Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Abbe; klart ni får! Så fort den första är klar så lägger jag upp foto på facebook el dyl =)
Abbe; klart ni får! Så fort den första är klar så lägger jag upp foto på facebook el dyl =)
De ser ju nästan exakt likadan ut som jag hade bestämt för flera månader sedan, synd bara att det är så långt mellan tanke och handling *fnissar*
Carma: gör gärna det! tack!
Hej tjejer!
Behöver er input, för jag tänkte skriva ut våra inbjudningspapper imorgon:
.........................
välkomnas till bröllop mellan
Axxxxxxx Dxxxxx
och
Lxxxx Bxxxxxxx
Lördagen den 26 januari 2008, kl 17.00
Nxxxxxxxxxxx Mxxxxxx, plats
Ni välkomnas även till efterföljande middag på
Aschebergska Eken, Lillhagsparken
Klädsel: Mörk kostym
O.S.A. senast den 4 januari 2008 till
Gxxx Cxxxx, 070x-xxxxxx
xxxx.xxxx@xxx.se
Se även bifogat informationsblad
och hemsida www.XXXXXXX.se
Vad tycker ni? Är det nån info som saknas?
Jag kommer att ha två olika typsnitt, papyrus på all text förutom namn där vi kommer ha Vivaldi. Vivaldi kommmer sen också att användas till rubriker i festhäfte och infoblad och papyrus till all brödtext.
I infobladet kommer det förhoppningsvis att finnas vägbeskrivning, info om transporter, att man ska anmäla allergier, att man inte ska ha med ris, att man inte får fota under ceremonin och att det går transporter ut till festlokalen, som man ska anmäla sig till. Det kommer också finnas info om hur man kontaktar toastmastrar. Jag hade också tänkt skriva en telegramadress... Nåt mer som saknas? Infobladet kommer jag inte att skriva ut imorgon, så jag kommer att ha lite mer tid på mig att utforma det.
*puss i etern*
Och en fråga till... om man nu har inbjudan utprintad, är det snyggast att skriva de inbjudas namn för hand, eller ska man passa på att skriva deras namn innan man printar?!?!
Carma: tack! Det var inte försent, vi ska åka om en stund.... Har dock fortfarande inte bestämt oss för om vi ska skriva namnen för hand eller på datorn....
Tack abbe! Ska fundera på det med middag eller fest... Fast förstår man inte att det är fest när man skriver middag?
Vad sägs om detta då?
.........................
välkomnas till bröllop mellan
Axxxxxxx Dxxxxx
och
Lxxxx Bxxxxxxx
Lördagen den 26 januari 2008, kl 17.00
Nxxxxxxxxxxx Mxxxxxx, plats
samt efterföljande middag och festligheter på
Aschebergska Eken, Lillhagsparken
Klädsel: Mörk kostym
O.S.A. senast den 4 januari 2008 till
Gxxx Cxxxx, 070x-xxxxxx
xxxx.xxxx@xxx.se
Se även bifogat informationsblad
och hemsida www.XXXXXXX.se
fruTez: tack! Det blev "Efterföljande middag med festligheter hålls på XXX". Har inte hunnit kolla Pepper än! kanske imorgon!
När får vi se fotona?!?!
Carma: jag tror att jag kommer förbi en sväng också!