Vi som ska gifta oss kring skövde (Skaraborg)
hej, gifter oss också i skaraborg, lidköping.....kul tråd!
hej, gifter oss också i skaraborg, lidköping.....kul tråd!
vi drar tio dagar till mauritius!! Längtar!
Mickes tös
Ja, det är en rätt lång resa...två timmar till london och sen tolv (!) timmar till mauritius! Pust, men sen får vi slappa =)
ja, det tror jag nog! Och det blir den enda resan vi gör av den typen skulle jag tro, det kostar ju en del....
Och igår hittade vi ett hus här i lidköping som vi vill ha! Nu ska vi till banken på måndag och kolla hur mycket vi kan låna osv. Problemet är väl att en sån månadskostnad nog inte funkar nu när vi sparar så mycket till bröllopet, så då kanske vi måste välja...eller hitta nån annan lösning? Hmmm, svårt. Men, å andra sidan så kanske priset springer iväg och blir helt hysteriskt högt (det är så här nu för tiden, folk budar och budar på alla hus känns det som och huspriserna blir VÄLDIGT höga) så det inte är ett alternativ längre.
Mickes tös
Jag håller med, jag vill ha koll på vad jag äter och känner jag inte igen det så tar jag hellre nåt "enklare" men som jag vet är gott!! Det där med provsmakning vet jag att min kompis och hennes man gjorde inför bröllopet. Dom tog maten från köttex och hade en middag innan där som provade två varmrätter och två förrätter som dom valt ut. Vet inte vad det kostade och så, men det funkade då iaf. Och det är ju bra! Så man vet vad man beställer till ett helt kompani...
Vi kommer att fotas efter bröllopet. Håller nog med din m2b där, vill inte låtsas vara gift innan...och så är jag skrockfull, vill att han ska se mig först i kyrkan. Tror du inte att du kommer vara lika rörd hela dagen (med undantag för speciella tal, fin sång i kyrkan och sånt som gör att hjärtat gör ett extra slag då och då)? Klart vigseln påverkar en hel del, men å andra sidan så kanske ni ser nervösa och stela ut inför bröllopet. Kan ju vara så att det är en del fjärilar i magen då...så jag tror att man är mer avslappnad efteråt.
Mickes tös
När min kompis gifte sig så tog dom korten efter vigseln. Gästerna åkte till festlokalen och där tog värdparet emot. Dom hade fixat med fotografering av alla gästerna och samtidigt fick man skriva i en bok till brudparet. Sen fick vi gå tipspromenad med frågor om brudparet. Under middagen presenterades vinnarna till tipspromenaden och de vann "varsin månad", dvs vinnaren fick en månad (ex maj inom närmasta året) som han/hon skulle göra nåt för brudparet (tex bjuda dom på middag en kväll eller klippa gräsmattan en gång).
Innan brudparet kom till festen var det sen lite mingel och champagnedrickande. Det kändes aldrig som att det blev långtråkig osv. Tiden gick fort! Vet inte hur länge dom var borta heller, man får nog kolla ut plaster noga innan fotograferingen så det blir effektivt.
Mickes tös
Ja, det är klart...inte så kul att ha mascara över hela ansiktet...du kanske få ta en vattenfast =) Inte helt omöjligt att jag också kommer bli blödig, men det får vi rädda då isf. Tärnan får ansvara för ett save-the-pictures-kit!
Kanske kan du ändå övertala din m2b, om du verkligen tror att det kommer bli dåliga kort efter vigseln, det måste ju kännas bra med schemat över den dagen!
Karis Annelie
Välkommen!!
Marsaphir Marlean
Hur menar du med rent praktiskt? När man gör iordning sig och så?? Isf, vad gäller den biten så tar vi hjälp av vänner och familj. Kan hända att ingen är hemma den dagen, att vi båda är borta och gör oss iordning. Funderar också på om vi ska sova isär. Tänkte att det kvällen innan kanske kunde vara mysigt att umgås med tärnan och dom närmsta vännerna och så. Men sånt har vi inte planerat än. Och det rent praktiska den dagen lejer vi väl ut till alla andra. Familj, värdpar osv. Jag och tärnan ska bara tänka på att vi ska bli fina =) Naturligtvis får vi anlända till kyrkan separat också, han får nog se till att vara där före mig. Men sånt kan ju tärna och marskalk kommunicera om den dagen.
Karis Annelie
Vi ska gifta oss i Nicolai kyrkan i Lidköping och ha festen i Smedjan på Hällekis säteri, iii bröllop är så roligt! Och, ja det finns så många sätt att gifta sig på och ställen...
ja, klart man ska ha den ringen man vill ha (inom rimliga gränser såklart)
tror det är väldigt vanligt att mannen bara har en ring, för min m2b så räcker det med en ring tycker han och jag håller med
Rosalin: GRATTIS!! Vad roligt =)