Hej Joddelina,
Som du säkert redan läst så är jag 170 lång och väger 52 kg, har 70 i omkrets under bysten. Jag har lagt in 310 cc, och känner att det ser jättebra ut på mig, det resulterade i en 70 D-kupa, men det är inte så stort som det låter. 70 D är väl det samma som 75 C eller 80 B om jag fattat saken rätt.
Hade du med dig bilder och visade Charles? Talade du om vilken kup-storlek du ville åstadkomma? Frågade du vad som var minst och mest i implantatstorlek som han tyckte passade dig?
Jag bad honom ta fram vad han tyckte var minst och mest, och så provade jag flera gånger framför spegeln. Tyckte just då att de största implantaten var för mycket, men valde dem i alla fall, eftersom många uttrycker att de önskar att de hade tagit lite mer såhär i efterhand när de har vant sig vid sina nya "kompisar". Idag är jag jättenöjd med mitt val, i början kändes de jättestora, men jag hade ju INGET kvar, och jag menar verklgen inget, efter att ha ammat en hög med småttingar.
Det är du som ska leva med de här nya brösten, inte Charles, om du är osäker tycker jag att du ska be att få prova ett par större implantat innan op:en, ring och prata med någon av sköterskorna, de är sååå rara och tillmötesgående.
Ristestet ja, 1 dl ris motsvarar 100 cc implantat, så mät upp 2,9 dl i en nylonstrumpa eller plastpåse, och 1,7 dl ris i den andra och stoppa innan för bh:n.
Vilken storleksskillnad förresten...men som sagt, jag har fullt förtroende för denne egotrippade kirurg, han må ha ett ego lika stort som universum, men det kan jag ha överseende med. Gör som jag och ta det med ett leende, jag var tvungen att koncentrera mig flera gånger på konsultationen för att inte börja skratta, tyckte det var riktig halleluja-stämning ett tag när han berättade om sin passion för sitt yrke och kvinnobröst, trodde nästan att en gospelkör skulle dyka upp bakom skynket. När han sen sa att han skulle ge mig ett par perfekta bröst så hade jag nog rest mig och gått ut därifrån om jag inte hade vetat i förväg att han har ett jätte-ego.
Men har du flera frågor så ring VK igen, de hjälper dig gärna, och jag svarar gärna om du vill veta mer.
Kram kram