Inlägg från: Miss (snart mrs) A |Visa alla inlägg
  • Miss (snart mrs) A

Mars-April 2008

Fick bläddra tillbaka en sida för att läsa ikapp, det gillar jag

Först och främst får jag svara på frågorna: jag har kollat runt lite bland olika sömmerskor och fått tips, nu ska jag bara bestämma mig för vem jag vill ha också.

Angående inbjudningarna så är min närmsta tanke just nu tapet (det har jag varit inne på länge men vet inte hur jobbigt det är att genomför, återkommer när jag testat) och att på något s¨tt gör en lite ficka att gömma undan ett kort med allt tråkigt (klädsel, barnfritt, vägbeskrivning osv). Svårt att förklara, återkommer med det också

Angående tonårssystar, jag har bara storebröder så jag har egentligen ingeting mer att säga än lycka till och att hon säkert lugnar sig och ångrar sig som tonåringar vanligtvis gör.

För övrigt förstår jag att ni har skjutit upp det lite om ni just börjat planera. Ett år är för länge men mindre än ett halvår hade nog inte fungerat, allt däremellan är ju perfekt!

• Miss (snart mrs) A

Min kalender för detta året sträcker sig precis fram till veckan vi gifter oss, jag tog det som ett bra tecken! Så vår dag är redan skrivet med stora röda bokstäver!

Nataluskan, tänk att ni får två dagar, även om det är den i Polen som räknas så är det ju ändå speciellt och pirrigt den dagen ni gör det borgerligt!

• Miss (snart mrs) A

Tråkigt att det känns så, ni får lyxa till det med ett glas skumpa innan och bara titta på varandra och inte den tråkiga inredningen

• Miss (snart mrs) A

Hej alla!

Jag skulle nästan kunna kopiera halva Nataluskans inlägg och låtsas att det är jag som skrivit det

Har varit iväg en vecka och är förkyld och sliten idag

Mica & Chrille och Eia, tycker otroligt synbd om er. Eia, jag såg dina bilder och du var jättevacker så du måste ha lyckats fixa till den riktigt bra. Mica & Chrille, stå på dig, du har helt klart rätten på din sida och eftersom betalningen inte gått iväg har du fortfarande chansen att få tillbaka pengarna och fixa ny klänning!

Troll-P, angående den dolda fickan, jag hade tänkt skära ut en skåra och sen bara klistra runt kanetna på framtida så man kan sticka ner diverse lappar i den, jag tyckte att det såg ut som att Gotland-08 hade gjort så på sina!

• Miss (snart mrs) A

oj, sorry, vilket slarvigt inlägg...

• Miss (snart mrs) A

Nu till trevligheterna:

Jag har äntligen träffat en sömmerska som verkar kanon, hon syr både min och tärnornas klänningar och det kändes otroligt tryggt när vi gick igenom hur allt skulle se ut. Jag är så glad och lättad nu när jag äntligen bestämt mig för att sy och är redan nyfiken på klänningen men jag får vänta några månader till

Vi har fixat präst till kyrkan (den kyrkan vi ville ha har varken präst eller kantor just vårt datum) och kantor verkar som att det löser sig.

Sen visade det sig att en kompispappasbästavän har en fin gammal bil som han nog skulle kunna köra oss i (har haft lite panik över att hyra bil för 4.000 kr bara för att åka mellan kyrka och stället) och det skulle inte bli så dyrt!

Och ovanpå allt så hjälper en av mina tärnor mig med bordsdekoration och brudbuketten och hon hade fantastiska idéer till min utrsprungliga tanke!

Jag är bara så glad över att saker börjar falla på plats... tänkte dela med mig av lite trevligheter nu när det varit så mkt strul för er andra med konfirmationer och klänningar osv!

• Miss (snart mrs) A

Vi har faktiskt bara gjort halvtaskiga tester hitintills men jag tror att vi kommer skära ut en väldigt smal rektangel typ

hahaha, det här ser ju helt stört ut

men du förstår kanske vad jag menar...

Pappert som syns i mellanrummet kommer ju vara en del av framsidan så det tror jag kan ge en lite rolig effekt...

Du får gärna visa bilder på era inbjudningar om ni har... lovar att lägga ut så fort vi får tummarna loss och kommer igång. Vi har dock stora poblem att hitta snyggt papper i brunt och limegrönt som vi vill ha!

• Miss (snart mrs) A

hihi, det var inte meningen att den skulle vara ojämn i heller...

• Miss (snart mrs) A

Troll-P, jag bor i Malmö men är i Helsingborg lite då och då så vi kanske tar en sväng inom affären. Tack för tipset. Håller med om att brunt är svårt, antingen är det helt matt eller tokigt glansigt, vi vill ha ett mellanting (såklart, varför ska man göra det enkelt )

Nataluskan, bilen såg riktigt häftig ut, det är ju en dröm att ha en sån. Här hemma kostar det ca 3000 för 2 timmar... dyyyyrt!

Jag håller verkligen med om att allt börjar kännas mkt bättre nu när saker börjar komma igång, den här planeringsfasen är jätteroligt och det är bara så underbart varje gång någonting bokas eller bli klart.

Igår bestämde vi oss för hur layouten av inbjudningarna ska se ut och det är ett stort steg på vägen för oss, vi (mest jag) har pysslat och haft miljontals idéer men igår föll allt på plats och plötsligt hade jag pysslat ihop något båda verkligen gillade!

Nu letar vi istället efter mönstrat (typ sån gammal snygg tapet) limegrönt papper istället!

• Miss (snart mrs) A

Åh, det är ju riktigt trist med stenen! Jag kanske har missat någon detalj men skulle de inte kunna skicka hit stenen så du kan titta på den innan den slipas, är det fel sten så är det ju bara att skicka tillbaka den och är det rätt sten så skickas den tillbaka och slipas... eller det kanske inte fungerar?

Jag håller tummarna för att det blir bra i alla fall.

12 april, när jag hör om dina dator- och uppsatsproblem blir jag så otroligt glad över att jag är färdig med studierna. Håller tummarna för att det går bra och att du snart kan vara färdig!

Själv har vi nu äntligen haft ett möte med den ansvariga för lokalen och maten till bröllopet och har kunnat sätta en mer detaljerad budget. Det blev en del dyrare än planerat men man gifter sig ju bara en gång så vi får väl bara se till att spara ännu mer under det halvåret som är kvar. Sluta äta ute kan ju vara en bra idé fram till bröllopet i alla fall

Åh, vad det är skönt med lördag! Kanske ska ta mig en liten eftermiddagstupplur

• Miss (snart mrs) A

Jag smyger också in och säger hej! Håller tummarna för alla och att alla får vad de vill ha, hihi, hinner inte specificera

Nu ska jag snart sluta tidigare, ska på bröllop i helgen och det är en del som ska fixas. Ska bli så mysigt att gå på någon annans bröllop och mysa lite!

Helgkramar till alla

• Miss (snart mrs) A

Hej alla!

Nu var det längesen jag var här och hälsade på men som någon just skrev händer det inte så mkt

Härligt att du hittade din sten Nataluskan, det måste kännas underbart! Får man fråga vad en sån sten kostar? Ser fram emot en bild på den sen när vi alla har gift oss

Angående bröllopstårtor är det väl något som mer och mer försvinner och formen på dem ändras ju hela tiden. Vi har funderat på en vanlig moussetårta (inget överdrag alls) för det är så vi vill ha det. Vi har varit på bröllop där de inte haft tårta och det funkade hur bra som helst! Kör på vad ni vill ha och skit i vad alla andra säger.

Jag börjar faktiskt bli lite trött på folks kritiserande av andras val. Får ofta höra så kan man inte göra, det kan man inte ha på sig, så kan man inte skriva (som tur är inte från min familj eller närmsta vänner) och det är så tråkigt. När jag gifter mig gör jag som jag vill och när du gifter dig får du göra precis som du vill... den kommentaren kommer jag i alla fall använda mig om jag får höra sånt till mitt bröllop!

Ojdå, sorry, det där behövde jag nog bara få ur mig, har läst lite i andra trådar och blivit lite besviken på hur lätt folk kritiserar andras val!

Vårt eget planerande står helt still, jag har tokigt mycket på jobbet och känner inte riktigt att jag har tid men till helgen SKA vi komma igång med inbjudningarna (hihi, hur många gånger har jag inte sagt det nu då??)

Roligt med lite nytt folk här, välkomna!

• Miss (snart mrs) A

Åh, Nataluskan, det låter fantastiskt! Jag vill jättegärna se bilder: brollop2008@yahoo.com fast jag vet inte om jag borde få se dem med tanke på hur dålig jag varit på att skriva på sista tiden

Men nu är jag tillbaka, i alla fall i en dag eller två. Har så fruktansvärt mycket att göra på jobbet just nu så det är dåligt med tid till annat.

I alla fall så har vi testgjort några inbjudningskort men jag är inte nöjd än. Så nu har vi köpt hem lite andra papper och ska testa igen. Korten ska vara färdiga om 3 veckor så det ska bli sjukt spännande att se hur det går med tanke på hur mycket jag har att göra...

Min kille har i alla fall köpt världens snyggaste kostym och skor till det, nu kvarstår bara väst och en pastrong. Mkt spännande. Sjukt orättvist att jag letade klänning på ett flertal olika ställen och sen fick bestämma mig för att sy upp för jag hade sånna problem och så går killen in i två olika affärer och har en kostym med sig hem... :-S

Angående presenter... det finns så mycket jag vill ha att jag har problem att begränsa mig, hihi, vilket angenämt problem! Men tips är ju som någon sagt tidigare fina sängkläder, en spahelg, eller riktigt fina champagneglas (ex Orrefors Efva Attlingkollektion).

• Miss (snart mrs) A

Håller med, superfina lockar! Detta har du kanske redan skrivit men jag frågar igen, ska du ha slöja och hur ska den i så fall fästas?

Åh, så spännande att ha fått testa uppsättningen, är allt lite avundsjuk!

L2K, hoppas magsjukan ger med sig snart, det är så så trist att gå och vara sjuk och inte få något gjort!

Svar på tråden Mars-April 2008