• FruTez

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5

Freda: En sak som vi tänkte från början, var att vi skulle bila mellan Vegas och Los Angeles, men så här efteråt är jag glad att vi valde att flyga. Det finns inget speciellt att se på den långa bilfärden mellan... Vi var på många ställen men ca en vecka på varje så man han verkligen med att se mycket. Så ett tips till är att inte åka omkring allt för mycket.

Vi flög väldigt mycket, men det gick superbra på alla resor! Där det strulade var faktiskt mellan köpenhamn och Gbg... hahha! Då kom inte min resväska med på flyget... de andra resorna gick utan problem!

• FruTez

Freda: Jag menade alltså att inte "slösa" dagar på att köra mellan orter...

• FruTez

Freda: Ett tips till...

Swanson hade bokat jättebra hotell hela vägen... ett tips är att kolla va det är för hotell dom har i deras katalog och kanske sen då försöka boka själv...

• FruTez

Freda: Har inte prisuppgiften på flyget. De klumpade ihop alla inrikesflygen på sista spec. Vi tyckte iaf. att det var värt att betala flyget och spendera en hel dag extra i L.A. än att ändå få betala för hyrbil och spendera en hel dag med att sitta i bilen...

• FruTez

Freda: Ja, vi bokade flyg, hotell, hyrbilar, Dagsturerna i Niagarafallen och Grand Canyon och den guidade bussturen i Los Angeles genom Swansons. Ett tag innan vi skulle åka fick vi alla biljetter, vouchers och tider. Sen fick vi klara oss själva på resan, så det var ju ändå inte som att åka på charter...

• FruTez

Vi hyrde en Chevrolet Impala båda gångerna och det var en väldigt bekväm bil. Ingen cool bil alltså. Men Avis som vi hyrde genom har massa coola bilar med. Tänk bara på att många bilar i usa har små bagageutrymmen. Vi tog en Fullsize klass 4... där fick vi plats med våra 25 kg/st väskor!

Apropå väska, när vi kom till Los Angeles så när jag öppnade min väska så låg det en lapp där i. Då hade myndigheterna öppnat upp väskan och letat igenom den. En bok som låg längst ner låg nu längst upp! Jag skrattade mest o tyckte det var lite äckligt att någon rotat bland mina underkläder! Hahahaha! Så, till ytterligare ett tips, lås för f*n inte väskan. ha en reserem runt om istället!!

• FruTez

Freda: Ja, säkerheten är väldigt hög i usa av förståeliga själv... Ha inget som tex. deo, mascara eller hudkräm i handbagaget... Det norpar dom på plats!

• FruTez

Freda: Jag skulle börjat idag, men jag är så jäkla förkyld så jag har varit hemma idag och kurerat mig... så jag ska jobba imorgon istället.

• FruTez

Ad Fab o Freda, tack för omtanken! *kramar om*

• FruTez

Freda: Jag har massa mer på lager, så det är bara att fråga på! )

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5