• snofsan

hur mycket kommer ni att läga ut?

ja asså hur mycket kommer ni att lägga ut på maten/ catering?

har lite funderingar själv hur möe ja tycker det e värt

• Svar på tråden hur mycket kommer ni att läga ut?
  • maljor

Jag lagade maten själv till drygt 65 pers. Dock gjorde jag mat så det hade räckt till närmare 120 pers
    Det gick på ung. 5000:-

• Mrs Hearn

Vi var pa restaurant/herrgard sa det blev runt 500kr per person.

• fiafluff

vi kommer att lägga 670 /pers då kommer hela kittet med dricka och tårta, helt ok. sen blir det nog betalbar..

• starchick

vi lägger ca 160 kr/pers. då ingår bröllopstårtan.

• AnnaochHenrik

350 kr/person inklusive trerätters, serveringspersonal och kaffe. Sen tillkommer ju tårtan och drickat...

• Fru Tingeling

Vi lägger 220:- per person så totalt ca 15 000:- för buffè för 50 pers. Sen tillkommer drickan på ca 4000:- ingen bar här inte :)
    Vi har inte hyrt serveringspersonal.

• majsanna

14 000 kronor kostade vår buffé och bröllopstårta, två personal, dukar, servetter, porslin.
    333 kr/person.
    Utöver denna kostnad är allt drickbart som vi köpte i Tyskland.

• snofsan

Fru Tingeling : hur ska ni göra då om ni inte har någon personal?

sitter själv nämligen och funderar på det , på vem som ska städa å vem som ska servera osv.

och en sak till som jag undrar över vad betyder Osm???? som man tydligen ska skriva i inbjudnigarna..

• snöflake

Ska ha på resturang med kockar och serveringspersonal rakt igenom, kommer till dukat bord. Med liveband, lokalhyra, tilltugg med mousserat vin, trerätters med vitt och rött vin, rom till dessert, groggbord och gottebord och nattmat blir det ca 70.000 kronor.Tillkommer tårta 4000:- och + blomsterdekorationer -priset??
    Detta tror jag det blir för vi vet ju inte hur mycket folk dricker! Fassan betalar själva festen! Snällt eller hur! Annars hade det blivit 20 pers mindre och mindre lokal.

• Pumpkin

snofsan: Du menar inte OSA? OSA = Om Svar Anhålles, dvs sista datum för att tacka ja/nej till bröllopet.

Vi kommer att lägga ca 20000kr på maten, 250kr/person och då är det trerätters från catering.

Svar på tråden hur mycket kommer ni att läga ut?