Inlägg från: 12april |Visa alla inlägg
  • 12april

Mars-April 2008

Hejhej!
    Vi gifter oss 12 april i Vreta Kloster och det känns som att det är hur mycket som helst att göra! Min brors flickvän ska sy min klänning men jag hittar inget tyg som jag vill ha och min blivande och jag har lite olika åsikter om hur den ska se ut.. Det enda vi har bokat är kyrka och festlokal, måste bestämma hur vi ska göra med mat och fotograf och allt annat.. Tiden går så himla fort! Som det ser ut just nu är det bara familjerna som blir bjudna, jag tror att vi kom fram till att det blir 22 stycken.
    Nästa helg är det i alla fall bröllopsmässa här i Linköping, så jag hoppas att vi får lite inspiration där!

• 12april

Ojojojoj, vilken aktivitet det har blivit i den här tråden! Flera sidor att läsa.. Vi har precis bokat fotograf, hemskt mycket som skiljer de olika fotograferna åt! Ffa priset, men även bemötandet när man tar kontakt. Den vi valde hade både lägsta priset OCH var trevligast, så jag hoppas att bilderna blir bra också! Det jag har sett av hans bilder ser bra ut i alla fall.

• 12april

Vi kommer att få betala 4000 för fotografen och då ingår 200 bearbetade bilder på en CD som vi får skriva ut från, plus ett gäng bilder som han egentligen inte är nöjd med men som kanske är kul att se (de kommer säkert vara bra också!) Det ingår dock inga utskrifter, och jag vet inte riktigt vad han tar för förstoringar om vi vill att han ska skriva ut dem...

Vi kanske skulle fota i Polen istället?

• 12april

Lägger till mig också. Har dock inte särskilt mycket ork över till bröllop just nu, håller på och sliter med ett examensarbete som inte vill bli färdigt.. Men kyrka, lokal och fotograf är bokat, toastmaster utsedd och klänningen på gång.

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)

Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland

080315, Bromma kyrka (Stockholm)

MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand

Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)

Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)

12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping

Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne

• 12april

Hej igen allihop!

Jag har inte alls haft tid för något på sistonde.. Sitter mest och skriver examensarbete hela tiden och så förra veckan kraschade datorn dessutom.. Men nu börjar allt ordna upp sig igen och jag kan ta tag i livet och bröllopet! Vi åkte ut med vår fotograf för några veckor sedan och tog höstporträtt i ruinerna vid bröllopskyrkan. Jättekul och jättefina bilder! Jag ska försöka lägga ut några om ni vill se..

Vad sur jag blev när jag läste om era klänningsproblem! Att man aldrig ska kunna lita på att något blir som det är utlovat! Med tanke på detta kanske det är dumt att lita på att en sten från Asien som man aldrig sett ska bli som man vill... Hoppas att det löser sig!

• 12april

Hejhej!
    Idag lämnade jag in c-uppsatsen, så nu blir det bröllopsplanering istället! Och det behövs... Vi insåg plötsligt att stället där vi tänkt ha festen är uppbokade kvällen innan, så vi kan inte komma in och duka då. Så vi funderar på ett annat ställe i närheten, men det är inte alls lika fint och mysigt.. Vi nämnde vårt förslag på tårta för min blivande svärfar, hans kommentar var att "Det är väl ingen bröllopstårta heller???" Jaja, det är faktiskt vi som ska tycka om tårtan mest! Kladdkakebotten och apelsinmousse är faktiskt ruskigt gott ihop, smakar fest och med ett sugarpaste-lock så ser det väl rätt ut. Vad mer behövs? Annars har vi ingen aning om vad vi vill äta, och inte vad min m2b ska ha på sig. Inbjudningskort har vi funderat på som hastigast, men inte tagit tag i.. Suck... Men allt ordnar sig säkert till slut!

• 12april

Jag hoppas att ingen av era gäster klagar på 1500 kr... Om ni hade gift er i Sverige och de varit tvungna att resa och ta in på hotell hade det säkert blivit mer! Det var ju superbilligt! Skönt att ni äntligen kan boka även om tiderna blev annorlunda än ni hade tänkt er.

• 12april

Min blivande svärmor tyckte att det vore sååå trevligt om jag ville ha hennes slöja, men jag har bestämt mig för att ha tiara så att mitt fina hår syns.. Det ska vara lockat och hänga långt ner på ryggen med pärlor och kanske tygblommor.

Vi tänkte fråga kantorn om hon kan spela något som är inspirereat av sagan om ringen då hela vårt bröllop kommer att gå i fantasy-tema.

• 12april

Västergötland borde ju vara ungefär som här i Östergötland, och här brukar vi ha snödroppar och tussilago den 17/3.. Förutom de senaste två åren då det nästan har varit snö kvar då, så det är nog lite olika.

Morgongåva har jag inte ens funderat på, det är tillräckligt svårt att hitta julklappar...

Svar på tråden Mars-April 2008