Inlägg från: MrsFellerA |Visa alla inlägg
  • MrsFellerA

Mars-April 2008

Zizzi har en massa snyggt! Handlar där när jag hälsar på mina föräldrar! Senast blev det bl.a. en jättesnygg jeanskjol som jag bara älskar. Tror att Zizzi ska finnas även i den stad jag bor i nu...inte själva butiken i sig, men det ska finnas en butik som säljer delar av deras kollektion. Måste bara lokalisera den...vi har inte bott här så länge ännu.

• MrsFellerA

Är så nöjd just nu! Har fått mail från vår koordinator med info om vilken fotograf dem anlitar (en svensk som bor därnere). Har varit inne på hans hemsida och det är så fina bilder! Var lite nervös för att det inte skulle finnas något duktig fotograf därnere, men nu är jag lugnad!!!

• MrsFellerA

Håller med!!! Jag skulle också vilja ha några testringar, som jag kan ha på mig en vecka eller så vardera. Så att man får "känna in sig". Just nu har jag en hel massa olika designs som jag ska lyckas välja emellan. Sen vet jag inte heller hur pass bred jag vill ha den.

• MrsFellerA

Nataluskan

Så nöjd är jag idag! Igår letade jag reda å den Zizzi-butik som skulle finnas här och jag hittade den! Stor med en hel massa kläder! Där kommer jag att kunna spendera en massa pengar...

• MrsFellerA

Mica o Krille

Bra idé att skjuta på det tycker jag... Man vill ju inte behöva stressa ihjäl sig!

• MrsFellerA

Mica o Krille

Vad är det du vill ha i svenska? Rubrikerna på sidorna ändrar du genom att gå in på "You pages", därefter klickar du på tabben "page names". Skriv in vad du vill att det ska heta och klicka "Update" längst ner på sidan.

• MrsFellerA

Hmmm...svårt att se på bilderna. Det ser inte alltför dålig ut, men som sagt, det är svårt att se. Finns det möjlighet att den kanske blir bättre som du stryker den...ett styrkjärn kan göra underverk! Var försiktig bara, så att tyget inte förstörs. Finns det möjlighet att någon sykunnig kan ta en titt på den och försöka få till den?

• MrsFellerA

Tycker absolut att du ska anmäla säljaren till Tradera! De har lämnat falsk information och du ska absolut skicka tillbaka klänningen och inte betala ett öre! Har du kvar en kopia av säljannonsen? Kan vara bra att ha som bevis...

• MrsFellerA

Svårt läge... Jag kan egentligen inte ge dig råd om hur du ska göra, utan bara berätta hur jag hade handlat i det läget. Jag hade inte vågat lite på att få rätt sten, inte när det är så oerhört mycket pengar det rör sig om. Inte heller hade jag valt att sätta in 3 stycken mindre i rad, för det hade alltid påmint om att det blev nästan, men inte helt rätt. Istället hade jag nog släppt hela idén och gått för en helt annan design. Men hur du/ni ska göra är helt upp till er.
    Du kan om inte hitta en antik ring på någon internetsite som har en sån sten som du är ute efter? Jag vet att chansen till det förmodligen är minimal, men om du gör det är det ju bara att återanvända den stenen (som förhoppningsvis är i gott skick).

• MrsFellerA

Det ordnar sig säker på något sätt Nataluskan!!! Ibland måste man ju våga chansa för att få det man vill ha. Förstår verkligen att det är svårt "att ge sig", när man siktat in sig på något.

• MrsFellerA

Här var det ett tag sen jag tittade in och skrev...

Det är ganska så lugnt på bröllopsplaneringsfronten här. Faktiskt inte speciellt mycket vi kan göra, då vi bara "ger order" till vår koordinator i Thailand. Ska väl börja med pappersarbetet om några veckor, då vi gärna vill ha gott om tid till det. Blir ju lite extra när det gäller vigsel i utlandet.

Vi borde nog börja kolla runt mer seriöst hos guldsmeder, för att hitta den som ska få göra våra ringar! Men, det tar vi nog efter jul...

Jag har ju faktiskt inte tid till bröllopsplanering - jag måste ju börja planera julpyntningen!!!

• MrsFellerA

Själva ska vi snart börja fixa med pappersarbetet. Blite ju lite extra att fixa eftersom vi vill att vår vigsel i Thailand ska kunna bli laglig även i Sverige. Så...lite kontakt med UD och Thailändska ambassaden blir det.

Mindre än 4 månader kvar nu tills vi gifter oss!!!

• MrsFellerA

Vad roligt att få beställa i ett nytt namn! Det måste ha pirrat lite i magen...

Inbjudningar ja...som de hemlighetsmakare vi är struntar ju vi i det... Men jag skickar lite peppande tankar till er som ska fixa med det!

• MrsFellerA

Lycka till! Och om inget annat hjälper...räkna till 10 och ta djupa andetag. Eller sänd iväg henne för lite egen shopping eller så.

• MrsFellerA

Nataluskan - Låter ju verkligen super!!! Och skönt att det gick bra med din mamma.

• MrsFellerA

Troll-P
    Kanske några fina exklusiva påslakanset? Lexington har superfina...skulle så gärna vilja ha!!!

• MrsFellerA

Jag och fästmannen har bestämt oss för att köpa konst - tillsammans. Vi kommer alltså inte att ge varandra någonting, utan tillsammans ska vi köpa en tavla som vi verkligen tycker om - typ lägga 3-4000kr på den. Den ska sedan hänga ovanför vår säng - det blir en fin påminnelse som alltid finns där!

Svar på tråden Mars-April 2008