Inlägg från: Nataluskan |Visa alla inlägg
  • Nataluskan

Mars-April 2008

080315: En konfirmation börjar egentligen redan när man är liten själva konfirmationen gör man när man går i tvåan där, men detta visste inte mina föräldrar så när mina klasskamrater skulle börja med detta på högstadiet gör man väl det, så ville ju jag också men i den protestantiska kyrkan fick jag ju inte eftersom jag är döpt katolik och i den katolska kyrkan var det försent..
    Så nu ska jag gå och läsa själv hos prästen och konfirmeras ihop med nån grupp senare.
    Så ja det blir lite pluggande (men jag måste ju göra det så det är bara köra )

Idag var vi på dop, usch inget kul alls var det men det har sina anledningar så nu sitter jag och väntar på att klockan skall gå så att jag kan åka ner till gymmet och träna lite för jag har en hel del aggressioner och sorg som jag skall ner och svettas ut...

Ha en skön söndag!

• Nataluskan

Neppe: Gillar blomman i din presentation!
    Vi kommer att ha en litet bröllop med dem som står oss närmast, hade väl drömt om ett sådant stort bröllop som ni skall ha men nu känns detta helt rätt eftersom vi reser iväg och gör detta.

Jag tycker inte att ni måste bjuda "tillbaka" de man bjuder tycker jag själv att man "känner" för, hoppas du förstår vad jag menar.
    Tycker inte man ska bjuda bara för att.. onekligen så kostar ju ett bröllop en hel del.
    Lycka till med gästlistan

Nu kan besöken under veckan bli korta och sporadiska nämligen dax för en vecka på resande fot i jobbet.

• Nataluskan

Halloj tjejer ser att aktiviteten varit stor under min bortavaro..
    Trist det här när man blir lurad!
    Lider med er och hoppas att det löser sig.

På vår front går det framåt känns stort att hinderprövningen kommit åter
    Köpt örhängen har jag gjort och konfetti istället för ris..
    Fixat så att jag ska få naglarna gjorda nån dag inna bröllopet och ev också "prov"naglar när vi åker ner i november nu på fixarresan men det är inte 100 säkert än, beg offerta på flera olika bilar för transport och på fotogra. "Vår" guldsmed skall höra av sig i slutet på kommande vecka och informera om hur det går med letandet efter sten till min ring, verkar gå dåligt

I veckan skall jag boka in mig på möte med prästen här hemma och eldapå honom lite att sätta fart men intygsskrivandet!

Just nu är jag mest trött och sliten efter en hel veckas tjänsteresa oh så är man ju klart lite förkyld och ursch och fy jobba skall man imorron, *viskar* det är nästan så att jag hoppas bli lite mer förkyld så man får vara hemma några dagar och vila.
    Nu väntar soffan och gubben min på att vi ska se en film..bäst att vila lite nu.

Ha en fortsatt bra söndag!

• Nataluskan

Usch ja det är inte kul att vara borta en hel vecka för att man längtar hem och börjar bli sjuk och så när man kommer till jobbet denna underbart regniga mörka måndag så är det högvis med jobb...
    Usch!

Jaja nu jagar jag präst det var inte lätt att få fatt på honom idag.
    Vi har bokat vår transport här är den www.autodoslubu.com/galeria/g_foto/12.jpg
    Det kostar oss 1800kr för 4 timmar, med standard dekoration (vad det innebär vet jag inte riktigt än men det skall jag ta reda på när vi åker ner och bla tittar på bilen irl)
    Bilen tycker jag är ganska gullig faktiskt..
    Guldsmedsproblemet kvarstår, fotograf har jag inte fått svar från som vi fick sånt bra erbjudande från...hmm ja lite lösa trådar..

• Nataluskan

Miss (snart mirs) A: Vad kul och skönt för dig att du hittat en sömmerska
    Jag vet hur känslan är man känner så lugn och tillfreds!
    Hoppas nu att allt blir som du tänkt dig vilket det såklart blir

Vårt eget bröllop tycker jag att jag börjar se mer framför mig hur det kommer bli, hur jag kommer se ut, ja allt.
    Mycket för att jag hittat en underbar sömmerska som kommer sy klänningen från mina drömmars värld och en stylist, som hjälper mig med frisyr, smink och naglarna.
    Allt detta skall prövas i slutet på november när vi åker ner

• Nataluskan

Tack!
    Det är lite skillnad på priser mellan länder, men nu börjar man vänja sig och blir då lätt lite småsnål

• Nataluskan

Jaha då har man för första gången fällt några tårar över detta kommande bröllop.
    Usch känner mig som en bortskämd liten unge..
    Var förbi guldsmeden igår och jag vill ju ha en rektangulär rubin i min ring, vilket är mycket svårt att få tag i tydligen, nu är det så då att den måste specialslipas i Asien, vilket betyder att man kan inte få se den innan man bestämmer sig, för man skickar inte färgprov från Asien och hit...så jag måste bestämma mig genom att lita på andra människor, till en totalkostnad av 16 000kr som ringen totalt kommer att kosta, som det hade vart OK om man bara kunde få se stenen innan eftersom färger på rubiner skiftar kraftigt mellan ljusrosa och mörkt vinröd och jag vill ha en röd, blodröd!
    Alternativen är att sätta 3 st mindre bredvid varann, men jag är så emot detta för det syns såklart att de är fler bredvid varann eftersom ljuset faller genom slipningen..och det var just en sån ring som jag INTE ville ha efter som den är så vanlig..

Så nu frågar vi oss, skall jag få denna ring med risken att färgen på rubinen är fel (och sambon tycker att det är lite mycket pengar o då kan han tänka sig att skippa sin ring för min skull, men det tycker jag är fel och därför vill jag köpa hans ring i polen vilken är MYCKET billgare)eller skall jag välja ringen med fler rubiner bredvid varann sådana små rubiner är lättare att få tag på och billagre, men det är en ring som jag egentligen inte kan tänka mig...
    Usch jag blir alldeles kocko av detta...

Guldsmeden hade frågar stenhandlaren om han litade på att stenen verkligen var röd och det sa han att han gjorde och guldsmeden i sin tur litar på handlaren, jag litar på att guldsmeden vet vad jag vill ha, men hon har ju inte sett stenen utan litar bara på handlaren som i sin tur litar på den som har en rubin nånstans i Asien...ja ni hör ju hur det låter..

Jag/vi har ingen att fråga skulle vi fråga nån så skulle de svara att vad då är ni helt knäppa eller??Självklart skulle de tacka nej till denna sten från Asien men inte tänka på alternativen...

SÅ HJÄLP mig med era tankar!!

• Nataluskan

Hmm tack för era tankar, tyvärr är dessa inget alternativ..
    Hitta en sten på nätet är mycket minimal chans ochs så kan man inte lita på att den är äkta...beg hade väl vart nåt kanske men det tar för mycket tid att leta..tänkte tanken att man kunde be dem fota stenen om det nu funkar jag vet inte vill inte släppa idén för det är MIN drömmars ring..dåär det svårt att släppa designen..
    Jaja på nåt sätt löser det sig säkert..
    Men som ni säger man vill inte ha en ring som är nästan som man tänkt sig det SKA vara som man tänkt sig annars är det bortkastat..

Svar på tråden Mars-April 2008