Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008 forts

Miss Blue

Vi har ett hus som är byggt 1965 och vi har helrenoverat det inuti och nu i somras tyckte vi det var dags att börja med utsidan. Så nu har vi målat om och äntligen kom nya fönstrena, fyra veckor för sent. Som tur var så har vädret varit riktigt bra. Hade varit lite kallt här inne om det hade varit minusgrader.
    160 000 kr kostar det att byta alla fönster och två ytterdörrar. Kände att det var ett måste då dom har suttit sen 65 och det var ganska dragigt. Vi vet att vi får igen pengarna om vi skulle sälja huset. Som det ser ut idag så har vårt hus stigit med 740 000 kr sedan vi köpte det för fem år sedan.

• Virvel

lilltjejan

Jag har planerat att göra som ni. Skicka inbjudningarna så att dom kommer fram till Alla hjärtans dag.

• Virvel

bridesilly

Vi gifter oss den 9:e och har osa den 9 juni så jag tycker inte att det är för sent.

• Virvel

16 aug

Om du gör egna kort så kan du tex göra en ficka så som jag har gjort till mina svarskort. Kolla i mitt galleri.

• Virvel

16 aug

Jag har rivit designarket till lämplig storlek med en kantrivare. Sen har jag bara limmat fast biten på kortets sida. Innan du limmar dit den så måste du skära hål så att du kan sticka i infobladet. Skär du riktigt rakt så behöver du ju inte fuska och limma på en kant som jag har gjort på det rosa kortet. Jag är fruktansvärt dålig på att skära och klippa rakt.

Har lagt in bilder på dom korten som vi ska ha. Det är dom i svart, vitt och silver. Gjorde ett provkort idag och vi kom överrens om att det blir dom.

• Virvel

wegi

Vi kommer att ha svart, vitt och silver. Var inne på rosa länge men har nu strukit det och går lite mer på det stilrena.

• Virvel

16 aug

Det är designark från Panduro. Både det rosa och det svartmönstrade.

Dom rosa arken är till salu för en billig penning om någon vill köpa. Fick ju några över nu när vi inte skulle ha den färgen.

• Virvel

Jag har planerat sedan i maj och har allt i stort sett färdigt. Det är smådetaljerna kvar.

Det viktigaste är ju att ni har bokat lokal och kyrka sen behöver ni ju inte ha lika bråttom som en del av oss andra i den här tråden med att planera resten.

Jag vet att tex Bridesilly är lika planeringstokig som mig.

• Virvel

Nu var det ett tag sedan jag var in i den här tråden då jag mest skriver i vår 080809 tråd men jag ser att det är fullt upp.

16 aug
    Jag tänkte ta tag i inbjudningarna men kom på att det är både Ugly Betty och Desperate Housewifes och det får jag ju INTE missa.

• Virvel

Jag har inte följt Greys däremot så är jag helt såld på Heroes. Den serien är så himlans bra.
    Bonde söker fru följer jag också. Lite kul den här omgången eftersom min bästa kompis har varit ihop med bondeAnders i tre år.

Svar på tråden Augustilistan 2008 forts