Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Linum: Hur har din första dag på jobbet varit?
Linum: Hur har din första dag på jobbet varit?
Hoppar in och säger hej. Har tyvärr inte så mycket tid idag heller att var här.
PowerPoint kan inte jag alls. Det skulle var kul att lära sig någon dag. Det känns som om att man borde kunna det iaf.
En underbar höstdag och vill mycket hellre vara hemma än här. Som vanligt.
FruTez: På söndag ska vi vara tre stycken som ska pyssla med korttillverkning och stämplar. Vi kommer att vara på mitt jobb där det är gott om plats. Du är välkommen att hänga med om du vill. Det kommer att finnas gott om stämplar, verktyg och inspiration.
Jag hann ju inte skriva klart.
Kan du inte den dagen är du välkommen hem någon annan dag. Jag har ju ändå samlat på mig lite stämplar. Inom en månad borde vi väl kunna hitta en dag. Funkar inte det kan du gå in på alla de länkarna jag gav dig för längesedan. Där har de gott om inspiration. Har du kvar dem?
Är någon av er andra intresserade av pysseldag är ni naturligtvis välkomna att hänga med. Det är väldigt roligt när man kan låna lite stämplar och stansar av varandra.
Tezz: Har inte vant mig riktigt med mitt nya namn. Det är ok att skriva det, men har inte klarat av att säga det ännu. Numera presenterar jag mig bara med mitt förnamn.
Jag börjar med olika saker när jag ska göra kort. Ibland är det ett mönstrat papper som inspirerar mig och som jag vill använda. Då börjar jag att välja papper till det. Ibland börjar jag med stämpel som jag vill ha. Och ibland när man vet mottagare funderar jag lite över vad för person det är och vilken stil de har och ev tycker om och gör ett kort utifrån det. Mestadels så kör jag fast och då snurrar jag runt i gallerier tills jag får en idé som jag sedan spinner vidare på. Vissa kort gör sig nästan själva, de bara lånar mina fingrar. Och andra kort får jag verkligen värka fram. Så det är väldigt olika hur korten blir till.
Hoppas du hinner komma en liten sväng på söndag. Då finns det nämligen mycket mer stämplar och stansar att låna. Vi träffas vid halvelva och sist satt vi till halvåtta på kvällen, så vi lär nog finnas på plats ganska länge även denna gång.
Kikar in lite snabbt på morgonkvisten för att säga;
GRATTIS!!!!! NIDES till nya jobbet. Jag har tänkt på dig och undrat hur det har gått.
Och så vill jag också säga Godmorgon till allihopa.
Tezz: Jag förvarar mina scrappizpapper som är lite större i plastväskor som jag har köpt på Panduro som är till för dem. Spillbitar ligger för tillfället i två olika lådor. En för lite större spillbitar och de mindre spillbitarna i en skokartong. Ska kolla på Panduro när jag hinner och länka till den väskan jag har.
Tezz: Hittade länken till väskorna som jag har.
www.pandurohobby.se/menu/MenuServlet
Det gick visst inte att länka så. Du får kolla på Huvudkatalog, Scrapbooking, Väskor och "nånting". Det är den första väskan du ser då.
Tezz: Jag har inte så många A4-papper. Jag har fördelen att kunna plocka en hel del papper från jobbet som ändå ska slängas. Dem förvarar jag i kartonger som jag har lite här och var i huset för tillfället. Du kan plocka med dig lite av det när vi ses, för jag har massor.