Inlägg från: brud080419 |Visa alla inlägg
  • brud080419

Mars-April 2008

Hej!
    Får man vara med här? Som mitt namn avslöjar gifter vi oss den 19 april!

• brud080419

hej på er! Tittade in för några dagar sen och sa hej, men sen har jag varit iväg lite och inte haft så mkt tillgång till datorn, så jag har inte riktigt hängt med här, men det ska det blir ändring på!

Vårt största projekt just nu är att boka vigselförrättare, så det blir klart och vi kan spika tiden för vigselakten. Har varit i kontakt med en person på Humanisterna som är vigselförrättare, men känner mig inte helt hundra på honom. Han har en filosofi att brudparet bestämmer hur mkt de vill betala för hans tjänster o jag har ingen aning vad som är rimligt!

Idag var jag o bekräftade min preliminärbokade tid för hår och smink för mig o tärnan, känns skönt att ha det klart. Ska i dagarna ta tag i o beställa hem ett par skor jag sett på nätet, så jag har tid att leta annat om de inte passar.. Ska gå o spana på en tiara som jag är lite såld på oxå.

En liten kort summering av läget här..

Mica & Krille: vad skoj att se dig här oxå (jag är Lollolis på fl! )

• brud080419

just det, listan också!

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, Bromma kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)

• brud080419

Vi har äntligen fått namnet på en vigselförrättare som kan tänka sig att viga oss. Ska ringa henne i veckan nu o prata med henne, håller tummarna att hon kommer kännas vettig!

Annars har det inte hänt så mkt på bröllopsplanerarfronten, har införskaffat skor och tiara, men det är nog allt.. Gäller dock att ta nya tag, börjar bli hög tid att göra inbjudningskorten och vill också komma iväg o bestämma sambons kläder.

• brud080419

nataluskan: vad skönt att få den biten avklarad och att du inte behöver fundera mer på det!

• brud080419

nataluskan: men 1500 är ju ingenting, ingen kan väl ha räknat med att komma billigare undan för en resa med övernattning? så har man tackat ja till ett bröllop i polen, måste man ju ha tagit med ett par tusen i beräkningarna! VIlken chans för era vänner att få se polen, det är ju inte det vanligaste turistmålet precis!

• brud080419

Just det hindersprövningen är det snart dags att ta tag i! Visst är det 4 månader innan man kan skicka in den?

Vi kommer inte göra några stora namnförändringar i samband med vigseln, då vi ska gå runt skatteverkets regler så vi båda får ha bådas efternamn. Så vid vigseln kommer min m2b endast ta mitt namn som mellannamn, sen kommer jag byta till hans namn senare..

• brud080419

nataluskan: om du orkar får du gärna maila mig oxå, har varit iväg i helgen o inte varit inne o läst förrän idag.. lollolis @home.se (utan mellanslag) är min mail!

troll-p: jag kommer ha slöja, inte en hellång, utan typ halvvägs på ryggen. kommer troligtvis använda min kompis gamla för att spara in en slant..

önskelista, vi kommer dels önska oss bidrag t bröllopsresan samt bidrag till en digital systemkamera. Sen har vi konstaterat att vi har många olika glas i olika varianter, men bara få av varje, så vi kommer önska oss glas av alla de slag i en serie. Har också konstaterat att mkt av sånt vi haft ett tag börjar bli slitet o vanvårdat, som kastruller o stekpannor, så det står på önskelistan också. En bra korkskruv, fina grillbestick o plättlagg (när vi nu har fått barn.. ) står också på önskelistan. tavla, som nån nämnde har vi också pratat om att önska oss.

• brud080419

nataluskan: hade inte fått nåt mail har du lust att pröva igen? fast jag inboxar dig en annan adress...

• brud080419

Nu gick det bättre! Tack!

Jättefin frisyr! Det är nåt sånt jag drömmer om, men med mitt spikraka hår så vet jag inte.. Fast jag är också i valet o kvalet om jag ska ha långt hår, eller klippa mig och ha rätt kort hår, kan bli fint det också..

Svar på tråden Mars-April 2008