Mars-April 2008
Jävla människa... *flåt, arg*
Det är massa klotter på pappret som var på paketet, så jag kan inte läsa vart den kommer ifrån.
Bild finns i mitt galleri... kommer fler sen.
Ja, den kommer från kina, min syster såg det nu. ......
Man ser hur sne den är...
Jag ska anmäla hnm på tradera för felaktig information. Eftersom den verkligen inte stämmer överens med den på bilden. Då kan han ta en bild på sin klänning o lägga ut den istället..
Jag har kontaktat säljaren 2ggr via mail nu, får se när han svarar. Jag har mailat payson o jag ska maila tradera nu.
Ja, det är ju min drömklänning. Och det stod inget om att de skulle göra en kopia eller så. Jag hade verkligen inte förväntat mig detta. Visst om det vore en snygg kopia men vafan, detta är ju bara pinsamt!
Letar vidare på klänningar nu, jaja.. Bara försöka lösa detta på bästa sätt, lära sig av misstaget o sen gå vidare.
Jag har nu fått kontakt med säljaren, han fråga om jag inte ville ha den. Och då försökte jag förklara allt för hnm. Så nu får vi se...
Via mail.
Jag sa det till hnm också men har reagera inte på detta heller. Han sa bara till mig "Du kunde ha frågat innan!"
VA?! Tror han man frågar om den kommer från kina eller är en hemsk kopia?? NEJ! Står det i "annonsen" att den är exklusiv o av exklusin kvalité så tänker man inte att det ska vara en hemsk kopia.
Jag har nu skickat en kopia på lagen då han hota att anmäla MIG!? VA? Är måste vara helt dum i huvet, eller tro att jag är helt dum i huvet. Jävla as *ursäkta språket* !!
Om han inte ger sig så kommer jag anmäla hnm till polisen för bla lurendrejeri!
Jag har anmält alla hans klänningar på tradera också. Skrivit ett eget brev till dem om hnm.
Såhär får man INTE göra, de tär emot tradera regler OCKSÅ!
*arg*
Eia, men fy fan!! Vad betalade du för klänningen?
Men det är tur att ni kunde sy om den så den blev fin iaf, men det ska man ju inte behöva göra. Min är inte ens färdigsydd. Min syster fråga mig om jag inte kunde sy om den, men det tänker jag inte göra. Tänker INTE lägga ut 1700:- för den fula klänningen som jag inte alls kommer trivas i.
Ser gärna bilder på hur den blev!!
Nu skriver han såhär, trots att jag skrivit i 3 mail att jag vill lämna tillbaka klänningen:
"Hej, va är de du menar att du vill lämna tillbaks klänningen ?"
Man kan ju undra om det är samma person som svarar på mail... Suck.
(Om jag inte redan har sagt detta)
Efter många om o men, mkt kämpande o tjaffs har jag äntligen fått som jag vill. Jag får nu lämna tillbaka klänningen o får alla mina pengar tillbaka.
Fick ta till med en advokat tillslut o han (försäljaren alltså) var mkt otrevlig mot slutet.
Varan alla för traderaklänningen, topdress1000 är inget att lita på!
Natulskan, Väldigt tråkigt med stenen ju, det var väldigt dåligt.
Hoppas att det blir bra tillslut, jag vet inte om jag skulle ha vågat att lita på dem. Jag har för jämnan ganska otur med sådana saker när jag litar på folk.
(Som kanske redan är märkt!?)
Hallå, bra med er?
Jaså, så jag blir brud sist av er.
Nu är det löst, det blir bröllop!!! Yey!