sussa84 skrev 2007-12-10 00:28:47 följande:
Jag har haft stora bekymmer med vad jag ska ha för smycken har alltid tänkt mig pärlor men när jag nu har köpt en vit klänning sa hon i butiken att då passar inte pärlor för dom är sällan vita och det har hon rätt i så igår satt jag väldigt länge framför datorn o hittade ett jättefint halsband med rosa pärlor trädde på en "fiskelina" i 3 rader. Vågar jag beställa detta eller kommer det se för billigt ut? min tärna kommer ha en rosa klänning ska jag då beställa ett likadant halsband till henne men med vita pärlor?Läste precis igenom det jag skrev o förstår att det kan vara svårt att förstå vad jag menar, ska försöka lägga in en bild på halsbandet i galleriet.
Halsbandstypen brukar kallas för "svävande", då tråden inte syns (inte så mycket i alla fall). Tycker inte att de ser billiga ut, brukar bli väldigt fint.
Vill du ha maffigare så kan du leta efter ett sådant med flera rader (eller hitta någonstans där du kan specialbeställa, finns många smyckestillverkare som gärna gör beställningar)
Vill man ha just vita pärlor, som är fina, så finns det överdragna kristallpärlor från Swarovski som är "vit-vita" och inte "pärl-vita".