Inlägg från: Mica o Krille |Visa alla inlägg
  • Mica o Krille

Mars-April 2008

DetOrdnarSig skrev 2007-10-23 10:32:37 följande:
    Ja, det ska du definitivt göra då. Får du tillbaka alla pengarna? Var köpte du?
    På tradera stod det att den bafann sig i sverige men fick hem brev från posten där det stod om tullavgift.
    Jävla människa... *flåt, arg*
    Det är massa klotter på pappret som var på paketet, så jag kan inte läsa vart den kommer ifrån.
  • Mica o Krille

Bild finns i mitt galleri... kommer fler sen.

Ja, den kommer från kina, min syster såg det nu. ......

• Mica o Krille
    MrsFellerA skrev 2007-10-23 12:26:34 följande:
    Hmmm...svårt att se på bilderna. Det ser inte alltför dålig ut, men som sagt, det är svårt att se. Finns det möjlighet att den kanske blir bättre som du stryker den...ett styrkjärn kan göra underverk! Var försiktig bara, så att tyget inte förstörs. Finns det möjlighet att någon sykunnig kan ta en titt på den och försöka få till den?
    Nää tyget är TUNNT det är inge bröllopstyg.. Den bar ahänger. Det är julröd o inte vinröd. Den är inte färdigsydd ens..
    Jag tänket inte betala 1700 för denna skitfula klänning, aldrig.

DetOrdnarSig, ja den är så sne. Och tyget där ska inte ens sitta så. Det finns inget sånt på orginalbilden. Och saken är den att de sa aldrig att det var en kopia, de sa inte ens att den befann sig utomlands. Det stod sverige på tradera. Känner mig grundlurad.
  • Mica o Krille

Jag ska anmäla hnm på tradera för felaktig information. Eftersom den verkligen inte stämmer överens med den på bilden. Då kan han ta en bild på sin klänning o lägga ut den istället..

Jag har kontaktat säljaren 2ggr via mail nu, får se när han svarar. Jag har mailat payson o jag ska maila tradera nu.

Ja, det är ju min drömklänning. Och det stod inget om att de skulle göra en kopia eller så. Jag hade verkligen inte förväntat mig detta. Visst om det vore en snygg kopia men vafan, detta är ju bara pinsamt!

Letar vidare på klänningar nu, jaja.. Bara försöka lösa detta på bästa sätt, lära sig av misstaget o sen gå vidare.

• Mica o Krille
    Neppe skrev 2007-10-23 19:00:59 följande:
    Mica o Krille:Verkligen tråkigt med klänningen... Men om du vågar göra ett nytt försök att beställa klänningen så rekommenderar jag varmt millybridal.com. Beställt min klänning där och är jätte nöjd. Materialet och kvaliteten är t.o.m. bättre än de jag provade i butiken! Det går ju att skicka in bilderna på den där klänningen dit, så syr de upp den efter dina egna mått... Lycka till!
    Hmmm ska tänka på saken!
  • Mica o Krille

Jag har nu fått kontakt med säljaren, han fråga om jag inte ville ha den. Och då försökte jag förklara allt för hnm. Så nu får vi se...

• Mica o Krille

Via mail.
    Jag sa det till hnm också men har reagera inte på detta heller. Han sa bara till mig "Du kunde ha frågat innan!"
    VA?! Tror han man frågar om den kommer från kina eller är en hemsk kopia?? NEJ! Står det i "annonsen" att den är exklusiv o av exklusin kvalité så tänker man inte att det ska vara en hemsk kopia.
    Jag har nu skickat en kopia på lagen då han hota att anmäla MIG!? VA? Är måste vara helt dum i huvet, eller tro att jag är helt dum i huvet. Jävla as *ursäkta språket* !!
    Om han inte ger sig så kommer jag anmäla hnm till polisen för bla lurendrejeri!
    Jag har anmält alla hans klänningar på tradera också. Skrivit ett eget brev till dem om hnm.
    Såhär får man INTE göra, de tär emot tradera regler OCKSÅ!
    *arg*

Eia, men fy fan!! Vad betalade du för klänningen?
    Men det är tur att ni kunde sy om den så den blev fin iaf, men det ska man ju inte behöva göra. Min är inte ens färdigsydd. Min syster fråga mig om jag inte kunde sy om den, men det tänker jag inte göra. Tänker INTE lägga ut 1700:- för den fula klänningen som jag inte alls kommer trivas i.
    Ser gärna bilder på hur den blev!!

• Mica o Krille
    Eia skrev 2007-10-25 20:02:44 följande:
    Ja betalade 1500 =( O min va heller inte riktigt klar, där i ryggen det yttersta tyget liksom...Ja har lagt ut en bild nu men man ser inte så bra kanske, men lite grann..De blev bra tillslut men va ju inte så ja ville ha de heller.. den skulle ju komma klar o ja du vet ju precis.. Näeh, kan du skicka tillbaks den så gör de....USCH FÖR HONOM! han sa till mig också att ja kunde frågat.. HAHA!! Kan ja anmäla honom i efterhand så här???
    Enligt lagen kan du få skadestånd, men vet inte exakt hur lång tid efter man måste anmäla det. Läs lagen!!! Ska kika på klänningen!
  • Mica o Krille
    DetOrdnarSig skrev 2007-10-25 20:13:48 följande:
    Är det samma säljare eller? Låter ju onekligen som ni fått samma typ av klänningar och samma typ av bortförklaringar? Hur funkar det med Payson? Vad kan de hjälpa till med?
    Payson kan inte hjälpa till mkt, som tur var hade jag garanti därifrån o jag har låst betalningen. Och jag måst elåsa upp för att han ska få pengarna.
    Jag ska ta kontakt med dem igen o se om de kan göra nåt om han inte ger sig.

Eia, ja ni gjorde den mkt finare måste jag säga. !!
    Man kan få skadestånd för psykiskt lidande när man väntar på en vara. Det står faktiskt så i lagen, sen läste jag inte vidar eom det är för detta som jag går igenom också. Men jag har för mig det. Ska läsa på mera, o memorera, aldrig fel!
  • Mica o Krille

Nu skriver han såhär, trots att jag skrivit i 3 mail att jag vill lämna tillbaka klänningen:
    "Hej, va är de du menar att du vill lämna tillbaks klänningen ?"

Man kan ju undra om det är samma person som svarar på mail... Suck.

• Mica o Krille

(Om jag inte redan har sagt detta)
    Efter många om o men, mkt kämpande o tjaffs har jag äntligen fått som jag vill. Jag får nu lämna tillbaka klänningen o får alla mina pengar tillbaka.
    Fick ta till med en advokat tillslut o han (försäljaren alltså) var mkt otrevlig mot slutet.
    Varan alla för traderaklänningen, topdress1000 är inget att lita på!

Natulskan, Väldigt tråkigt med stenen ju, det var väldigt dåligt.
    Hoppas att det blir bra tillslut, jag vet inte om jag skulle ha vågat att lita på dem. Jag har för jämnan ganska otur med sådana saker när jag litar på folk.
    (Som kanske redan är märkt!?)

• Mica o Krille
    Nataluskan skrev 2007-11-04 10:53:41 följande:
    Mica o krille: Skönt att det löste sig med din klänning.Jag har aldrig haft problem med något jag köpt varken från nätet el irl.Hoppas du slipper fler missöden och som sagt skönt att det löste sig..Ha en underbar söndag!
    Ja verkligen. Ska skicka tillbaka klänningen imorgon o förhoppningsvis får vi pengarna tillbaka också. Litar inte på den där *piiiip*.
    Men hoppas att ringen blir bra om du bestämmer dig för att beställa en, ska hålla tummarna stenhårt!!!

Ha en jätte bra söndag du också!!
  • Mica o Krille
    Nataluskan skrev 2007-11-08 14:18:30 följande:
    Hallåååå vart är alla marskatter och april-ljugpottor??
    Hihhiihh..
    Stackare, försök att ta ett djuuupt andetag!

Vi pratar fortf om hur vi ska göra med vårt bröllop o det ser ut som att det bara blir borgeligt för vår del, då badrummet tog alla våra bröllopspengar.
    Så borgeligt med middag med bara våra familjer efteråt. Alla betalar för sig själva.
    Sen nån dag i framtiden så blir det ett kyrkligt bröllop med allt till.
  • Mica o Krille
    DetOrdnarSig skrev 2007-11-08 20:18:14 följande:
    Jag har haft det lite hektiskt på jobbet så jag har legat lågt med planerandet ett par veckor. Men jag har fått lite gjort ändå. Jag har frågat vår toastmaster som tackat ja och jag har även kommit en bra bit på väg på det där med smycken. Jag har skaffat ett halsband och tiara men jag vet inte om jag ska ha både och. Inga dyra grejer, så jag får se hur jag gör. Jag tror vi har beslutat oss angående ringar också, efter mycket funderande fram och tillbaka. Egentligen har det varit samma idé hela tiden men jag har inte varit riktigt säker, men nu tror jag att jag är det. Min blivande igår när vi diskuterade gravyr i ringarna och att man kan få ner antalet tecken lite genom att inte köra det vanliga datumformatet med YYYY-MM-DD: "Jag ska ha mitt datum i ISO-standard. Jag hatar alla andra format." Jaja, vi har ju alla olika delar där detaljerna känns viktiga. Nataluskan:Allt verkar lite jobbigare när bröllopet planeras så långt bort och man måste engagera sig i gästernas transport och boende. Hoppas allt ordnar sig!Mica o Krille:Man får väl inte gifta sig i kyrkan när man redan haft en borgerlig vigsel?
    Va? Vart har du läst det?
    Åååh blir tokig på dessa fåniga regler...

Nu blev jag putt...
  • Mica o Krille
    Nataluskan skrev 2007-11-08 21:11:05 följande:
    Det ordnar sig: Jo man får visst gifta sig i kyrkan, då kallar man det för kyrklig välsignelse, efter en borgerlig vigsel.Vi skall göra på det sätter borgerligt i februari och kyrkligt i april.Att vi gör det borgerligt beror på att annars blir inte vår vigsel juridiskt bindande.Det kommer garanterat ordna sig bara att det känns inte som det går så smidigt som jag hoppats på..men mn kan väl inte så allt..men jag blir lite lätt frustrerad bara, det ingår välNu är jag iallafall redo för sängen och boken innan John Blund kommer...
    Ahaa, phew..
  • Mica o Krille

Hallå, bra med er?
    Jaså, så jag blir brud sist av er.

Nu är det löst, det blir bröllop!!! Yey!

Svar på tråden Mars-April 2008