Jo alltså, vi har provat allt. I teorin stämmer det att pappan har rätt att träffa sina barn och så, men i praktiken är det inte alls så!
I fem års tid har vi kämpat för denna flicka, men så länge mamman motsätter sig ALLT!!! vi gör så är det svårt. Barnen har rätt att vara med och bestämma om de vill bo hos den eller den föräldern, framför allt efter de fyllt tolv år.
Den här flickan kan vara jättepositiv till att vi ska åka på semester någonstans, för att när hon varit hos mamman plötsligt inte alls vill dit.
Det är bättre att bada i kommunens bassäng än havet tex. Hon älskade hästar och vi skaffade en liten ponny, men då var inte det heller bra.
Så har det hållt på.
När vi berättade om bröllopet sa hon just inget men två veckor senare när hon skulle hämtas hos mamman så grät hon för att vi skulle gifta oss och vägrade åka med. Vi vet att mamman nu suttit och skvallrat massa skit om oss till sina vänner när barnen är med.
Redan innan sambon och jag träffades så sa mamman och flickan, då 6-7 år gammal att hon kunde ha mammans nya kille till pappa!!
Så det är igentligen inte mig, hon hatar, utan vem som helst som skulle ha blivit tillsammans med min sambo skulle bli hatad.
Jag känner bara att jag skulle vilja ha lite tips från någon som har det likadant. Jag vet att det är väldigt vanligt att kvinnor beter sig så här. Det säger de på både sociala och BUP som vi haft kontakt med.
Men det hjälper ju inte oss tyvärr.
Det ända positiva är att den yngre tjejen, idag tio år gammal, vill vara hos oss och vill vara brudnäbb.
Hon kommer med teckningar och sånt till mig. Hon bor här varannan vecka.
Hon går inte sin mammas vägar utan har en egen vilja. När hon vill något så gör hon det, vare sig mamman vill eller inte!
chrysler skrev 2007-09-21 18:46:11 följande:
Är det någon som har erfarenheter av barn från tidigare relationer som motsätter sig bröllop??Vi har så väldigt jobbigt med sambons ena 13åriga dotter, vars mor hela tiden gjort allt för att vi inte ska vara tillsammans!Hon hade redan skaffat ny karl när vi träffades, och har nu två nya barn med honom. Men det hjälper
inte.Nu vill denna dotter öerhuvudtaget inte komma hit, efter att hon varit hem till modern i en vecka.Det var inga fel när vi tidigare berättade vad vi skulle göra.Så det är så uppenbart att det är mamman som på
verkar.Vi har haft kontakt tidigare med både sociala och BUP ang problem med denna dotter och
mamman.De säger alla att problemet är mamman och då kan de inte hjälpa till. Det är föräldrarnas problem. Men det går ju ut över barnet!!!!Vi känner oss så maktlösa.Den andra dottern, lite yngre, är glad och vill vara brudnäbb och hålla brudbuketten i alla
fall.Snälla, har ni några råd???TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-22 15:14Jo,men det är svårt att visa henne hur mycket vi älskar henne när hon nu vägrar att komma överhuvudtaget o modern tycker att jag ska kastas ut!