• L2K

Mars-April 2008

Här vill jag hoppa in. Vi kommer gifta oss den 15: mars. Har bara planerat på allvar i några veckor men har massor klart iaf.

Vi skulle ha gift oss den 2/6-07 men en graviditet kom i vägen.
    Vi hann en bit på väg i planeringen då så vi fortdätter på den.

• L2K

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, 15 mars 2008, Bromma kyrka (Stockholm)
    L2K, 15 mars, Ösmo kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille, 26 april 2008, Angarns kyrka. (sthlm)

• L2K

12april - jag tyckte tårtan lät supergod!!!!!

• L2K

Åhhh, det är sååå skönt nu!!! Nu är det officiellt att vi gifter oss den 15/3. Sambon har dubbelkollat så det inte korsar med hans systers italienresa. Lokalen är bokad och tittad på och den är perfekt.
    Min ring (ev två ringar) ska handlas på lördag plus att sambons ska lämnas in.
    Nu händer det verkligen grejor här.

hur långt innan har/ska ni andra skicka ut inbjudningarna?

• L2K

Troll-P - Jag tänkte nog passa på att skicka ut dom ganska så snart. Tänkte tjäna några kronor och skicka med julporto.

Jag har klippt och klistrat och hittat en ungefärlig mall som jag vill ha. Nu återstår att hitta rätt papper. Min morbror har tryckeri och ska hjälpa oss med alla trycksaker.

Jag funderar lite på det här med tårta... Vi vill ha en traditionell tårta men det är ju så himla dyrt. Vi hade dop för två veckor sen och jag passade på att kolla priser till bröllopstårta när jag beställde till dopet. På ena stället kostar en "vanlig" moussetårta 22kr/biten och bröllopstårta 38kr/biten. Är det stor skillnad på att beställa bröllopstårta eller en "vanlig" i vitt? Nån av er som vet?

• L2K

Idag har vi varit och beställt ringen/ringarna!!!!!!!!!!

Blivande maken kommer ha min farfars gamla vigselring som ska göras lite större och graveras om.
    Jag själv ska ha en slät ring med tre diamanter som bildar ett hjärta!
    Känns så himla bra!!!!!!

• L2K

Åhhh... Vad skoj det låter med namnbyten...
    Själv ska jag posta hindersprövningen och namnlappen idag!!! ingen återvändo nu.

• L2K

Troll-P skrev 2007-11-27 11:58:40 följande:

Är det inte så att hindersprövningen är giltig i 4 månader?! Vi tänkte skicka den i januari, ca 2 mån innan. Hihi, ska bli så kul!
    Helt rätt! Att jag skickar in den redan nu är för att jag vill känna att det verkligen är på g.
  • L2K

Neppe - stämmer, billigare julporto här med. Jag tänkte passa på och tjäna några kronor när jag skickar mina inbjudningar.

Nu är våra inbjudningar beställda!!! Dom skulle dyka upp nån gång nästa vecka. Längtar sååå!!!! Ska bli spännande att se dom.

• L2K

Natuluskan - Lät ju super med din helg!!! Jag kikar gärna oxå på bilderna. lindakonig@telia.com

Vi har oxå problem med vad vi ska önska oss. Har levt ihop i nästan tio år och har tre barn så det mesta finns redan hemma.
    Vi vill ha lite mer glas i vår serie men sen tar det stopp. Vi valde däremot att skriva med bröllopsnatten. Vi har inte råd med nåt extra till den med den snåla budget vi har utan hoppas ist att vi får en trevlig natt i present.

Idag ringde min morbror och berättade att våra inbjudningar är klara. Han har tryckeri och har hjälpt oss. Så imorn ska jag hämta dom och innan helgen ska dom skickas ut. Äntligen!!!

• L2K
    Nataluskan skrev 2007-12-03 17:26:36 följande:
    Ni har mail!
    Tack så mycket!!! Fin frisyr!!!!
  • L2K
    Nataluskan skrev 2007-12-03 19:19:32 följande:
    Tack!Det kommer ju bli mer hår i den på bröllopsdagen för jag har klippförbud tills dess
    Hehe... Här kommer det blir tvärtom, mindre hår... Jag har precis slutat amma och håret bara rasar av mig... Så trist!!!

Och inte kan jag hämta min inbjudningar idag. Min magsjuka vill inte ge med sig så jag vågar inte utanför dörren idag heller...
  • L2K

Miss (snart mrs) A - magsjukan gav med sig när jag slutade med godis och mjölk.

Idag har jag hämtat mina inbjudningskort! Dom är så fina!!!!! Är supernöjd. Nu ska vi bara få iväg dom.

• L2K

Tjoho!
    Här är en till som har postat inbjudningarna. I fredags hamnade dom på lådan i hällande regn. Till våra nära och köra som bor närmast tog jag och ungarna en prommis och stoppade direkt i deras lådor.
    Kan ju bara säga att jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem men det var det värt!!!!
    känns super verkligen!!!!

Vi har även varit och hämtat våra förlovningsingar! Känns jättebra. Vigselringen ska hämtas på måndag.

Lokalen är bokad, klänningen köpt men ska sys upp. Fracken ska kompleteras bara... Jag har underkläder klart. Fotograf bokad. Nästan alla kläder till ringbärarna är klara. Hittade såååå fina smokingkavajer på HM för 98.-/styck!!! Hindersprövningen hänger på kylskåpet.

Det som verkligen är kvar är skor till oss alla, bestämma maten och fixa barnvakt.

• L2K

Ang morgongåva så blir det nog inga stora grejor här. Vi kör på budgetvariant av vårt bröllop så vi har nog inte råd med så mycket mer.

Välkommen Birella! Får man fråga hur det kommer sig att ni har valt en måndag att gift er på?

Svar på tråden Mars-April 2008