Jaha då har man för första gången fällt några tårar över detta kommande bröllop.
Usch känner mig som en bortskämd liten unge..
Var förbi guldsmeden igår och jag vill ju ha en rektangulär rubin i min ring, vilket är mycket svårt att få tag i tydligen, nu är det så då att den måste specialslipas i Asien, vilket betyder att man kan inte få se den innan man bestämmer sig, för man skickar inte färgprov från Asien och hit...så jag måste bestämma mig genom att lita på andra människor, till en totalkostnad av 16 000kr som ringen totalt kommer att kosta, som det hade vart OK om man bara kunde få se stenen innan eftersom färger på rubiner skiftar kraftigt mellan ljusrosa och mörkt vinröd och jag vill ha en röd, blodröd!
Alternativen är att sätta 3 st mindre bredvid varann, men jag är så emot detta för det syns såklart att de är fler bredvid varann eftersom ljuset faller genom slipningen..och det var just en sån ring som jag INTE ville ha efter som den är så vanlig..
Så nu frågar vi oss, skall jag få denna ring med risken att färgen på rubinen är fel (och sambon tycker att det är lite mycket pengar o då kan han tänka sig att skippa sin ring för min skull, men det tycker jag är fel och därför vill jag köpa hans ring i polen vilken är MYCKET billgare)eller skall jag välja ringen med fler rubiner bredvid varann sådana små rubiner är lättare att få tag på och billagre, men det är en ring som jag egentligen inte kan tänka mig...
Usch jag blir alldeles kocko av detta...
Guldsmeden hade frågar stenhandlaren om han litade på att stenen verkligen var röd och det sa han att han gjorde och guldsmeden i sin tur litar på handlaren, jag litar på att guldsmeden vet vad jag vill ha, men hon har ju inte sett stenen utan litar bara på handlaren som i sin tur litar på den som har en rubin nånstans i Asien...ja ni hör ju hur det låter..
Jag/vi har ingen att fråga skulle vi fråga nån så skulle de svara att vad då är ni helt knäppa eller??Självklart skulle de tacka nej till denna sten från Asien men inte tänka på alternativen...
SÅ HJÄLP mig med era tankar!!