Inlägg från: Neppe |Visa alla inlägg
  • Neppe

Mars-April 2008

Hej! Vi gifter oss 8 mars, så jag antar att jag också hör hemma på denna tråd!
    Vi kommer att ha rosa-vitt-silver som färgtema och har ganska mycket färdigt planerat redan. Alla mina kläder är färdiga. Vi bor i Finland, ganska högt upp, så jag hoppas innerligt på ett vinterbröllop.
    Sen kommer vi att åka till Thailand på bröllopsresa.

• Neppe

Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf, frisör, bröllopsresa, mina, tärnans och brudnäbbarnas kläder är klara, har gjort några inbjudningskort och lite dekoration. Så planeringen går riktigt bra.

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)

Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland

080315, Bromma kyrka (Stockholm)

MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand

Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)

Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)

• Neppe

Hej!

Har nu gjort hälften av inbjudningskorten, känns bra att ha de påbörjade. Tänkte att vi skulle få skickat dom i samband med julkorten. Mitt stora dilemma just nu är hur vi ska få ner gästantalet. Just nu är vi uppe i 175 och vi hade planerat ha 150 gäster. Vi har ganska mycket barn, men vill inte lämna bort dom heller. Finns några gäster som jag har väldigt lite kontakt med som jag skulle kunna tänka mig ta bort, men tror de skulle bli så besvikna då. Tycker ni att man måste bjuda de som man själv var bjuden till? När det här paret gifte sig hade vi ganska bra kontakt, nu ses eller hörs vi aldrig. Bor inte ens i samma land längre... Men känns lite som en princip sak att bjuda dom.

Hur stort bröllop kommer ni att ha?

• Neppe

Mica o Krille:
    Verkligen tråkigt med klänningen... Men om du vågar göra ett nytt försök att beställa klänningen så rekommenderar jag varmt millybridal.com. Beställt min klänning där och är jätte nöjd. Materialet och kvaliteten är t.o.m. bättre än de jag provade i butiken! Det går ju att skicka in bilderna på den där klänningen dit, så syr de upp den efter dina egna mått... Lycka till!

• Neppe

Typiskt... Skulle träffa restaurangchefen och kantorn idag och gå igenom detaljerna för bröllopet, men så vaknade jag imorse med feber och ont i halsen. Hade sett så framemot det. Men tårtan har vi iallafall valt och inbjudningskorten är klara att postas. Ska skicka dem med julposten, så får vi billigare porto.
    Har ni så i sverige också att frimärkspiset sänks för julkort?

• Neppe

I Finland firar vi alltid förlovningen med ett stort förlovningskalas och då får man väldigt många presenter. Jag och min M2B hade ett 100-tal gäster på vårt kalas och fick i princip allt vi behöver till vårt hushåll, så vi kommer bara att önska oss pengar och några fler delar till vår service. Vi fick handdukar, sängkläder, köksredskap, ja, en hel del faktiskt till förlovningen...

• Neppe

En grill fick vi, den var väldigt uppskattad, så det är ett bra tips! Sällskapsspel är också väldigt trevliga att få.

• Neppe

Synthetetic: Välkommen! Vad roligt att vi gifter oss på samma dag! :)

Troll-P: Det är nog väldigt individuellt. När jag har varit med och serverat eller hjälpt till med någons bröllop har jag fått ett stort, fint ljus, en inbjudan till en fest eller en liten slant. Det är nog bara vad man bestämmer sig för.

Nu har vi alla inbjudningar skickade och folk har börjat tacka ja. :) Blev ganska ledsen igår då min moster ringde och tackade nej. Har en väldigt liten släkt från min mammas sida, bara en moster och mormor, och ingen av dem kommer, så har ingen från min mammas sida med på bröllopet. (förutom mamma) :( Men de bor i Halmstad och vi gifter oss i Finland, så blir ju förståss en bit att åka.

Svar på tråden Mars-April 2008