Inlägg från: Nataluskan |Visa alla inlägg
  • Nataluskan

Mars-April 2008

Hej Didaa, kul att se att flera väljer April

• Nataluskan

Välkommen till oss båda två..
    Man kanske skulle försöka gå tillbaka och leta efter den senaste "listan"...
    Skall se om jag kan lösa det

Juveleraren har precis ringt och jag har fått prisuppgifterna och de är lite högre än väntat.
    Men ikväll får vi prata igonom det ordentligt och bestämma hur det blir men det är egentligen så gott som bestämt...

• Nataluskan

Jo här kommer den senaste versionen av listan.
    Ni som är nya kan väl lägga in era namn och datum i den

Troll-P, 1 mars 2008, Mariakyrkan (Helsingborg)
    Brud i Thailand.., 5 mars, Koh Lanta, Thailand (bor Trollhättan)
    Neppe, 8 mars 2008, Munsala kyrka, Finland
    080315, 15 mars 2008, Bromma kyrka (Stockholm)
    MrsFllerA, 20 mars 2008, Koh Lanta, Thailand
    Yoyo78, 29 mars 2008, Sävsjö i Småland (bor i Göteborg)
    Nataluskan, 5/4 2008 (Polen- Gdansk)
    DetOrdnarSig, 5 april 2008 (Fasta paviljongen/ Långholmens Folkhögskola, Stockholm)
    12april, 12/4 2008 Vreta Kloster, utanför Linköping
    Miss (snart mrs) A, 19 april, Hemligt (Skåne)
    Tooticki, 19 april 2008, S:ta Birgittas Kapell (Göteborg)
    Brud 080419, 19 april 2008, Djursholms Slott (Stockholm)
    Mica o Krille, 26 april 2008, Angarns kyrka. (sthlm)

• Nataluskan

Troll-P: Vad skall ni ha på er brunch då? *nyfiken*

• Nataluskan

12 april: Jag tyckte också att kakan lät mums!
    Precis som du säger så ska tårtan vara en sån ni gillar.
    Vad vet svärisar och föräldrar om hur dagens brölloopstårtor är? =)
    Vi lutar också helt klart åt choklad hållet..

• Nataluskan

Så idag bestämde vi oss äntligen för att ta den sten och ring som jag i förra veckan var och tittade på hos juveleraren.
    Så skönt!
    På lördag åker och vi och lägger in handpenningen och lämnar lite guld i pant.
    Nu är det på gång!

• Nataluskan

Ja det känns bra nu kan jag lägga mitt krut på allt vi skall göra under resan nästa vecka och julpynt och julklappar.
    Känns lite skönt att vi sagt att det inte blir så mycket klappar iår. Utan vi kör en julklappslek istället

Man köper tex 3 klappar till en sammanlagd summa på max 100kr, då kan en grej kosta 1 kr och den andra 2kr och den tredje 77kr det spelar ingen roll.
    Sen lägger man alla sina paket i en hög på bordet och tar fram en tärning och bestämmer till en början att om man får nr 3 på tärningen så får man välja ett paket, sen kan man lägga till fler nr om det tar lång tid, när alla paket är slut så öppnar man dem och nu tar man fram äggklockan och en oberoende person vrider upp den på mellan 10-30 min sen bestämmer man nytt nr man ska få på tärningen och så får man det nr så väljer man en sak från nån annans hög som den tidigare plockat på sig, det är jättekul vuxen lek och vilket krig det blir, många skratt och vilda tjut nej den ska jag ha osv...

• Nataluskan

Miss (snart mrs)A: Ja en sån sten har jag inte riktigt kolla på men hela ringen kommer kosta 15 650:-, så jag kan tänka mig att stenen kostar runt 7-8000kr.
    Trodde aldrig att jag skulle få ha en sån dyr ring på mitt finger men nu blir det så och jag är en mycket lycklig kvinna!
    Visst kommer bilder på den så fort man är klar med bröllopet!
    Ska verkligen som du säger bli kul att se hur ni ser ut, vilka kläder ni tillslut valde och ringar och dukning och mat och allt!!
    Tycker att det närmar sig med stormsteg

• Nataluskan

Yoyo78: Det är lugnt, jag vet att man använder det uttrycket men för oss som kämpat länge är det jobbigt.

Er kyrka låter supermysig

Själva väntar vi nu svar från de 2 sista annars har alla svarat ja.
    det känns kul och skönt.

Nehe nu ska jag gå och lägga mig ff täppt och febrig *suck*

Go natt!

• Nataluskan

Usch så seg och trött man blir av förkylning.
    Men jag kan bara tacka ödet för att den kom den veckan, för denna vecka har jag tid att vara sjuk och hemma nästa är veckan då allt i princip skall fixas när vi åker ner till Polen..
    Nehe lite frukost kanske man skall försöka få ner!

Hoppas ni andra har en bra dag på jobbet!

Svar på tråden Mars-April 2008