Inlägg från: Nataluskan |Visa alla inlägg
  • Nataluskan

Mars-April 2008

Det lutar ändock åt att vi försöker försäkra oss genom att be dem att på nåt sätt ta ett kort och skicka eller så kan guldsmeden här tänka sig att skicka antingen ett färgprov eller en ring ..
    Anledningen är för att den slipning jag vill ha på stenen är ganska ovanlig och storleken ovanlig och därför kan jag inte ångra mig utan måste veta att jag vill ha denna sten och det lutar ändock åt att vi tar den, tror jag kommer ångra mig om jag tackar nej.Samt att ju rödare rubinen är desto exklusivare och svårare att få tag på!
    Men som ovan talat sagt man gifter sig bara en gång och jag skall såklart ha en ring som jag älskar..

Vi får se hur det blir men det är inte ett klart nej iallafall..

• Nataluskan

Mica o krille: Skönt att det löste sig med din klänning.
    Jag har aldrig haft problem med något jag köpt varken från nätet el irl.
    Hoppas du slipper fler missöden och som sagt skönt att det löste sig..

Ha en underbar söndag!

• Nataluskan

Alltså varför skall det vara såå bökigt, vi har satt OSA den 25/11, för att vi den 28/11 skall åka ner och boka och fixa ALLT.
    Och vad gör då flygbolaget....jo de skall vänta med att släppa biljetterna för april 2008 till slutet av november åhhhhh, alla åra gäster tjatar omnär finns biljetterna, varför kan vi inte boka osv....
    Jag börjar bli en Bridezilla , kommer väl få en en hjärtinfarkt på kuppen...

• Nataluskan

Hallåååå vart är alla marskatter och april-ljugpottor??

• Nataluskan

Hihi tack nån som är här inne och smyger..
    Ett djupt andetag är taget

Ringproblemen fortsätter också men nu har vi bestämt att vi tar risken efter att ha pratat med smeden idag så sa denna att ju finare lyster och djupare färg desto dyrare sten och detta ansågs vaa en mycket dyr sten för den storleken men...så säger handlaren att när man börjar slipa på den så kan färgen mattas och färgen mer transparant eller blaskig i färgen men hallååå vill ju inte betala dyra pengar fr nåt som blir sämre efter slipning...
    eller KAN bli sämre för det behövde inte bli så heller...

Ja fy sicken ena beslut man måste fatta, urk detta är nästan lika svårt som de beslut vi tidigare behövt ta när vi var mitt inne i IVF cirkusen..
    Vi ska åka till smeden på lördag och prova en sista gång och ta det slutgiltiga beslutet...

Borgerligt kan vara fint också, vart på en fler sådana bröllop än kyrkliga faktiskt

• Nataluskan

Det ordnar sig: Jo man får visst gifta sig i kyrkan, då kallar man det för kyrklig välsignelse, efter en borgerlig vigsel.
    Vi skall göra på det sätter borgerligt i februari och kyrkligt i april.
    Att vi gör det borgerligt beror på att annars blir inte vår vigsel juridiskt bindande.

Det kommer garanterat ordna sig bara att det känns inte som det går så smidigt som jag hoppats på..men mn kan väl inte så allt..men jag blir lite lätt frustrerad bara, det ingår väl
    Nu är jag iallafall redo för sängen och boken innan John Blund kommer...

• Nataluskan

Ursäkta mitt petiga jag Yoyo78 men man går inte och lir gravid ara så där...om så vore hade jag gått och livit det för ca 5 år sen..
    Som sagt ursäktar mitt petiga "bridezilliga" jag..
    Hoppas hon orkar vara det stöd du önskar..och jag är säker att ni får ett underbart bröllop

• Nataluskan

Lyrisk, lycklig, lättad, haha man skulle kunna tro att jag listar ord på L men det är inte riktigt så utan det är hur jag känner mig ikväll efter att ha vart hos juveleraren och tittat på en fyrkantig RÖD rubin, nu var inte "min"kontakt person där utan det var en annan som visde mig rubinen, åh så fin och vi provla den mot en sådan "ringskena" som stenen skall ligga i...och jag nästan röös så fint var det, MY PRECIOUS hahaha *tindrar med ögonen*

Så nu får jag vackert vänta till fredag då "min" juvelerar kontakt är tillbaka så att jag kan få ett pris

• Nataluskan

Tack Troll-P!

Känns grymt bra hoppas priset är vad vi har tänkt oss också...

• Nataluskan

Hallåå känns som tråden haltar lite..
    Hur går det för er, vad pysslar ni med just nu?

Här är det lite förkylt och småjobbigt.
    Väntar pris på ringen idag..annars händer nog inget mer inväntar resan på onsdag nästa vecka.

Svar på tråden Mars-April 2008