• grabbarna

det är MIN dag..ehh ja men mannen då?

såg på bridezillas på tv400 igår och ett återkommande tema var att det är MIN dag och JAG vill ha det så här... är det inte VÅR dag?? tyckte lite synd om männen faktiskt som fick onda ögat så fort dom öppnade munnen....
    och det ska vara jättemycket bling,bling och stora dyra diamanter och den tyckte hon skulle få ett halsband för 15 000 dollar

och nån skulle lägga ut 5000 för blommor *jisses*

men det var kul att se men ojoj man kan bli ganska krävande innan man kommer upp i deras standard

• Svar på tråden det är MIN dag..ehh ja men mannen då?
  • oss två

Jag såg det inte men som sagt, stakars män...
    som sagt, det är ju inte ens dag, man är ju två som gifter sig.

• 071201

Utan partner blir det svårt att få 2 JA.

Undra varför dom gifter sig? Jag gifter mig för att jag älskar gubben och vet att han älskar mig. Vi ska traska fram med grått hår och var sin rullator. Min ska vara rosa och han vill ha en svart med flames.

Jag vill leva hela livet med honom!!!!!

• Peters Fridelina

Bridezillas utspelar sig i USA. Jag håller med er totalt. Men jag var på ett bröllop i USA för flera år sedan. Seden är att det är Brudens dag och Brudens far betalar. Brudgummen är mest utfyllnad. Fast jag hoppas såklart att de älskar varandra ändå! ;) Men Bruden är oftast den bestämmande parten i det speciella Landet. Han får ju Henne. Vilket Pris! Hihi.

• thalia82

Det är helt vansinnigt egentligen. Nog för att jag har kontrollbehov, men jag kommer inte i närheten av de där brudarna...

Min svärfar har under hela planeringstiden hävdat att det ju är brudens dag och att brudgummen bara är utfyllnad (lite med glimten i ögat), men vi har alla protesterat. Det var VÅR dag, även om jag kanske brydde mig mer om detaljerna än vad min man gjorde. men det har att göra med våra intressen mer än att allt ska handla om mig.

• Peters Fridelina

Håller helt med. Vi är absolut lika engagerade båda två. Min m2b är väldigt intresserad av design och form och färg så han tycker det är jättekul med både inbjudningskort, dukning osv. Jag tycker det är jättekul att han är delaktig för då blir det verkligen VÅR dag. Jag vet ett par där hon var den drivande faktorn. Han kan inte möjligtvis ha varit mogen för äktenskap. (Han är en superkille, men inte där än) så det blev lite sådär. Inte kul att kunna säga så om ett äktenskap, men då blir det ännu viktigare för mig att verkligen se att min m2b vill detta lika mycket som jag. Jag skulle aldrig vilja gifta mig med någon som inte är redo. Det blir bara fel.

• Kaffemoster

Min amerikanske man var deifinitivt uppfostrad att bara "show up" i rätt klädsel ... Så jag tror inte att det är så synd om de amerikanska männen. Tror att dom tycker att det är alldeles utmärkt att bara "show up" .. speciellt om brudens far betalar ...
    Nu fick min man snabbt lära sig att i Sverige så måste även brudgummarna hjälpa till och att i vårt fall så vi betalade själva. Dock fick jag bestämma det mesta då han inte var intresserad av bröllopsplanering, utan ville bara bli gift.
    Passade mig utmärkt

• Kaffemoster

Peters Fridelina,
    Jag tror inte man ska döma hur mycket brudgummen vill gifta sig utifrån hur intresserad han är av bröllopsplaneringen ...

• AnnaPeter

Såg också det programet, man blir ju svettig av att se dom. Men är det inte typiskt amerikaner, stort och pråligt. Dock kan man ibland när man surfar runt här på bröllopstorget känna igen Bridezillas här i Sverige också. Vissa har lägger ner lite väl mycket energi på det här med bröllop och det är mycker JAG här oxå..... Rätta mej om jag har fel.

Svar på tråden det är MIN dag..ehh ja men mannen då?