• Trilla

Bröstförstoring Victoliakliniken?

Hej!

Jag har varit på konsultation på vk, tyckte charles verkade bra, dock något stressad.

Har fått op tid i november.

Någon som opererat sej där? Erfarenheter? Vad tycker ni om charles och hans metoder?
    Tacksam för alla svar då detta är väldigt viktigt för mej.

Trilla.

• Svar på tråden Bröstförstoring Victoliakliniken?
  • snuttungen

Opererade mig där i april i år, alltså snart 6 månader sedan, har inte annat än gott att säga om bemötande och resultat. Vad jag förstått så är det många som tycker att Charles gärna lägger i för lite, men jag bad honom ta fram vad han tyckte var minst och max i implantatstorlek åt mig så att jag fick prova. Jag valde det som var max, trots att jag vid konsultationen tyckte det kändes stort, och jag tycker den här storleken passar mig perfekt. Tyckte också om att Charles förklarade varför han tyckte att det och det är minimum för att se bra ut på dig och detta är max vad din kropp kan ta.
    Jag har 310cc i varje, är en ganska nätt tjej 170 lång och 51 - 52 tung med 70 i omkrets under byst.
    Hämtade mig väldigt snabbt efter op:en, en annan tjej som op:ade samtidigt mådde väldigt illa när hon vaknade upp och blev genast väl omhändertagen och fick ytterligare tabletter för att minska illamåendet.
    De är väldigt duktiga på att informera om strectchövningar efteråt och hur man ska ta tabletterna man får med sig hem, antibiotika och värktabletter.
    Jag kan inte annat än vara nöjd.

Lycka till.

• snuttungen

PS Har du fler frågor så svarar jag gärna.

• Trilla

Hej!

Tack snälla för svaret! Är du nöjd med ditt resultat? Gjorde du nåt lyft? Vad fick du betala? Har du haft några komplikationer?
    /Trilla :)

• snuttungen

Hej hej,

nej inga komplikationer, och då är jag ändå småbarnsmamma och har väl inte riktigt haft möjlighet att ta det så lugnt i början som man ska...men det har gått bra.

Jag hade heller inte särskilt ont efter op:en, tog av de starka värktabletterna till dag 3, men kände mig småberusad av dem, så jag slutade och det gick jättebra med bara alvedon.

Jag gjorde inget lyft, de hade liksom bara försvunnit efter att jag ammat alla mina barn. Jag gick från en fyllig 70B till 70E under amningen till 70AAAAAA efter avslutad amning. De blev inte hängiga, bara icke-existerande, ha ha.

De är jättefina och jag är jättenöjd egentligen, men om jag hade kunnat trolla med knäna så hade jag trollat fram ett par 70C som såg lite lagom "använda" ut om du fattar vad jag menar... De här supersnygga och fasta tuttarna jag fått nu känns inte verkliga för en 40-årig 5-barnsmamma, men jag är inte missnöjd på något vis. Jag vill inte för allt i världen byta tillbaka till de där 70AAAAAA som jag hade innan op:en. Och gissa om maken gillar de nya behagen, hihi.

De 310cc jag lade in resulterade i en 70D, jag önskade mig en 70C. Vet du vilken sort du ska ha? Jag har McGhan 410FM 310cc. Det enda jag kan känna lite ånger över är att jag skulle ha velat känna på ett par implantat modell soft touch, Charles nämnde inte ens dem under konsultationen. Jag undrar om det skulle ha känts bättre med ett par sådana, alltså mindre fasta och kanske lite mera verkligt för mig.

Om du vill kan jag skicka bilder. Jag tittade på massor av bilder innan min konsultation för att få en idé om vad jag kunde vänta mig. Ge mig bara din mail-adress så fixar jag det.

Kram kram

• snuttungen

PS Jag betalade 47000 kr + 3000 i kapselförsäkring, så 50000 jämnt blev det.

• snuttungen

Jag kan ju nämna förresten att jag haft känselbortfall mellan ärren och bröstvårtorna. Jag har mina ärr i bröstvecket. Tappade också känseln i ena bröstvårtan medans den andra blev överkänslig istället. Känseln är dock så gott som helt tillbaka och normal nu. Ärren ser också fina ut.
    Inte särskilt långa, kanske 5 cm, och nästan helt bleka.

Jag kan känna att det liksom sticker lite i brösten ibland, men annars känns de helt normala och som en del av mig.

Det känns en aning obekvämt att ligga på mage, men som tur är så sover jag på rygg i vanliga fall också.

Har du flera frågor? Jag kan inte komma på nåt mera just nu...

Kram igen

• rosett

Hej!

Jag vill gärna vara med här på ett litet hörn :)
    Har massor av frågor och hoppas att ni vill hjälpa mig!

"Vi" bestämde oss för att lägga in 255g FF, över bröstmuskeln.
    Nu i efterhand är jag lite rädd att det kanske är för lite?? Jag är 167 lång, ca 57kg. Det är mycket viktigt för mig att brösten ser naturliga ut, alltså de får inte vara för stora. Hur ska man egentligen veta vad som är bra?Tips? Är det något som lagt sin implantat över bröstmuskeln? Bra/dåligt?
    Hur tusan mår man efteråt? Hur länge måste man vara borta från jobbet?

Jag väntar spänt på svar..
    Tack :)

• snuttungen

rosett,

eftersom du skall lägga över bröstmuskeln så antar jag att du har lite bröst redan innan op:en..?
    Vad du får för resultat med 255cc är väldigt individuellt beroende på just dina kroppsliga förutsättningar.

Jag är som sagt 170/52 med 70 i omkrets under byst, innan op:en en 70AAAAAA efter op:en med 310cc blev det en 70D. De ser inte stora ut, bara lagom till resten av mig.

Efter en vecka kände jag mig så gott som okej, och efter två veckor var jag helt okej i brösten, förutom att de var stenhårda och att det tog emot om jag sträckte mig långt utåt sidorna eller högt upp.

Hur länge du ska vila från jobbet beror nog lite på hur fysiskt tufft ditt jobb är, rådfråga kirurgen.

Enligt vad jag har fått mig berättat på VK så skall det vara helt läkt även inuti efter 2 månader, men att man bör ta det lugnt med bröstmuskeln, alltså inga häftiga rörelser, i 4 månader, och ingen direkt bröstmuskelträning på 6 månader.

Sedan får du väl känna efter själv och stoppa när du känner att det inte känns bra.

Jag har mina implantat under muskeln, så den frågan kan jag inte svara på.

Mitt råd är att du har ett ordentligt snack med din kirurg om vad du vill åstadkomma med en op och visa gärna bilder på dina "önskebröst".

Lycka till

• joddelina

Oj, vad bra att jag läste det här. Jag var på VK förra veckan för konsultation och jag tyckte oxå att dr Randkvist var lite stressad. Men i stort kändes det bra, han verkar ha stor kunskap. Men jag är lite osäker på att inläggen blir för små...Vi kom fram till 290 cc på det ena och 170 cc på det andra bröstet då bröstkorgen var lite högre där, bakom b muskeln. Jag kan tycka att det var väldigt stor skillnad mellan implantaten,tittar man på brösten ser man knappt att det ena är lite större än det andra...Känner ändå att jag måste lita på hans kunskap. Jag är 169 lång och väger 56 kg, har idag en knapp 75A-kupa. Ska jag gå upp en storlek? Vill inte att de ska se stora ut, men heller inte för små..

• joddelina

Ett tillägg bara, hur gör man ristestet? Ska man lägga ris i en påse, väga och lägga i bh eller vad? Tacksam för snabbt svar :)

• snuttungen

Hej Joddelina,

Som du säkert redan läst så är jag 170 lång och väger 52 kg, har 70 i omkrets under bysten. Jag har lagt in 310 cc, och känner att det ser jättebra ut på mig, det resulterade i en 70 D-kupa, men det är inte så stort som det låter. 70 D är väl det samma som 75 C eller 80 B om jag fattat saken rätt.

Hade du med dig bilder och visade Charles? Talade du om vilken kup-storlek du ville åstadkomma? Frågade du vad som var minst och mest i implantatstorlek som han tyckte passade dig?

Jag bad honom ta fram vad han tyckte var minst och mest, och så provade jag flera gånger framför spegeln. Tyckte just då att de största implantaten var för mycket, men valde dem i alla fall, eftersom många uttrycker att de önskar att de hade tagit lite mer såhär i efterhand när de har vant sig vid sina nya "kompisar". Idag är jag jättenöjd med mitt val, i början kändes de jättestora, men jag hade ju INGET kvar, och jag menar verklgen inget, efter att ha ammat en hög med småttingar.

Det är du som ska leva med de här nya brösten, inte Charles, om du är osäker tycker jag att du ska be att få prova ett par större implantat innan op:en, ring och prata med någon av sköterskorna, de är sååå rara och tillmötesgående.

Ristestet ja, 1 dl ris motsvarar 100 cc implantat, så mät upp 2,9 dl i en nylonstrumpa eller plastpåse, och 1,7 dl ris i den andra och stoppa innan för bh:n.

Vilken storleksskillnad förresten...men som sagt, jag har fullt förtroende för denne egotrippade kirurg, han må ha ett ego lika stort som universum, men det kan jag ha överseende med. Gör som jag och ta det med ett leende, jag var tvungen att koncentrera mig flera gånger på konsultationen för att inte börja skratta, tyckte det var riktig halleluja-stämning ett tag när han berättade om sin passion för sitt yrke och kvinnobröst, trodde nästan att en gospelkör skulle dyka upp bakom skynket. När han sen sa att han skulle ge mig ett par perfekta bröst så hade jag nog rest mig och gått ut därifrån om jag inte hade vetat i förväg att han har ett jätte-ego.

Men har du flera frågor så ring VK igen, de hjälper dig gärna, och jag svarar gärna om du vill veta mer.

Kram kram

• snuttungen

PS När man gör ristestet så sägs det att 0,5 dl ca försvinner om du lägger implantatet bakom muskeln, så ta 0,5 dl mindre i rispåsen än vad du ska lägga in är mitt förslag.

• Swing

Det var så länge sen jag opererade mig och jag laborerade inte så mycket med ris, men om man tror på det där att 50g försvinner så ska man ju ta 0,5 dl MER ris, inte mindre.

• Trilla

Vad är desom gör att man läger inplantaten bakom resp. framför bröst muskeln? för och nack delar?

/Trilla

• snuttungen

Swing

Hur tänker du då? Om 50 gram försvinner så måste man väl ändå ta bort 0,5 dl ris från vad man egentligen ska lägga in...lägger man i 0,5 dl extra ris än vad man ska lägga in i implantatstorlek så blir ju "ristutten" större än det kommande resultatet...

Trilla

Man brukar lägga bakom muskeln om man t ex inte har så mycket egen bröstvävnad, annars kommer implantatet att synas tydligare på utsidan. Skillnaden blir att det nya bröstet rör sig tillsammans med muskeln, vilket det inte gör om det ligger framför. Jag har mina bakom muskeln, men jag tycker inte att det rör sig så mycket att det är störande. Det kanske är värre för de tjejer som tränar väldigt mycket bröstmuskel...

Har du kollat in t ex sidor som www.qvinna.info där finns mycket information och tips om vad man bör tänka på, ev komplikationer osv osv

• Swing

Tja, jag tänkte väl på alla inlägg jag läst här på BT genom åren... Många tycker inte att ristestet stämmer med det färdiga resultatet. Citerar ett inlägg:
    "testade ristestet och det går inte ens att jämföra för det blir mindre när man får implantatet i kroppen".
    Men: som med allting är det ju individuellt och resultatet beror mycket på ens egna förutsättningar.

• Hotnessyagal

Hej!

Det vore jättebra om du ville gå in här: www.kosmedics.se/sok.php och recensera kliniken där du gjort ditt ingrepp. På så sätt kan andra som står i valet och kvalet i valet av klinik få hjälp att hitta en seriös klinik.

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar

Karoline

Svar på tråden Bröstförstoring Victoliakliniken?