag.

Är det någon av er som har lite halvlångt hår och tips på bra frisyrer. Jag tycker att alla fina frisyrer är gjorda med långt hår. Jag tänkte inte att jag skulle ha något löshår utan försöker spara ut lite, vilket går ganska trögt.

Nataluskan, hur går en konfirmation till i katolska kyrkan? Måste du börja plugga eller är det bara en formsak?

Jag hade rationaliserat bort bröllopsdatrumet i listan eftersom mitt nick är själva datumet. Så, åtgärdat.

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, 15 mars 2008, Bromma kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille, 26 april 2008, Angarns kyrka. (sthlm)

• 080315

Mica o Krille, vad trist. Hoppas att det löser sig och att du får pengarna tillbaka. Jag har själv aldrig köpt något så, så jag har ingen aning om hur det funkar. Hoppas du hittar ett bättre exemplar någon annanstans, för jag antar att det är din drömklänning?

Svar på tråden Mars-April 2008